STSJ Galicia 232/2020, 25 de Mayo de 2020

JurisdicciónEspaña
Número de resolución232/2020
Fecha25 Mayo 2020

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4

A CORUÑA

SENTENCIA: 00232/2020

-Equipo/usuario: IL

Modelo: N11600

PLAZA GALICIA S/N

Correo electrónico: sala4.contenciosoadministrativo.tsxg@xustiza.gal

N.I.G: 15030 33 3 2019 0000873

Procedimiento: PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015397 /2019 /

Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA

De D./ña. Luis Carlos

ABOGADO BENITO ESCUDERO DE LA FUENTE

PROCURADOR D./Dª. SANDRA MIGUEZ FUENTES

Contra D./Dª. TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA

ABOGADO ABOGADO DEL ESTADO

PROCURADOR D./Dª.

RELATOR: D. FERNANDO FERNÁNDEZ LEICEAGA

NO NOME DE EL-REI

A Sección 004 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a

SENTENZA

Ilmos./as. Sres./as. D./Dª

DOLORES RIVERA FRADE-PTE

JUAN SELLES FERREIRO

FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA

MARIA DEL CARMEN NÚÑEZ FIAÑO

A CORUÑA, vinte e cinco de maio dous mil vinte.

No recurso contencioso-administrativo que, co número 15397 /2019, presentado por Dº Luis Carlos, representado polo procurador Sra. Míguez Fuentes, dirixido polo letrado Dº Escudero de la Fuente, contra o acordo de 28.03.2019do TEAR. É parte a Administración demandada o TEAR, representado polo avogado do Estado.

É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA.

ANTECEDENTES

DE FEITO

PRIMEIRO

Admitiuse a trámite o recurso, e practicáronse as dilixencias oportunas, presentado o recorrente a súa demanda, na que solicitou que se acollera integramente o recurso.

SEGUNDO

Conferido traslado á parte demandada, solicitouse a desestimación do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de dereito consignados na contestación da demanda.

TERCEIRO

Recibíndose o asunto a proba e declarado concluso o debate escrito, quedaron as actuacións sobre a mesa para resolver.

CUARTO

Na sustanciación do recurso observáronse as prescricións legais, sendo a súa contía 14.268,72 EUROS .

FUNDAMENTOS XURIDICOS
PRIMEIRO

O acto que se recorre é o acordo de 28.03.2019 do TEAR que rexeita a reclamación económico administrativa contra a denegación da solicitude de rectificación das autoliquidacións IRPF anos 2011 a 2015.

SEGUNDO

O recorrente percibe unha pensión suiza por incapacidade para o traballo ( 100% ) e considera que concorren os presupostos do art. 7.f LIRPF.

O letrado do Estado de opón.

Adiantamos que, concordamos coa administración en que, o recorrente, non acredita que estea no suposto regulado polo artigo 7.f Lei 35/2006, dado que a situación de incapacidade absoluta ou grande invalidez non é posible declarala polas autoridades tributarias e, tampouco, polos tribunais da xurisdicción contencioso administrativa, senón que esixe un acordo dos órganos competentes da seguridade social.

Coma indica a STS 14.03.2019 ( RPJ STS 810/2019 ):

Unhas consideracións iniciais sobre o preciso significado que no noso ordenamento xurídico teñen as situacións de incapacidade permanente absoluta e gran invalidez que menciona o artigo 7. f) da Lei 35/2006 , do 28 de novembro, do Imposto sobre a Renda da Persoas Físicas [ L/IRPF ]; sobre a atribución de competencias ao INSS para declarar esas situacións; e sobre a doutrina desta Sala acerca de como han de instar os funcionarios a declaración de acharse inhabilitados para toda profesión ou oficio, se pretenden a exención tributaria correspondente ás devanditas situacións.

  1. - No noso sistema de Seguridade Social as situacións de incapacidade permanente absoluta e gran invalidez son os superiores graos da incapacidade laboral que, xunto a outros de menor gravidade, determinan unha das prestacións económicas que integran a acción protectora do devandito sistema. Devandito sistema de Seguridade Social diferenciou estes graos: incapacidade permanente parcial, incapacidade permanente total, incapacidade permanente absoluta e gran invalidez. Así resulta do artigo 194 do vixente Texto Refundido da Lei Xeral de Seguridade Social aprobado por Real Decreto Lexislativo 8/2015, do 30 de outubro [ TR/ LGSS 2015]; e os mesmos graos figuraban no artigo 137 do anterior Texto Refundido da Lei Xeral de Seguridade Social aprobado por Real Decreto Lexislativo 1/1994, do 20 de xuño TR/ LGSS 1994.

  2. - A competencia para declarar esas situacións está atribuída ao INSS. Tanto o TRLGSS/ 2015 ( artigo 200) como o TR/ LGSS 1994 ( artigo 14) asignaron ao INSS, a través dos órganos que regulamentariamente se establezan, a competencia para declarar a situación de invalidez permanente para os efectos de recoñecemento das correspondentes prestacións económicas. Como ten tamén que sinalarse que o Real Decreto 1300/1995 , do 21 de xullo, foi o que regulou de procedemento polo que o INSS debía exercer da competencia de avaliación da incapacidade e estableceu os Equipos de Valoración de Incapacidades ( EVI) coa fundación de examinar a situación incapacidade do traballador e formular ao Director provincial...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • STSJ Galicia 1019/2023, 23 de Febrero de 2023
    • España
    • 23 Febrero 2023
    ...contencioso-administrativo contra la resolución del Tribunal Económico Administrativo Regional de Galicia, que dio lugar al procedimiento 15397/2019 seguido ante la Sala Contencioso-Administrativa del TSJ de Galicia, en el que se dictó sentencia el 25 de mayo de 2020 desestimando el recurso......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR