RESOLUCIÓ JUI/3395/2003, de 10 de novembre, de convocatòria del procés selectiu per a l'ingrés a la secció activa del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya (núm. de registre de convocatòria bv2/03).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Justícia i Interior
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

JUI/3395/2003, de 10 de novembre, de convocatòria del procés selectiu per a l'ingrés a la secció activa del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya (núm. de registre de convocatòria bv2/03).

Atès el que disposen el Decret 246/1996, de 5 de juliol, que aprova el Reglament del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya, modificat pel Decret 68/2000, de 8 de febrer, i la Resolució de 25 de maig de 1999, per la qual es determina el contingut de la prova d'aptitud física prevista a l'article 7.1 del Decret 246/1996, de 5 de juliol;

Ateses les competències que l'article 5.3 del Decret 246/1996, de 5 de juliol, atribueix a la consellera de Justícia i Interior, i d'acord amb les funcions que m'atribueix l'article 3.k) de la Resolució JUI/71/2003, de 15 de gener, de delegació de funcions de la consellera de Justícia i Interior en diversos òrgans del Departament,

Resolc:

Article 1

S'obre la convocatòria del procés selectiu per cobrir 104 places de bomber voluntari de la secció activa del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya (núm. de registre de convocatòria bv2/03), d'acord amb el que estableix l'annex 2 d'aquesta Resolució.

Article 2

Són membres del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya les persones que amb vocació benèfica social presten d'una manera altruista les funcions de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments dins l'estructura de la Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil del Departament de Justícia i Interior, d'acord amb l'article 2.1 del Decret 246/1996, de 5 de juliol.

D'acord amb l'article 3.1.a) del Decret 246/1996, de 5 de juliol, les tasques que han de dur a terme els membres de la secció activa del cos de bombers voluntaris són actuar al lloc del sinistre, realitzar serveis de prevenció i altres de no urgents.

Els membres del cos de bombers voluntaris de la Generalitat no tenen la consideració de personal funcionari ni de personal laboral i han de sotmetre la seva actuació als principis bàsics d'actuació dels membres dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya que disposa l'article 2 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya.

Article 3

El procés selectiu d'aquesta convocatòria es farà d'acord amb les bases i les especificacions que figuren als annexos d'aquesta Resolució.

Article 4

D'acord amb l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, contra aquesta Resolució i les seves bases, que exhaureixen la via administrativa, els interessats poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el secretari de Seguretat Pública en el termini d'un mes que preveu l'article 117 de la Llei esmentada, o directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, de conformitat amb el que preveuen els articles 8.2 i 14 de la Llei esmentada. Aquests terminis es comptaran a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al DOGC.

Igualment, els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 10 de novembre de 2003

P. D. (Resolució de 15.1.2003, DOGC de 24.1.2003)

Brauli Duart i Llinares

Secretari de Seguretat Pública

Annex 1

Bases

.1 Normes generals

1.1 S'obre la convocatòria del procés de selecció per accedir a la secció activa del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya.

1.2 El nombre total de places objecte de convocatòria és de 104, de les quals 4 corresponen a la Regió d'Emergències Centre, 11 a la Regió d'Emergències Metropolitana Nord, 9 a la Regió d'Emergències Metropolitana Sud, 47 a la Regió d'Emergències de Girona, 17 a la Regió d'Emergències de Lleida, 11 a la Regió d'Emergències de Tarragona i 5 a la Regió d'Emergències de les Terres de l'Ebre, d'acord amb el que estableix l'annex 2.

1.3 El procés selectiu d'aquesta convocatòria s'efectua d'acord amb el que estableixen el Decret 246/1996, de 5 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya, modificat pel Decret 68/2000, de 8 de febrer, i la Resolució de 25 de maig de 1999, per la qual es determina el contingut de la prova d'aptitud física prevista a l'article 7.1 del Decret 246/1996, de 5 de juliol.

.2 Requisits dels aspirants

2.1 Requisits generals de participació.

Per prendre part en aquest procés selectiu els aspirants han de complir els requisits següents:

a) Tenir la condició d'aspirant a bomber voluntari de la secció activa.

b) Haver complert els 18 anys i no haver complert els 35 anys quan va ser nomenat aspirant.

c) Tenir la residència dins el terme municipal del parc de bombers al qual l'aspirant vol ser adscrit, o bé tenir-la a una distància inferior a 15 km del radi del parc esmentat.

d) No patir cap deficiència psíquica ni física que l'impossibiliti per realitzar les funcions pròpies de la secció.

e) Haver realitzat el curs bàsic de formació de bomber voluntari per als aspirants a bomber, previst a l'article 5.2 del Decret 246/1996, de 5 de juliol, modificat pel Decret 68/2000, de 8 de febrer.

2.2 Els requisits establerts anteriorment s'han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.

Així mateix, aquests requisits s'han de continuar complint fins a la data de nomenament com a bomber voluntari de la secció activa, llevat del que estableix la base 2.1.b).

.3 Sol·licituds

3.1 Lloc on obtenir el model de sol·licitud.

Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han d'adreçar al secretari de Seguretat Pública i s'han de formalitzar segons el model que figura a l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Els impresos de sol·licitud es faciliten a les adreces esmentades al paràgraf següent.

3.2 Lloc i termini de presentació de les sol·licituds.

Les sol·licituds es poden presentar al Registre General de la Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil (ctra. de la Universitat Autònoma, s/n, 08290 Cerdanyola del Vallès), al Registre General del Departament de Justícia i Interior (Pau Claris, 81 (Casal Sant Jordi), 08010 Barcelona, i Via Laietana, 69, 08003 Barcelona) i als registres de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat a Barcelona (Via Laietana, 14, 08003 Barcelona), a Girona (Gran Via de Jaume I, 9, entl. 1a, 17001 Girona), a Lleida (c. Lluís Companys, 1, 1r, 25003 Lleida), a Tarragona (c. Sant Francesc, 3, 43071 Tarragona) i a les Terres de l'Ebre, (c. Dr. Ferran, 6-8, 3a planta, 43500 Tortosa) o en qualsevol dels llocs i pels mitjans que autoritza l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, dins del termini de 20 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC.

3.3 Documentació.

A la sol·licitud cal especificar el parc de bombers al qual l'aspirant vol ser adscrit i adjuntar els documents següents:

Currículum.

Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat.

Declaració escrita que resideix en la mateixa localitat que consta en el certificat d'empadronament incorporat a l'expedient personal.

Una setmana abans de la realització de la primera prova, els aspirants hauran de presentar en els llocs indicats a la base 3.2 un certificat mèdic que acrediti que no es pateix cap deficiència psíquica ni física que impossibiliti per a l'exercici de les funcions pròpies de la secció activa i que es reuneixen les condicions físiques necessàries per realitzar la prova física que es descriu en la base 6.2.

.4 Admissió d'aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el secretari de Seguretat Pública dictarà resolució en el termini màxim d'un mes i declararà aprovada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos de la convocatòria. A la resolució esmentada, que es publicarà al DOGC, s'indicaran els llocs on s'exposen les llistes completes certificades dels aspirants admesos i dels aspirants exclosos i dels motius d'exclusió.

Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada, per presentar possibles reclamacions adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir en la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, o per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR