ORDRE PRE/204/2014, de 7 de juliol, per la qual es regulen fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyOrdre

L'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, estableix que la creació, modificació o supressió de fitxers de les administracions públiques només pot fer-se mitjançant una disposició general publicada al BOE o al diari oficial que correspongui.

La disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, habilita els consellers o conselleres de la Generalitat, dins l'àmbit de les competències respectives, per a la creació, modificació i supressió, mitjançant una ordre, dels fitxers dels ens públics vinculats o que en depenguin.

D’acord amb aquesta habilitació, el Departament de la Presidència, de forma regular, revisa i actualitza mitjançant ordres els fitxers gestionats dins el seu àmbit competencial.

En aquest sentit, l’increment de l’activitat dels serveis del Departament de la Presidència, la reordenació de la seva estructura, les millores en els sistemes d’informació i el desenvolupament de noves infraestructures, demanen una revisió constant de l’inventari dels tractaments de dades de caràcter personal que gestiona.

Així mateix, a partir de la interacció amb les autoritats de control i dels resultats de les auditories biennals internes, es fa evident la necessitat de revisar les estructures dels fitxers existents i dels criteris de classificació, així com de crear nous tractaments, modificar-ne els previstos i notificats i suprimir-ne els innecessaris.

D’altra banda, cal esmentar que els fitxers que enumera l’annex 2 com a modificats, per bé que ho són, en realitat són objecte d’una regulació nova completa, perquè l’annex 2 no es limita només a citar les modificacions produïdes, sinó que regula novament els fitxers preexistents que conté. Així, per raons de seguretat jurídica, s’ha optat, en la disposició derogatòria, per derogar parcialment les normes jurídiques en les quals es creen o es modifiquen els fitxers modificats. Amb el benentès que no se suprimeixen els fitxers de l’annex 2 (només els de l’annex 3), sinó que se’n modifica la regulació, encara que es deroguin parcialment les normes anteriors perquè subsisteixi una única regulació.

En conseqüència, en ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; el Decret 166/2012, de 27 de desembre, pel qual es nomenen la vicepresidenta del Govern, els consellers i conselleres dels departaments de la Generalitat de Catalunya i el secretari del Govern; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; tenint en compte el que estableix la disposició final tercera de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, d’acord amb l'informe de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades; i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte de l'Ordre

Aquesta Ordre té per objecte crear, modificar i suprimir els fitxers de dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència que es descriuen als annexos 1, 2 i 3 d'aquesta Ordre, de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades.

Article 2

Creació de fitxers

Es creen els fitxers de dades de caràcter personal relacionats a l'annex 1 d'aquesta Ordre i que són els següents:

  1. Sol·licituds d’exercici dels drets ARCO

  2. Consultes externes de l’Arxiu Administratiu

  3. Premis del Departament de la Presidència

  4. Aules de català de la Delegació del Govern de la Generalitat a Madrid

  5. Videovigilància del Centre Cultural Blanquerna

  6. Videovigilància de l’edifici Princesa

  7. Seu electrònica de l’Administració de la Generalitat de Catalunya

  8. Gestió i difusió d’activitats del Palau Robert

  9. Gestió d’expedients judicials

  10. Registre d’organitzacions no governamentals per al desenvolupament (ONGD)

  11. Activitats del Centre d’Història Contemporània de Catalunya

  12. Gestió i difusió dels fons del Centre d’Història Contemporània de Catalunya

  13. Personal que presta servei a l’edifici de la Generalitat a Girona

  14. Gestió de la formació del personal que presta servei a l’edifici de la Generalitat a Girona

  15. Control de presència a l’edifici de la Generalitat a Girona

  16. Facturació i comptabilitat de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Girona

  17. Videovigilància de l’edifici de la Generalitat a Girona

  18. Oferta de béns i serveis de Girona i tauler d'anuncis

  19. Fons d’imatges de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Girona

  20. Recursos, reclamacions i qüestions de nul·litat en matèria de contractació administrativa

  21. Zona de caça controlada de Montserrat

  22. Contactes del Patronat de la Muntanya de Montserrat

  23. Contractació i convenis de l’EADOP

  24. Base de dades d’esportistes del Centre d’Alt Rendiment (CAR)

Article 3

Modificació de fitxers

A l’annex 2 s’especifiquen els fitxers gestionats pel Departament de la Presidència que han estat objecte de modificació, els quals passen a tenir el contingut que s’hi indica, i que són els següents:

  1. Gestió del Protocol

  2. Prevenció de riscos laborals

  3. Aplicació de gestió de subvencions

  4. Base de dades de contractes

  5. Selecció de personal i provisió de llocs de treball

  6. Trameses d’informació i inscripcions del Gencat

  7. Comunitats catalanes a l’exterior

  8. Conflictivitat constitucional i europea

  9. Serveis i tràmits gencat

  10. Base de dades d’esportistes ARC

  11. Comptabilitat CAR

  12. Gestió de recursos humans i nòmines del CAR

  13. Gestió d’expedients acadèmics de l’INEFC

  14. Creditors/ores i deutors/ores de l'INEFC

  15. Facturació a clients de l’EADOP

A continuació s’especifiquen, per a cada fitxer de l’annex 2, les modificacions introduïdes.

En el fitxer anomenat Gestió del Protocol, la finalitat, l’estructura de dades i les cessions.

En el fitxer anomenat Prevenció de riscos laborals, s’ha modificat el sistema de tractament i l’estructura de dades.

En el fitxer anomenat Aplicació de gestió de subvencions, s’ha modificat l’estructura de les dades, les persones i col·lectius afectats i s’han inclòs les informacions relatives a la procedències de les dades i al sistema de tractament.

En el fitxer anomenat Base de dades de contractes, s’ha modificat el sistema de tractament que passa a ser parcialment automatitzat.

En el fitxer anomenat Selecció de personal i provisió de llocs de treball, s’ha modificat l’estructura de dades, la finalitat del fitxer i el procediment de recollida per incloure-hi la recollida i el tractament de les dades de les persones que envien les seves dades per formar part de la borsa de personal laboral del Departament de la Presidència.

En el fitxer anomenat Trameses d’informació i inscripcions del Gencat, s’ha modificat l’estructura de dades per incloure-hi la recollida del número de Document Nacional d’Identitat.

En el fitxer anomenat Comunitats catalanes a l’exterior s’ha modificat el nom del fitxer, que anteriorment era Casals Catalans, la finalitat del fitxer, l’òrgan responsable del fitxer i l’òrgan davant del qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

En el fitxer anomenat Conflictivitat constitucional i europea s’ha modificat el nom del fitxer, que anteriorment era Base de dades de conflictivitat constitucional, la finalitat i els usos previstos, les persones i col·lectius afectats, el procediment de recollida de dades, la procedència de les dades, l’estructura bàsica i el tipus de dades, el sistema de tractament, les cessions de dades previstes, l’òrgan administratiu responsable i l’òrgan davant del qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

En el fitxer anomenat Serveis i tràmits de gencat, s’ha modificat el nom del fitxer, que anteriorment era Gestor de l’Oficina Virtual de Tràmits, la finalitat i els usos previstos, les persones i col·lectius afectats i el procediment de recollida de dades.

En el fitxer anomenat Base de dades d’esportistes ARC, s’ha modificat el nom del fitxer, que anteriorment era Base de dades d’esportistes, la finalitat i els usos previstos, les persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades i l’estructura bàsica i el tipus de dades de caràcter personal.

En el fitxer anomenat Comptabilitat CAR, s’ha modificat la finalitat i els usos previstos i l’estructura bàsica i el tipus de dades de caràcter personal.

En el fitxer anomenat Gestió de recursos humans i nòmines del CAR, s’ha modificat el nom del fitxer, que anteriorment era GESIN-88 Gestió de nòmines, l’estructura bàsica i el tipus de dades de caràcter personal i les cessions de dades.

En el fitxer anomenat Gestió d’expedients acadèmics de l’INEFC, s’ha modificat la finalitat i els usos previstos, les persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades, l’estructura bàsica i els tipus de dades personals i les cessions de dades.

En el fitxer anomenat Creditors/ores i deutors/ores de l'INEFC, s’ha modificat la finalitat i els usos previstos.

En el fitxer anomenat Facturació a clients de l’EADOP, s’ha modificat el nom del fitxer, que anteriorment era Fitxer de facturació a clientela, la finalitat i els usos previstos i l’òrgan responsable del fitxer.

Article 4

Supressió de fitxers

Se suprimeixen els fitxers de dades de caràcter personal indicats a l'annex 3 d'aquesta Ordre, i que són els següents:

  1. Base de dades d’assumptes civils

  2. Base de dades d’assumptes laborals

  3. Base de dades d’assumptes penals

  4. Expedients del contenciós administratiu

  5. Gestions de les oficines d’atenció ciutadana

  6. Mailing del Palau Robert

  7. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR