DECRET 18/2015, de 24 de febrer, pel qual s'aprova l'alteració dels termes municipals de les Masies de Roda i de Tavèrnoles.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

Els dies 29 d’abril i 27 de maig de 2013, els plens dels ajuntaments de les Masies de Roda i de Tavèrnoles van acordar, respectivament, iniciar un expedient d’alteració dels seus termes municipals, consistent en la segregació de 26.878 m 2 del municipi de les Masies de Roda per agregar-los al municipi de Tavèrnoles, i de 10.576 m 2 del municipi de Tavèrnoles per agregar-los al de les Masies de Roda, d’acord amb el que estableix l’article 14, en relació amb l’article 13.1.c) del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

L’expedient va ser sotmès a informació pública sense que s’hi presentessin al·legacions, i també a informe dels ens locals que no l’havien promogut. El Consell Comarcal d’Osona i la Diputació de Barcelona, en dates 18 de setembre i 22 d’octubre de 2013, van acordar, respectivament, informar favorablement sobre l’expedient.

Els plens dels ajuntaments de les Masies de Roda i de Tavèrnoles, en les sessions de 25 de novembre i de 23 de desembre de 2013, van acordar, per majoria absoluta del nombre legal dels seus membres, aprovar la procedència de l’alteració dels termes municipals proposada.

El 3 de juny de 2014, l’Ajuntament de les Masies de Roda, en la seva condició d’ens instructor de l’expedient, va fer arribar al Departament de Governació i Relacions Institucionals una còpia de l’expedient administratiu.

Un cop examinada la documentació que integrava l’expedient, la Direcció General d’Administració Local es va adreçar a l’Ajuntament de les Masies de Roda per tal que completés l’expedient administratiu. Aquesta corporació va donar resposta al requeriment de documentació el 18 de juliol de 2014.

El 16 de setembre de 2014, la Direcció General d’Administració Local va emetre informe favorable sobre la tramitació del procediment i la procedència de l’alteració, d’acord amb els criteris fixats en el Decret 244/2007, de 6 de novembre, pel qual es regula la constitució i la demarcació territorial dels municipis, de les entitats municipals descentralitzades i de les mancomunitats de Catalunya.

La Comissió de Delimitació Territorial, en la sessió de 22 d’octubre de 2014, va emetre informe favorable sobre l’expedient.

El 30 d’octubre de 2014, es va posar en coneixement de l’Administració de l’Estat la tramitació de l’expedient.

La Comissió Jurídica Assessora, reunida el 8 de gener de 2015, va aprovar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR