STSJ Galicia 232/2020, 25 de Mayo de 2020
Jurisdicción | España |
Número de resolución | 232/2020 |
Fecha | 25 Mayo 2020 |
T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4
A CORUÑA
SENTENCIA: 00232/2020
-Equipo/usuario: IL
Modelo: N11600
PLAZA GALICIA S/N
Correo electrónico: sala4.contenciosoadministrativo.tsxg@xustiza.gal
N.I.G: 15030 33 3 2019 0000873
Procedimiento: PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015397 /2019 /
Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA
De D./ña. Luis Carlos
ABOGADO BENITO ESCUDERO DE LA FUENTE
PROCURADOR D./Dª. SANDRA MIGUEZ FUENTES
Contra D./Dª. TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA
ABOGADO ABOGADO DEL ESTADO
PROCURADOR D./Dª.
RELATOR: D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA
NO NOME DE EL-REI
A Sección 004 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a
SENTENZA
Ilmos./as. Sres./as. D./Dª
DOLORES RIVERA FRADE-PTE
JUAN SELLES FERREIRO
FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA
MARIA DEL CARMEN NÚÑEZ FIAÑO
A CORUÑA, vinte e cinco de maio dous mil vinte.
No recurso contencioso-administrativo que, co número 15397 /2019, presentado por Dº Luis Carlos, representado polo procurador Sra. Míguez Fuentes, dirixido polo letrado Dº Escudero de la Fuente, contra o acordo de 28.03.2019do TEAR. É parte a Administración demandada o TEAR, representado polo avogado do Estado.
É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA.
DE FEITO
Admitiuse a trámite o recurso, e practicáronse as dilixencias oportunas, presentado o recorrente a súa demanda, na que solicitou que se acollera integramente o recurso.
Conferido traslado á parte demandada, solicitouse a desestimación do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de dereito consignados na contestación da demanda.
Recibíndose o asunto a proba e declarado concluso o debate escrito, quedaron as actuacións sobre a mesa para resolver.
Na sustanciación do recurso observáronse as prescricións legais, sendo a súa contía 14.268,72 EUROS .
O acto que se recorre é o acordo de 28.03.2019 do TEAR que rexeita a reclamación económico administrativa contra a denegación da solicitude de rectificación das autoliquidacións IRPF anos 2011 a 2015.
O recorrente percibe unha pensión suiza por incapacidade para o traballo ( 100% ) e considera que concorren os presupostos do art. 7.f LIRPF.
O letrado do Estado de opón.
Adiantamos que, concordamos coa administración en que, o recorrente, non acredita que estea no suposto regulado polo artigo 7.f Lei 35/2006, dado que a situación de incapacidade absoluta ou grande invalidez non é posible declarala polas autoridades tributarias e, tampouco, polos tribunais da xurisdicción contencioso administrativa, senón que esixe un acordo dos órganos competentes da seguridade social.
Coma indica a STS 14.03.2019 ( RPJ STS 810/2019 ):
Unhas consideracións iniciais sobre o preciso significado que no noso ordenamento xurídico teñen as situacións de incapacidade permanente absoluta e gran invalidez que menciona o artigo 7. f) da Lei 35/2006 , do 28 de novembro, do Imposto sobre a Renda da Persoas Físicas [ L/IRPF ]; sobre a atribución de competencias ao INSS para declarar esas situacións; e sobre a doutrina desta Sala acerca de como han de instar os funcionarios a declaración de acharse inhabilitados para toda profesión ou oficio, se pretenden a exención tributaria correspondente ás devanditas situacións.
-
- No noso sistema de Seguridade Social as situacións de incapacidade permanente absoluta e gran invalidez son os superiores graos da incapacidade laboral que, xunto a outros de menor gravidade, determinan unha das prestacións económicas que integran a acción protectora do devandito sistema. Devandito sistema de Seguridade Social diferenciou estes graos: incapacidade permanente parcial, incapacidade permanente total, incapacidade permanente absoluta e gran invalidez. Así resulta do artigo 194 do vixente Texto Refundido da Lei Xeral de Seguridade Social aprobado por Real Decreto Lexislativo 8/2015, do 30 de outubro [ TR/ LGSS 2015]; e os mesmos graos figuraban no artigo 137 do anterior Texto Refundido da Lei Xeral de Seguridade Social aprobado por Real Decreto Lexislativo 1/1994, do 20 de xuño TR/ LGSS 1994.
-
- A competencia para declarar esas situacións está atribuída ao INSS. Tanto o TRLGSS/ 2015 ( artigo 200) como o TR/ LGSS 1994 ( artigo 14) asignaron ao INSS, a través dos órganos que regulamentariamente se establezan, a competencia para declarar a situación de invalidez permanente para os efectos de recoñecemento das correspondentes prestacións económicas. Como ten tamén que sinalarse que o Real Decreto 1300/1995 , do 21 de xullo, foi o que regulou de procedemento polo que o INSS debía exercer da competencia de avaliación da incapacidade e estableceu os Equipos de Valoración de Incapacidades ( EVI) coa fundación de examinar a situación incapacidade do traballador e formular ao Director provincial...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba-
STSJ Galicia 1019/2023, 23 de Febrero de 2023
...contencioso-administrativo contra la resolución del Tribunal Económico Administrativo Regional de Galicia, que dio lugar al procedimiento 15397/2019 seguido ante la Sala Contencioso-Administrativa del TSJ de Galicia, en el que se dictó sentencia el 25 de mayo de 2020 desestimando el recurso......