STSJ Cataluña 4602/2017, 10 de Julio de 2017

JurisdicciónEspaña
EmisorTribunal Superior de Justicia de Cataluña, sala social
Fecha10 Julio 2017
Número de resolución4602/2017

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA

CATALUNYA

SALA SOCIAL

NIG : 08019 - 44 - 4 - 2015 - 8035106

SAR

Recurs de Suplicació: 2869/2017

IL LM. SR. DANIEL BARTOMEUS PLANA

IL LM. SR. AMADOR GARCIA ROS

IL LM. SR. MIGUEL ANGEL FALGUERA BARÓ

Barcelona, 10 de juliol de 2017

La Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, formada pels magistrats esmentats més amunt,

EN NOM DEL REI

ha dictat la següent

SENTÈNCIA NÚM. 4602/2017

En el recurs de suplicació interposat per Eloy a la sentència del Jutjat Social nº17 de Barcelona de data 05 de desembre de 2016 dictada en el procediment núm. 767/2015 en el qual s'ha recorregut contra la part Instituto Nacional de la Seguridad Social, Dept. d'interior de Generalitat de Catalunya i Mutua Asepeyo, ha actuat com a ponent Il lm. Sr. DANIEL BARTOMEUS PLANA.

ANTECEDENTS DE FET

Primer

En data 25 d'agost de 2015 va arribar al Jutjat Social esmentat una demanda sobre Invalidesa general, en la qual l'actor al.lega els fets i fonaments de dret que va considerar procedents i acabava demanant que es dictés una sentència d'acord amb el que es demanava. Admesa la demanda a tràmit i celebrat el judici, es va dictar la sentència en data 05 de desembre 2016, que contenia la decisió següent:

"que, desestimando totalmente la demanda interpuesta por Eloy contra Instituto Nacional de Tesorería General de la Seguridad Social, "Asepeyo" y Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya, debo absolver y absuelvo a las indicadas demandadas de todas las peticiones que se formulan contra ellas en la demanda."

Segon

En aquesta sentència es declaren com a provats els fets següents:

  1. - El demandante, Eloy, nacida el NUM000 .53, está encuadrado en el Régimen General de la Seguridad Social y presta servicios para la empresa demandada, Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya, como mosso d'esquadra. Dicha empresa tiene cubiertas las contingencias profesionales con "Asepeyo", la mutua demandada.

  2. - El 22.1.14, el demandante sufrió un accidente de tráfico que fue calificado como accidente de trabajo "in itinere". A raíz de dicho accidente, estuvo en situación de incapacidad temporal hasta el 14.12.14, fecha en la que fue dado de alta médica.

  3. - Incoado expediente de incapacidad permanente, el demandante fue reconocido por el Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM), que emitió dictamen el 4.2.15. El expediente terminó por resolución del INSS de 13.5.15, en la que el demandante fue declarado afecto de lesiones permanentes no invalidantes con derecho a la cantidad alzada de 3.510,00 euros a cargo de la mutua demandada.

  4. - El demandante formuló reclamación previa, que le fue desestimada.

  5. - La base reguladora de las prestaciones de incapacidad permanente parcial para su profesión habitual es de 3.271,23 euros.

  6. - En el accidente, el demandante sufrió fractura luxación de codo izquierdo y fractura luxación abierta de tobillo izquierdo grado III A. Le han quedado las siguientes secuelas:

    -Déficit de movimiento del codo izquierdo del 30% con pérdida de más del 50% de la pronación de la mano izquierda. Dicha pérdida de fuerza provoca una repercusión funcional leve en el gesto de flexión del codo izquierdo.

    -Déficit de movilidad global activa del tobillo izquierdo de un 40%.

    -Marcha asimétrica, pero con compensaciones eficaces, de forma que la valoración global de la marcha se encuentra dentro de los parámetros de la normalidad.

    -Cicatrices quirúrgicas en tobillo y codo izquierdos.

  7. - Desde el 9.1.12, el demandante está destinado en el Servei Tècnic Bàsic de la Direcció General de la Policia. Presta servicios en horario de lunes a viernes de 9,00 a 14,00 horas y de 15,00 a 17,30 horas y realiza las siguientes tareas:

    -Colaborar en el análisis y programación de los procesos de adquisición y reposición del parque móvil a partir de los requerimientos formulados por las unidades policiales.

    -Participar en la confección de los pliegos para los concursos de adquisición y reposición del parque móvil.

    -Participar en la confección de los documentos correspondientes a las transformaciones específicas que deben realizarse en los vehículos que irán destinados a las diferentes unidades policiales y actualizándolas en función de las nuevas necesidades.

    -Participar en el seguimiento de la ejecución de las transformaciones de los vehículos policiales en las diferentes empresas adjudicatarias, efectuando los desplazamientos a los municipios donde están ubicadas.

    -Cualquier otra función relacionada con las descritas.

    El demandante realiza sus funciones con pantalla de visualización de datos y de despacho, no lleva uniforme y, habitualmente, tampoco arma de fuego. Conduce un vehículo una o dos veces por semana y no lleva a cabo persecución ni detención de delincuentes.

Tercer

Contra aquesta sentència la part actora va interposar un recurs de suplicació, que va formalitzar dins del termini. Es va donar trasllat a la part contrària Mutua Asepeyo i Departament d'interior de la Generalitat de Catalunya que van formalitzar escrit d'impugnació contra l'esmentat recurs. Es van elevar les actuacions a aquest Tribunal i es va formar aquest rotlle.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

Contra la sentència del Jutjat Social de Barcelona que va confirmar la declaració de lesions permanents no invalidants, presenta recurs la persona accidentada en el qual denuncia infracció dels articles 136/137 de la Llei General de la Seguretat Social (RDLeg 1/1994) i de l' article 12 de la Llei 10/1994 de Policia de la Generalitat i en definitiva postula la declaració de incapacitat permanent parcial per a la professió de policia.

SEGON

El sistema establert en la qualificació de la incapacitat permanent s'estableix en funció del percentatge de reducció de la capacitat de treball de l'interessat segons el que s'estableixi reglamentàriament.

La modalitat contributiva de les prestacions de incapacitat permanent, contràriament al que passa amb la no contributiva, parteix de l'establiment de graus amb fórmules molt obertes, la qual cosa ofereix un camp discrecional molt ampli a l'administració i a la jurisdicció. La reforma propiciada per Llei 24/97, va introduir una nova redacció de l' art. 137 LGSS, però no es troba encara plenament vigent per falta de desenvolupament reglamentari del precepte ( DT 5ª bis LGSS ). Per això, encara avui, ha d'entendre's vigent la redacció de l' art. 137 LGSS . anterior a l'entrada en vigor de la Llei 24/97.

Especial rellevància te l' art. 8.2 de la Llei 24/97, que, en donar una nova redacció a l'art. 137 del TRLGSS, precisa que a l'efecte de la determinació...

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