DECRET 340/1989, de 19 de desembre, sobre l'organització i la gestió dels arxius de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

La Llei 6/1985, de 26 d'abril, d'arxius, estableix que els conjunts de documents produïts per l'activitat política i administrativa de la Generalitat i dels organismes que en depenen són arxius públics. La mateixa Llei disposa que les institucions i entitats públiques tenen l'obligació de conservar ordenats els documents i de posar-los a disposició dels estudiosos, i que, un cop ha expirat el període d'utilització administrativa, els documents s'han de dipositar a l'Arxiu Nacional de Catalunya o a l'arxiu corresponent de la Xarxa d'Arxius Històrics Comarcals.

El present Decret es proposa establir les bases organitzatives necessàries per garantir l'efectivitat d'aquestes prescripcions legals.

A proposta dels consellers de Cultura i de Governació, i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

Àmbit d'aplicació 1.1 Les disposicions d'aquest Decret són d'aplicació als conjunts de documents produïts per l'activitat política i administrativa de:

  1. La Generalitat de Catalunya i les seves entitats autònomes.

  2. Les empreses de la Generalitat.

  3. Els consorcis en què la Generalitat participa amb una aportació econòmica superior al 50% del total de les aportacions dels ens consorciats. 1.2 També està subjecta a aquest Decret la documentació adreçada a les institucions i entitats enumerades a l'apartat anterior.

Article 2

Definició dels tipus de dipòsit 2.1 Són arxius de gestió els constituïts per documentació activa. La documentació activa és la necessària, habitualment, per a les activitats de l'organisme que l'ha generat o rebut. 2.2 Són arxius centrals administratius els constituïts per documentació semi-activa. La documentació semi-activa és la que, tot i ser susceptible d'utilització administrativa, no és de consulta habitual. 2.3 Són dipòsits de pre-arxivatge els constituïts per documentació semi-activa d'utilització molt esporàdica o infreqüent. 2.4 Són arxius històrics els constituïts per documentació inactiva. La documentació inactiva és la que ha perdut la seva utilitat administrativa i conserva un valor permanent o històric.

Article 3

Permanència dels documents en cada arxiu 3.1 Com a norma general, el cicle de la documentació travessa les fases següents:

  1. Durant un termini de cinc anys roman a l'arxiu de gestió.

  2. Del sisè any fins al quinzè roman a l'arxiu central administratiu.

  3. Del setzè any fins al trentè roman al...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR