DECRET 86/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyDecret

Mitjançant el Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, s'ha modificat l'àmbit competencial de diferents departaments de l'Administració de la Generalitat, se n'han creat de nous i s'ha modificat la denominació d'altres.

Aquests canvis comporten la necessitat d'estructurar el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, d'acord amb el seu àmbit de competències.

Per tot això, de conformitat amb la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya;

A proposta de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, sota la direcció de la consellera, s'estructura en els òrgans següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria d'Afers Socials i Famílies.

  3. La Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania.

  4. La Direcció General de Protecció Social.

    1.2 Resten adscrits al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies les entitats i òrgans següents:

  5. L'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció, mitjançant la Secretaria d'Afers Socials i Famílies.

  6. L'Agència Catalana de la Joventut, mitjançant la Direcció General de Joventut.

  7. El Consell Nacional de la Joventut, mitjançant la Direcció General de Joventut.

  8. L'Agència de Migracions de Catalunya, mitjançant la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, en els termes previstos legalment .

  9. El Servei d'Ocupació de Catalunya, mitjançant la Secretaria General.

  10. El Consorci de Formació Contínua de Catalunya, mitjançant la Secretaria General.

  11. El Consell de Relacions Laborals, mitjançant la Secretaria General.

    1.3 El Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya es relaciona amb el Govern mitjançant el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. El Departament ha d'instrumentar aquesta relació a través de la Secretaria General.

    1.4 El Consell de Direcció és l'òrgan que assisteix la persona titular del Departament en les funcions de coordinació general i en l'elaboració de la seva política, i fa el seguiment de la seva execució. Està integrat per la persona titular del Departament, que el presideix; pels titulars de les unitats directives amb rang orgànic mínim de direcció general; per el/la cap del Gabinet del/la Conseller/a i per altres persones que la persona titular del Departament designi.

Article 2

Gabinet del/de la Conseller/a

El Gabinet del/de la Conseller/a manté la naturalesa orgànica, les funcions i l'estructura que preveuen el Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, i la resta de la normativa aplicable.

Article 3

Secretaria General

3.1 La Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, així com l'àmbit sectorial de Treball, que es correspon amb les funcions que atribueix el Decret 63/2015, de 28 d'abril, de reestructuració del Departament d'Empresa i Ocupació, a la Secretaria d'Ocupació i Relacions Laborals, així com totes aquelles que li assigni la normativa vigent i les encomanades per delegació de la persona titular del Departament.

3.2 Per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en:

  1. La Direcció de Serveis.

  2. L'Assessoria Jurídica.

  3. El Gabinet Tècnic.

  4. Els serveis territorials.

    3.3 Pel que fa a l'àmbit sectorial de Treball, i per a l'exercici de les seves funcions, la Secretaria General s'estructura en:

  5. La Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball.

  6. La Direcció General d'Economia Social, el Tercer Sector, les Cooperatives i l'Autoempresa.

  7. La Direcció General de la Inspecció de Treball.

  8. L'Àrea Jurídica d'Ocupació i Relacions Laborals.

  9. El Servei de Suport a la Gestió d'Ocupació.

  10. L'Àrea de Planificació i Coordinació.

    3.4 Els òrgans i àrees enumerats als apartats anteriors mantenen la naturalesa orgànica, les funcions i l'estructura que preveuen el Decret 332/2011, de 3 de maig; el Decret 63/2015, de 28 d'abril, i la resta de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR