ORDRE ENS/102/2012, de 5 d'abril, per la qual s'aproven les bases generals per a la selecció de projectes de centres educatius públics i privats concertats de Catalunya per participar en el Pla integrat de llengües estrangeres (PILE), en el marc d'un projecte lingüístic plurilingüe, i s'obre la convocatòria pública per a l'any 2012.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

D’acord amb els objectius estratègics del pla de Govern 2011-2014, el Departament d’Ensenyament té com a objectiu l’èxit escolar de tots els alumnes i estableix entre els seus objectius prioritaris la millora en el domini i l’aprenentatge de les llengües estrangeres, ja que són un requisit imprescindible per a l’accés al món laboral i perquè milloren les estratègies de l’alumnat per a l’aprenentatge al llarg de la vida.

L’ensenyament de les llengües és també una prioritat de la Unió Europea pel seu impacte en el desenvolupament de les competències transversals d’escoltar, llegir, conversar, parlar i escriure, d’acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de les llengües. El tractament integrat de les llengües en els centres educatius, en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe, pot ajudar a la millora de la formació de la ciutadania europea pel seu paper facilitador de la mobilitat internacional. El domini de les llengües pot ampliar les possibilitats d’aprendre a aprendre en l’escolarització en etapes postobligatòries, i també les competències professionalitzadores en els estudis professionals i de règim especial. La millora que se’n deriva en les habilitats de comunicació, interculturalitat i convivència, és essencial en un món plural.

En el marc del Pla integrat de llengües estrangeres, el Departament d’Ensenyament vol afavorir el desenvolupament de projectes plurilingües de qualitat en els centres educatius que promoguin accions interdisciplinàries i transversals que ampliïn el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres i que els posin en situació de comunicació activa. En especial, vol facilitar les actuacions que impliquin l’ensenyament i l’aprenentatge de continguts curriculars en llengües estrangeres (AICLE) en almenys una àrea no lingüística del currículum, i actuacions que incideixen tant en els aspectes metodològics vinculats amb el desenvolupament de les classes, com en la potenciació d’activitats complementàries i projectes que facilitin l’ús de les llengües en contextos reals i significatius.

En aquest sentit, el Departament d’Ensenyament convoca la selecció de centres amb projectes que incideixen favorablement en el tractament integral de les llengües des de diferents accions de centre. Els projectes han de tenir per objecte impulsar el plurilingüisme actiu de l’alumnat almenys en tres llengües, com un recurs educatiu que contribueix al desenvolupament de les competències lingüístiques, comunicatives, audiovisuals i multimèdia, i les competències professionalitzadores i d’emprenedoria per a l’aprenentatge al llarg de la vida i per al creixement personal.

Per això, en el marc del conveni de col·laboració entre el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport i el Departament d’Ensenyament per a l’aplicació dels programes Llegir per aprendre i Millora de l’aprenentatge de llengües estrangeres per a l’any 2011, de conformitat amb el que preveuen el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a proposta de la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme de la Secretaria de Polítiques Educatives,

Ordeno:

Article 1

Bases generals

Aprovar les bases generals per a la selecció de projectes de centres educatius de Catalunya públics i privats en règim de concert, per participar en el Pla integrat de llengües estrangeres (PILE) en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe, les quals consten a l’annex d’aquesta Ordre.

Article 2

Convocatòria

Obrir convocatòria pública per a la selecció durant l’any 2012 d’un màxim de 170 projectes per participar en el Pla integrat de llengües estrangeres, la qual es regeix per les bases generals que aprova aquesta Ordre.

Article 3

Beneficiaris

Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius de Catalunya de titularitat del Departament d’Ensenyament, de titularitat municipal i de titularitat privada en règim de concert que imparteixin algun o alguns dels ensenyaments següents: educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, formació professional, arts plàstiques i disseny i esports.

Article 4

Import i partida pressupostària

La despesa màxima prevista és de 510.000,00 euros, dels quals 357.000,00 euros

aniran a càrrec de la posició pressupostària D/226003700/4240/0072; 51.000,00 euros, a càrrec de la posició pressupostària D/460000100/4240/0072, i els 102.000,00 euros restants aniran a càrrec de la posició pressupostària D/482000100/4240/0072 del centre gestor EN07 del pressupost de la Generalitat de Catalunya per al 2012.

En cas que no hi hagi prou projectes seleccionats d’una o altra tipologia de centres, els imports inicials es poden redistribuir fins a exhaurir les disponibilitats pressupostàries.

Article 5

Sol·licituds

Els centres educatius interessats a participar en aquesta convocatòria han de formalitzar una sol·licitud electrònica adreçada a la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme del Departament d’Ensenyament, d’acord amb el formulari que està disponible a la pàgina web http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/EducacioIntranet/Inici/PortalCentres, per als centres del Departament d’Ensenyament, i a la pàgina web http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici, per als centres de titularitat municipal o de titularitat privada. La sol·licitud s’ha d’imprimir i lliurar amb registre d’entrada d’acord amb les bases generals, juntament amb la documentació que s’hi preveu.

El termini de presentació de sol·licituds és d’un mes, comptat des de l’endemà de la publicació d’aquesta Ordre al DOGC.

Article 6

Resolució

El secretari de Polítiques Educatives resoldrà per delegació aquesta convocatòria, a proposta de les comissions territorials, en un termini màxim de 6 mesos a comptar des de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

La resolució indicarà si exhaureix o no la via administrativa, els recursos que s’hi podran interposar, els òrgans davant els quals es podrà recórrer i el termini per fer-ho.

La resolució de la convocatòria es notificarà als centres educatius que hagin participat i se’n donarà publicitat al tauler d’anuncis de la seu central del Departament d’Ensenyament i als dels serveis territorials corresponents, així com a la pàgina web http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/EducacioIntranet/Inici/PortalCentres, per als centres del Departament d’Ensenyament, i a la pàgina web http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici, per als centres de titularitat municipal o de titularitat privada.

Article 7

Consorci d’Educació de Barcelona

Quan les bases es refereixen genèricament als serveis territorials del Departament d’Ensenyament, aquesta referència s’ha d’entendre realitzada al Consorci d’Educació de Barcelona pel que fa al territori de la ciutat de Barcelona, d’acord amb el règim d’assumpció de funcions per part del Consorci esmentat.

Article 8

Règim

Els programes adreçats a centres educatius de titularitat de la Generalitat de Catalunya no tenen el tractament de subvenció.

Article 9

Caràcter

Les subvencions no tenen caràcter recurrent.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat al que preveu l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant l’òrgan que dicta aquest acte en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen l’article 77 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 5 d’abril de 2012

Irene Rigau i Oliver

Consellera d’Ensenyament

Annex

Bases generals

—1 Objecte

L’objecte d’aquest Programa és seleccionar un màxim de 170 projectes de centres educatius que elaborin un Pla integrat de llengües estrangeres en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe coherent, amb el compromís de desenvolupar-lo al llarg de dos cursos escolars i de consolidar en el projecte de centre els beneficis organitzatius i metodològics obtinguts.

—2 Beneficiaris i requisits de participació

2.1 Poden participar en aquest Programa els centres que imparteixin ensenyaments d’educació primària, els centres que imparteixin l’ensenyament secundari obligatori, el batxillerat, i els que imparteixin ensenyaments de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’esports, de titularitat del Departament d’Ensenyament, de titularitat municipal i de titularitat privada en règim de concert, de Catalunya.

2.2 No es poden acollir a aquesta convocatòria els centres educatius que tinguin un projecte de Pla experimental de llengües...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR