DECRET 317/2002, de 19 de novembre, de reestructuració parcial del Departament d'Economia i Finances.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

DECRET 317/2002, de 19 de novembre, de reestructuració parcial del Departament d'Economia i Finances.

Mitjançant el Decret 297/1999, de 26 de novembre, de creació i reorganització de departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, el Departament d'Economia i Finances va assumir les competències i les funcions anteriorment atribuïdes al Departament de Treball en matèria de mutualitats de previsió social. Aquestes competències i funcions varen ser assignades a la Direcció General de Política Financera.

Amb anterioritat, i mitjançant els decrets 202/1991, de 16 de setembre, i 326/1996, d'1 d'octubre, sobre l'anàlisi, avaluació, valoració, gestió i prevenció dels riscos que afecten el patrimoni i les activitats de l'Administració de la Generalitat, la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat havia assumit la competència sobre aquest àmbit.

L'evolució en el temps de l'exercici de totes aquestes funcions, així com la idoneïtat d'agrupar en un únic centre directiu l'actuació sobre matèries que presenten un grau notable d'interconnexió per raó de l'objecte i dels agents implicats, aconsellen la creació d'un òrgan específic amb rang de direcció general que permeti una millor coordinació de l'acció administrativa en aquestes esferes, incorporant-hi també l'apartat relatiu a les altres entitats asseguradores diferents a les mutualitats de previsió social i als mediadors d'assegurances, sobre els quals la Generalitat ha assumit també competències. En aquest sentit, mitjançant aquest Decret, es crea la Direcció General d'Assegurances dins el Departament d'Economia i Finances.

Per altra banda, i en l'àmbit específic d'actuació de la Direcció General de Política Financera, la tecnificació creixent de la gestió de l'endeutament de la Generalitat, juntament amb la necessitat de plasmar organitzativament els nous requeriments que la progressiva especialització en les àrees de tutela, control i inspecció financera imposen, aconsellen la reordenació de l'estructura de l'esmentada Direcció General partint de criteris que garanteixin una major funcionalitat en la gestió i en l'adopció de decisions. Per aquest motiu, el present Decret inclou una nova configuració organitzativa i una reordenació de les funcions atribuïdes a cadascuna de les àrees d'actuació de la Direcció General de Política Financera.

Per tant, a proposta del conseller d'Economia i Finances i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol I

Direcció General d'Assegurances

Article 1

Creació i funcions

Es crea la Direcció General d'Assegurances, adscrita al Departament d'Economia i Finances, a la qual li correspon l'exercici de les competències de la Generalitat de Catalunya en l'àmbit de les mutualitats de previsió social de Catalunya i altres entitats asseguradores i dels mediadors d'assegurances privades, així com l'exercici de les funcions d'anàlisi, avaluació, valoració, gestió i prevenció dels riscos que afecten el patrimoni i les activitats de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Article 2

Organització

2.1 La Direcció General d'Assegurances exerceix les seves funcions mitjançant els òrgans actius següents:

  1. Subdirecció General de Riscos i Assegurances.

  2. Subdirecció General d'Entitats Asseguradores i Mediadors.

2.2 La Junta de Prevenció i Gestió de Riscos de l'Administració de la Generalitat de Catalunya és l'òrgan consultiu de la Generalitat de Catalunya en tot el que afecta el tractament dels riscos, tant dels béns i drets de la Generalitat de Catalunya, com del personal que hi ha al seu servei.

Article 3

Subdirecció General de Riscos i Assegurances

Corresponen a la Subdirecció General de Riscos i Assegurances les funcions següents:

  1. Analitzar les necessitats plantejades pels diferents departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya en matèria de gestió de riscos i assegurances, i elaborar, executar i avaluar el Pla anual de cobertura de riscos de la Generalitat de Catalunya.

  2. Coordinar, impulsar i proposar a la Junta de Prevenció i Gestió de Riscos de l'Administració de la Generalitat de Catalunya els programes i les actuacions necessàries per controlar i minorar els riscos que puguin afectar els béns i els drets dels diferents departaments de la Generalitat de Catalunya, així com fer-ne el seguiment corresponent.

  3. Dirigir, coordinar i supervisar els informes preceptius que s'hagin d'emetre en relació a la contractació de pòlisses d'assegurances, d'acord amb la normativa vigent de la Generalitat de Catalunya.

  4. Impulsar i coordinar projectes de millora per simplificar els circuits administratius per a la gestió de riscos i assegurances i per a la tramitació de sinistres.

  5. Tenir cura, conjuntament amb l'òrgan competent en matèria de Funció Pública, del control i seguiment de la gestió desenvolupada per les mútues d'accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social en matèria de riscos laborals.

  6. Dirigir i coordinar sondeigs i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR