Decret relatiu a l'aprovació de l'estructura, organització i tasques, sense modificacions retributives, de la Intervenció Municipal de l'Ajuntament de Palma

SecciónIII. Altres disposicions i actes administratius
EmisorAJUNTAMENT DE PALMA
Rango de LeyDecret

Amb la finalitat d'assignar i distribuir les tasques que, d'acord amb la Relació de Llocs de Feina de l'Àrea d'Intervenció de l'Ajuntament de Palma, corresponen als llocs de feina de la Intervenció General, la Viceintervenció i les Intervencions delegades, considerant els recursos humans de què disposa la Intervenció per dur a terme l'exercici de les funcions reservades i davant les exigències que preveu la normativa en matèria d'Hisendes Locals a aquest Departament, es fa necessari aprovar l'estructura, organització i tasques, sense modificacions retributives, de la Intervenció municipal de l'Ajuntament de Palma.

Motivació de la necessitat

Funcions de la Intervenció municipal

L'article 121.1 c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local (en endavant, LRBRL) inclou dins l'àmbit d'aplicació del Títol X relatiu al règim d'organització dels municipis de gran població, als municipis que siguin capitals de província, capitals autonòmiques o seus de les institucions autonòmiques, com és el cas de Palma.

L'article 136 de la LRBRL disposa que la funció pública de control y fiscalització interna de la gestió econòmica financera i pressupostària, en la seva triple accepció de funció interventora, funció de control financer i funció de control d'eficàcia, correspondrà a la Intervenció municipal. Així mateix, l'article 213 del Reial Decret 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (en endavant, TRLRHL) disposa que en les Entitats Locals s'exerciran les funcions de control intern respecte de la seva gestió econòmica, dels organismes autònoms i de les societats mercantils dependents, en les seves modalitats de funció interventora, funció de control financer, inclosa l'auditoria de comptes de les entitats que es determinen reglamentàriament, i funció de control d'eficàcia.

La funció interventora (tipus de control previ) té per objecte controlar els actes de l'Entitat Local i del seus organismes autònoms, qualsevol sigui la seva qualificació, que donin lloc al reconeixement de drets o a la realització de despeses, així com els ingressos i pagaments que d'ells es derivin, i la inversió o aplicació en general dels seus fons públics, amb la finalitat d'assegurar que la seva gestió s'ajusta a les disposicions aplicables en cada cas. Dintre de la funció interventora cal distingir entre:

Consisteix en la verificació del compliment dels requisits legals necessaris per l'adopció de l'acord examinant tots els documents que preceptivament hagin de ser incorporats a l'expedient. Resulta necessari diferenciar entre:

- Fiscalització prèvia

- Intervenció formal de l'ordenació de pagament

Té per objecte comprovar la real i efectiva aplicació dels fons públics. Resulta necessari diferenciar entre:

- Intervenció prèvia de la liquidació de a despesa o reconeixement d'obligacions

- Intervenció material del pagament

La funció de control financer i d'eficàcia (tipus de control posterior) té per objecte verificar el funcionament dels serveis del sector públic local en l'aspecte econòmic financer per a comprovar el compliment de la normativa i directrius que els regeixen i, en general, que la seva gestió s'ajusta als principis de bona gestió financera, comprovant que la gestió dels recursos públics es troba orientada per l'eficàcia, l'eficiència, l'economia, la qualitat i la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR