DECRET 568/2006, de 19 de desembre, de reestructuració del Departament d'Educació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

568/2006, de 19 de desembre, de reestructuració del Departament d'Educació.

Mitjançant el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competències dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, s'atribueix al Departament d'Educació les competències en matèria de política educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari.

L'estructura actual del Departament d'Educació ha de donar resposta a les necessitats que van sorgint, tant de l'evolució del sistema educatiu com de les demandes que la societat li formula, algunes de les quals ja s'han expressat a través del Pacte Nacional per a l'Educació.

En aquest marc, és necessària una reestructuració d'aquest Departament per tal de dotar-lo dels instruments suficients per millorar la qualitat del sistema i els resultats educatius, formatius i acadèmics, que s'hi obtenen.

D'aquesta manera les línies més significatives que haurà d'impulsar i facilitar la nova estructura del Departament se centren en:

Primer, garantir la prestació del servei educatiu en les millors condicions;

Segon, potenciar la innovació que és capaç de produir el mateix sistema, tant des del punt de vista de continguts com, molt especialment, de les formes organitzatives a les aules, als centres i a la seva interacció amb l'entorn;

Tercer, potenciar les tecnologies de la informació i les comunicacions, tant en el procés educatiu -aprenentatge de l'alumnat i ensenyament del professorat., com en la millora de la presa de decisions i de gestió interna del Departament;

Quart, impulsar la descentralització de l'administració educativa, tot implicant a la vegada els ajuntaments;

I, cinquè, prioritzar la planificació i l'avaluació com a instruments que han de guiar les decisions estratègiques que cal prendre per assolir un sistema educatiu d'excel·lència.

Més específicament, amb aquesta reestructuració es persegueixen les finalitats següents, que caldrà inserir en el camí cap el desplegament i aplicació de la Llei orgànica d'Educació i la preparació de la llei d'educació de Catalunya:

I) Potenciar la millora dels centres educatius públics amb especial atenció a la creació i desenvolupament progressiu d'àmbits d'autonomia de gestió i responsabilitat de decisió en els centres educatius públics.

II) Impulsar els elements d'ordenació de la Formació Professional per tal de continuar els processos d'integració dels diversos subsistemes de què consta, i els elements d'ordenació dels ensenyaments artístics, esportius, d'idiomes i de formació permanent per tal d'optimitzar el conjunt de l'oferta formativa corresponent.

III) Potenciar i orientar l'acció dels elements i recursos per a la innovació del sistema, entre d'altres, formació del professorat, serveis educatius, transformació de l'oferta d'educació especial, aplicació de la Tecnologia de la Informació i la Comunicació als processos d'ensenyament i aprenentatge.

IV) Dotar-se d'una suficient concentració dels àmbits de provisió dels recursos humans, econòmics i materials per a la prestació del servei educatiu per tal de simplificar els processos de descentralització i, si escau, cogestió amb els ajuntaments, d'aquests recursos, així com per poder-hi introduir les reformes requerides per la Llei orgànica d'Educació i, en el seu moment, per la futura Llei d'educació de Catalunya.

V) Sistematitzar, simplificar i reduir en el temps la resposta a les incidències individuals en la vida escolar de l'alumnat i els procediments d'obtenció de les autoritzacions administratives en els casos que sigui normativament pertinent.

Tanmateix, la complexitat de l'Administració educativa aconsella introduir els canvis en la seva organització de manera gradual sense renunciar, d'inici, a marcar les línies que l'han de definir i orientar. És per això que en aquesta disposició es mantenen intactes els òrgans i unitats administratives del rang de subdireccions generals o inferiors, s'adscriuen...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR