Decret 52/2019, de 5 de juliol, pel qual es regulen les secretaries autonòmiques
Sección | I. Disposicions generals |
Emisor | CONSELL DE GOVERN |
Rango de Ley | Decret |
Mitjançant el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es preveu l'existència de secretaries autonòmiques.
En conseqüència, i en el marc de les facultats d'organització de l'Administració de la Comunitat Autònoma que estableixen els articles 30.1 i 79 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears; les lletres e) i m) de l'article 17 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i els articles 5.4, 8.2 i 12 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, és oportú dotar les secretaries autonòmiques amb un règim jurídic i d'organització adequats per a l'acompliment de les funcions per a les quals s'han creat.
Per tot això, a proposta de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 5 de juliol de 2019,
DECRET
Àmbit d'actuació de les secretaries autonòmiques
-
Les secretaries autonòmiques, assimilades en rang a un òrgan directiu de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es poden integrar en l'estructura d'una conselleria, sota la dependència directa de la persona titular d'aquesta, per coordinar i controlar l'actuació de diverses direccions generals.
-
Correspon també a les secretaries autonòmiques:
-
El suport directe a la persona titular de la conselleria en relació amb les funcions atribuïdes a les direccions generals que coordinen.
-
El seguiment de les actuacions que duen a terme les direccions generals que coordinen.
-
Les altres funcions que els pugui atribuir per delegació la persona titular de la conselleria d'adscripció.
-
-
Les secretaries autonòmiques no tenen atribuïdes funcions de resolució o revisió d'actes administratius de les direccions generals a les quals coordinen, encara que aquestes i altres funcions se'ls poden atribuir d'acord amb la previsió que conté la lletrac) de l'apartat anterior.
Règim de les secretaries autonòmiques
-
Les secretaries autonòmiques, en el rang protocol·lari, ocupen el lloc immediatament següent al dels membres del Govern, i d'acord amb l'ordre que correspon a les conselleries a les quals estan adscrites.
-
Les persones que ocupin les secretaries autonòmiques tenen...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba