Crisi sanitària global, estat d'emergència i drets fonamentals: la sentència del Tribunal Constitucional sobre el primer estat d'alarma

AutorMercè Corretja Torrens
CargoDirectora general de Drets i Assumptes Constitucionals. Gabinet Jurídic de la Generalitat
Páginas1-15
1
a propòsit de
Resum
L   OM“      -19 i dels seus efectes globals, ha generat una
       N      
malaltia i la seva ràpida propagació, que amenaça la vida i la salut de moltes persones, sinó també
per les mesures excepcionals i sense precedents que han anat adoptant els estats per evitar -ne
la propagació i per protegir-les.
Mesures com el confinament de la població, les distàncies i la protecció individual, les restriccions
               
econòmics, amb importants repercussions laborals, han tingut a més a més un clar impacte en
     s llibertats de les persones i, per tant, un profund impacte jurídic i polític.
D                 U
E           ls marcs
constitucionals, en canvi, presenten diferències importants alhora de regular els estats
1. En definitiva, com assenyala la Comissió de Venècia, la crisi sanitària global i la
      mbé ha tingut efectes, en més o
             2.
E    E   G       R 
                   
sanitària ocasionada per la covid-19. La declaració inicial abastava un període temporal de 15 dies
que, posteriorment, es van anar prorrogant de 15 dies en 15 dies, fins a la finalització del primer
estat          3.
1 Veg. Informe del Parlament europeu: States of emergency in response to the coronavirus crisis: Situation in certain
Member States. A            
constitucionalment situacion             
                 A   
considerar que eren excessivament repressius (cas de França) i, en canvi, van optar per mesures legislatives ordinàries.
2 Informe provisional aprovat en la 124a. sessió Plenària, octubre 2020, esmentat en el vot particular de la magistrada
María Luisa Balaguer Callejón.
3 Les pròrrogues successives es van acordar mitjançant el RD      RD     RD
    RD      RD       RD       E RD
         
Crisi sanitària global, estat d’emergència i drets fonamentals:
la sentència del TC sobre el primer estat d’alarma

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR