ORDRE BSF/274/2014, de 25 d'agost, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar Social i Família i per determinats ens que en depenen.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Benestar Social i Família |
Rango de Ley | Ordre |
L’article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, estableix que la creació, la modificació o la supressió dels fitxers de les administracions públiques només es poden fer per mitjà d’una disposició general publicada en el BOE o en el diari oficial corresponent.
Mitjançant l’Ordre BSF/219/2011, de 5 de setembre, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar Social i Família, es va portar a terme la regulació dels fitxers de dades de caràcter personal que hi havia en aquell moment al Departament de Benestar Social i Família. A causa del temps transcorregut, es fa necessari revisar la regulació dels fitxers de dades de caràcter personal d’aquest Departament.
Per l’assignació de competències al Departament de Benestar Social i Família, mitjançant el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i pel Decret 332/2011, de 3 de maig, d’estructuració del Departament de Benestar Social i Família, així com per l’aprovació del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, de desenvolupament de la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal, cal una nova disposició que prevegi tots els fitxers del Departament de Benestar Social i Família.
En aquest sentit, a fi de donar compliment al mandat legal i fixar els nivells de seguretat exigibles a cada fitxer, i amb la voluntat de garantir la seguretat jurídica en l’àmbit del tractament de les dades de caràcter personal, s’ha elaborat aquesta disposició que pretén fer efectiu el principi de transparència i assegurar l’exercici dels drets legítims a la ciutadania.
De conformitat amb la disposició final tercera , apartat primer, de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, els consellers i conselleres de la Generalitat, dins l’àmbit de les competències respectives, resten habilitats per crear, modificar i suprimir, mitjançant ordre, els fitxers que siguin pertinents.
D’acord amb l’informe preceptiu de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, tal com estableix l’article 5.m) de la Llei 32/2010, de l’1 d’octubre, i d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,
Ordeno:
Objecte
Aquesta Ordre té per objecte crear els fitxers que contenen dades de caràcter personal, que es descriuen a l’annex 1, de conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que la desplega.
1.1 A l’annex 1 figuren els fitxers que es creen mitjançant aquesta Ordre.
Relació dels fitxers que es creen a l’annex 1:
Secretaria General
Gossos d'assistència.
Direcció de Serveis
Règim sancionador dels serveis socials.
Control dels serveis socials.
Direcció General per a la Immigració
Serveis especialitzats en matèria d'estrangeria.
Direcció General de Joventut
Actuacions de la Direcció General de Joventut.
Oficina Jove de Treball.
Reconeixement de serveis d’informació juvenil i d’escoles d’educadors en el lleure infantil i juvenil.
Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària
Hostatgeria de les cases del mar.
Agència Catalana de la Joventut
Programes de l'ACJ.
Subvencions de l'ACJ.
Empreses i entitats col·laboradores.
Persones participants a “L'estiu és teu” i camps de treball.
Professionals de l'àmbit de joventut.
Gestió de sinistres de l’ACJ.
Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció
Acreditacions d’institucions col·laboradores d’integració familiar i d’entitats col·laboradores d’adopció internacional.
Institut Català de les Dones
Violència masclista.
1.2 A l’annex 2 figuren els fitxers que contenen dades personals que són objecte de modificació i s’especifiquen els que han passat a ser gestionats per aquest Departament perquè el seu enquadrament orgànic ha variat a causa de les reestructuracions de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Relació dels fitxers que es modifiquen a l’annex 2 i especificació dels apartats modificats:
Gabinet del/de la Conseller/a
Publitramesa del Gabinet del/de la Conseller/a. Apartats modificats: finalitat i usos, procedència de les dades, procediment de recollida de dades i sistema de tractament de dades i unitat administrativa.
Petició d’entrevistes al/a la conseller/a. Apartats modificats: finalitat i usos, procediment de recollida de dades i sistema de tractament de dades i unitat administrativa.
Queixes i reclamacions. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats i procedència de les dades i unitat administrativa.
Secretaria General
Programa de formació del Sistema català de serveis socials. Apartats modificats: finalitats i usos, persones i col·lectius afectats, procedència de les dades i estructura bàsica i tipus de dades i unitat administrativa.
Gestió de beques de col·laboració. Apartats modificats: finalitat i usos i unitat administrativa.
Òrgans col·legiats. Apartats modificats: procediment de recollida de dades, estructura bàsica i tipus de dades i unitat administrativa.
Mapa de persones expertes. Apartats modificats: finalitat i usos i unitat administrativa.
Centre de Documentació DIXIT. Apartats modificats: estructura bàsica i tipus de dades i unitat administrativa.
Accessibilitat. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, procediment de recollida de dades, procedència de les dades, estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades i unitat administrativa.
Demandes i recursos. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, procediment de recollida de dades, procedència de les dades i estructura bàsica i tipus de dades i unitat administrativa.
Prestacions socials. Apartats modificats: finalitat i usos, procedència de les dades, estructura bàsica i tipus de dades, comunicació de dades i unitat administrativa.
Direcció de Serveis
Control d'accés. Apartats modificats: finalitat i usos, procediment de recollida de dades, procedència de les dades i estructura bàsica i tipus de dades i unitat administrativa.
Videovigilància. Apartats modificats: finalitat i usos i comunicació de dades i unitat administrativa.
Contractació. Apartats modificats: finalitat i usos, estructura bàsica i tipus de dades, unitat administrativa i nivell de seguretat.
Gestió econòmica. Apartats modificats: finalitat i usos, estructura bàsica i tipus de dades i unitat administrativa.
Gestió de sinistres. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, procedència de les dades, estructura bàsica i tipus de dades, comunicació de dades, unitat administrativa i nivell de seguretat.
Entitats titulars de serveis socials. Apartats modificats: finalitat i usos, procedència de les dades, estructura bàsica i tipus de dades, comunicació de dades, transferències de dades, òrgan responsable del fitxer, unitat administrativa i nivell de seguretat.
Gestió de personal. Apartats modificats: finalitat i usos i estructura bàsica i tipus de dades.
Prevenció de riscos laborals. Apartats modificats: finalitat i usos i unitat administrativa.
Gestió de l'Arxiu Central. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, procediment de recollida de dades, estructura bàsica i tipus de dades, comunicació de dades i unitat administrativa.
Secretaria de Família
Prestacions i ajuts per a infants a càrrec. Apartats modificats: finalitat i usos, procediment de recollida de dades, estructura bàsica i tipus de dades, comunicació de dades.
Campanyes de sensibilització. Apartats modificats: finalitat i usos i persones i col·lectius afectats.
Formació a les famílies. Apartat modificat: finalitat i usos.
Òrgans de participació en l'àmbit de suport a les famílies. Apartat modificat: finalitat i usos.
Títols de família. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Xarxa de recursos d'atenció i recuperació integral dependent de la Secretaria de Família. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, procediment de recollida de dades, procedència de les dades, comunicació de dades i unitat administrativa.
Fons de garantia de pensions i prestacions. Apartats modificats: persones i col·lectius afectats i comunicació de dades.
Ajut econòmic de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Apartats modificats: comunicació de dades.
Reconeixement a les persones grans. Apartats modificats: finalitat i usos i persones i col·lectius afectats.
Congrés Nacional de la Gent Gran. Apartat modificat: finalitat i usos.
Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència
Sistema d'informació i gestió en infància i adolescència SINI@. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, procedència de les dades, estructura bàsica i tipus de dades, comunicació de dades i transferència de dades.
Recursos telefònics d’atenció a infants i adolescents. Apartats modificats: finalitat i usos, persones i col·lectius afectats, estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Orígens. Apartats modificats: estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Suport econòmic. Apartats modificats: estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Acompanyament jurídic. Apartats modificats: estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Gestió administrativa de recursos i d’habitatge. Apartats modificats: persones i col·lectius afectats, estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Formació i inserció laboral. Apartats modificats: estructura bàsica i tipus de dades i comunicació de dades.
Registre unificat del maltractament infantil. Apartats modificats...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba