DECRETO 253/2021, de 22 de junio, de reestructuración del Departamento de Acción Climática, Alimentación y Agenda Rural.

Fecha de disposición22 Junio 2021
ELIeli/es-ct/d/2021/06/22/253/dof
Fecha de publicación23 Junio 2021
EmisorDepartament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

El Decret 21/2021, de 25 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ha modificat l'àmbit competencial de diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, ha modificat la denominació d'altres, ha suprimit un departament i n'ha creat de nous.

En concret, en virtut de l'article 1.7 del Decret 21/2021, de 25 de maig, esmentat, el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació passa a denominar-se Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, i l'article 3.9 del mateix Decret en determina l'àmbit de competències, fet que comporta la necessitat d'estructurar aquest Departament d'acord amb l'àmbit de competències atribuït.

El Decret 43/2017, de 2 de maig, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, fixa l'estructura del Departament i determina les funcions de les unitats que el configuren fins al nivell de secció.

Aquest Decret adapta l'estructura del Departament a les necessitats derivades del nou àmbit competencial.

De conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

A proposta de la consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, sota la direcció del conseller o de la consellera, s'estructura en les unitats directives següents:

a) La Secretaria General.

b) La Secretaria d'Acció Climàtica.

c) La Secretaria d'Alimentació.

d) La Secretaria d'Agenda Rural.

e) La Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible.

1.2 Resten adscrits al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural:

a) Mitjançant la Secretaria d'Acció Climàtica:

1. L'Agència Catalana de l'Aigua.

2. L'Agència de Residus de Catalunya.

3. El Servei Meteorològic de Catalunya.

4. L'Ens d'Abastament d'Aigua Ter-Llobregat.

5. El Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible.

6. L'Institut Català d'Energia.

b) Mitjançant la Secretaria d'Alimentació:

1. L'Institut Català de la Vinya i el Vi.

2. L'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries.

3. La Societat Promotora d'Exportacions Catalanes, SA.

c) Mitjançant la Secretaria d'Agenda Rural:

1. El Centre de la Propietat Forestal.

2. Forestal Catalana, SA.

Article 2

Gabinet del Conseller o de la Consellera

2.1 El Gabinet del Conseller o de la Consellera manté les funcions previstes a l'article 2.2 del Decret 43/2017, de 2 de maig, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i la resta de la normativa aplicable.

2.2 Del Gabinet del Conseller o de la Consellera depenen les unitats següents:

a) L'Oficina de Relacions Institucionals.

b) L'Oficina de la Secretaria del Conseller o de la Consellera.

c) L'Oficina de Comunicació.

d) L'Oficina de Relacions Externes i Protocol.

2.3 L'Oficina de Relacions Institucionals manté les funcions previstes a l'article 2.4 del Decret 43/2017, de 2 de maig, i la resta de la normativa aplicable.

2.4 L'Oficina de la Secretaria del Conseller o de la Consellera manté les funcions previstes a l'article 2.5 del Decret 43/2017, de 2 de maig, i la resta de la normativa aplicable.

2.5 L'Oficina de Comunicació manté les funcions previstes a l'article 2.6 del Decret 43/2017, de 2 de maig, i la resta de la normativa aplicable.

2.6 L'Oficina de Relacions Externes i Protocol té les funcions següents:

a) Elaborar l'estratègia, assessorar, promoure i mantenir les relacions externes del Departament amb altres institucions, entitats i empreses, vetllant per la imatge institucional del Departament.

b) Vetllar per l'aplicació correcta de la normativa, els usos i els costums en matèria de protocol i relacions públiques.

c) Dissenyar, organitzar i coordinar els esdeveniments, els actes i les accions de representació institucional i la participació de la persona titular i els alts càrrecs del Departament en els actes organitzats pel Departament o per altres institucions, entitats i empreses.

d) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.

2.7 Les persones titulars de les unitats previstes en aquest article són personal eventual, d'acord amb el Decret 2/2005, d'11 de gener, sobre el règim jurídic del personal eventual al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Article 3

Secretaria General

3.1 Corresponen a la Secretaria General les funcions que li atribueix l'article 13 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i les establertes en l'article 3 del Decret 43/2017, de 2 de maig.

3.2 Depenen de la Secretaria General:

a) La Direcció de Serveis.

b) L'Assessoria Jurídica, en els termes previstos al Decret 57/2002, de 19 de febrer, de modificació del Decret 257/1997, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis jurídics de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

c) El Gabinet Tècnic.

d) La Sub-direcció General d'Auditoria i Inspecció Internes.

e) Els Serveis Territorials.

3.3 S'adscriuen a la Secretaria General, a través del Gabinet Tècnic:

a) La Taula Agrària.

b) L'Observatori Agroalimentari de Preus.
3.4 Els òrgans i les unitats enumerats a les lletres a), b), c) i d) de l'apartat 2 d'aquest article mantenen la naturalesa orgànica, les funcions i l'estructura previstes al Decret 43/2017, de 2 de maig, i la resta de la normativa vigent.

Article 4

Serveis Territorials

4.1 Els Serveis Territorials del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural amb rang orgànic de sub-direcció general, depenen orgànicament de la Secretaria General i funcionalment d'aquesta i de la resta d'unitats directives del Departament en l'àmbit competencial corresponent.

4.2 Els serveis territorials tenen les funcions previstes al Decret 43/2017, de 2 de maig, i la següent:

a) Exercir la potestat sancionadora en matèria de protecció del medi ambient, el medi natural, la biodiversitat i els animals de companyia i, en concret, incoar, instruir i, si s'escau, resoldre els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR