Convenio colectivo - Impresiones de Cataluña, SA., Cataluña
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2008 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2011 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5377 de 12/05/2009 |
RESOLUCIÓ
TRE/1303/2009, de 5 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Catalunya, SA, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0809352).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Catalunya, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 27 de gener de 2009, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,
Resolc:
.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Catalunya, SA, per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0809352) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.
.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.
Barcelona, 5 de març de 2009
Elisenda Giral i Masana
Directora dels Serveis Territorials
a Barcelona
Traducció del text original signat per les parts
CONVENI
col·lectiu de treball de l'empresa Impresiones de Catalunya, SA, per als anys 2008-2011
Capítol 1
Àmbit d'aplicació
Àmbit territorial i funcional
Les normes contingudes al present Conveni col·lectiu regulen les relacions laborals en tots els centres de treball que té Impresiones de Catalunya, SA, així com els que puguin constituir-se durant la seva vigència.
L'àmbit territorial d'aquest Conveni se circumscriu a la Catalunya.
Àmbit personal
El present Conveni col·lectiu afecta tot el personal que presti els seus serveis a Impresiones de Catalunya, SA, en virtut de relació laboral ordinària, qualsevol que sigui la seva modalitat de contractació.
Queden, per tant, exclosos tots aquells que són titulars d'una relació laboral especial o d'una relació civil de serveis, i específicament:
-
El personal que realitzi funcions d'alta direcció en els termes previstos en el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.
-
Els professionals liberals vinculats per contractes civils d'arrendament de serveis.
-
Els col·laboradors a la peça, independentment que mantinguin una relació continuada amb l'empresa.
-
Els agents comercials o publicitaris que prestin serveis per a Impresiones de Catalunya, SA, amb llibertat de representar altres empreses dedicades a igual o diferent activitat.
-
Els directors.
Àmbit temporal i vigència
El present Conveni col·lectiu entra en vigor el dia de la seva signatura i té efecte segons determinen els seus articles. La part econòmica s'aplica des de l'1 de gener de 2008 i la seva vigència s'estén fins al 31 de desembre de 2011.
Denúncia
La denúncia del Conveni col·lectiu s'ha de realitzar per escrit, amb una antelació mínima de 3 mesos al seu venciment. En cas que qualsevol de les parts no faci l'esmentada denúncia amb l'antelació mínima esmentada, el Conveni es considera prorrogat tàcitament d'any en any.
Garanties
Les condicions que s'estableixen en aquest Conveni col·lectiu tenen la consideració de mínimes i obligatòries, sense perjudici de les condicions individuals més beneficioses.
A aquests efectes, es consideren condicions més beneficioses constitutives de drets adquirits les que s'hagin atribuït a un o diversos empleats a títol personal i com tal dret, no les que siguin fruit de l'error o de la falta de control per part de l'empresa.
Capítol 2
Sistema normatiu
Clàusula derogatòria
A l'entrada en vigor del present Conveni col·lectiu, queda derogat íntegrament l'anterior i decaiguts tots els drets que es reconeixien en aquell, llevat dels que també es reconeixen en el present, si bé amb el règim jurídic que ara s'estableix.
En tot el que no es preveu en el present Conveni col·lectiu cal atenir-se als usos habituals de l'empresa, a les normes sectorials i professionals que resultin més adequades, essent prioritàries les del sector de premsa i, dins d'elles, les més properes en el temps.
Compensació i absorció
Les millores econòmiques de tota índole que figuren al present Conveni col·lectiu són compensades o absorbides amb els augments retributius que, directament o indirectament i qualsevol que sigui el seu caràcter, s'estableixin per disposició legal, només en el cas que les variacions econòmiques considerades globalment i en còmput anual resultin més favorables per als treballadors que les contingudes en aquest Conveni.
Vinculació a la totalitat
El que es disposa en el present Conveni col·lectiu constitueix en principi un tot indivisible, pel qual, en cas que qualsevol decisió administrativa o judicial deixi sense efecte qualsevol de les seves disposicions que constitueixin el seu contingut essencial o que afectin l'equilibri prestacional del rebut per ambdues parts negociadores, el Conveni queda en la seva totalitat sense efecte, i passa a regir-se els contractes de treball de la plantilla per les disposicions generals fins que, si s'escau, es conclogui un nou acord col·lectiu.
Comissió Paritària
La Comissió Paritària té competència per resoldre totes les qüestions que es puguin suscitar sobre la interpretació i aplicació del que s'estableix al present Conveni col·lectiu i que se sotmetin a la seva consideració. S'ha de reunir en un termini no superior a 72 hores sempre que el sol·liciti alguna de les parts, prèvia comunicació escrita.
La Comissió Paritària està formada per representants de la part social fins a un màxim de 3 membres i el mateix nombre en representació de la Direcció de l'empresa, lliurement designades per aquesta.
Per a la resolució de les qüestions que es plantegin davant de la Comissió Paritària, aquesta ha de tenir en compte, si escau i subsidiàriament a les disposicions legals i reglamentàries d'aplicació, les normes sectorials i professionals que resultin més adequades per la seva proximitat al supòsit, en particular les de premsa més recent.
És requisit previ ineludible a la interposició de qualsevol conflicte col·lectiu haver plantejat la qüestió davant de la Comissió Paritària intentant amb aquesta un acord majoritari favorable.
Capítol 3
Estructura organitzativa
Organització de la feina. Direcció
L'organització i direcció de la feina és facultat de la Direcció de l'empresa, que aplica, si s'escau, el règim establert en l'article 64 del vigent Estatut dels treballadors, respecte a competències de la representació unitària dels treballadors, i la Llei orgànica de llibertat sindical respecte als representants sindicals, si s'escau.
Condicions d'ocupació i contractacions
-
La determinació, l'establiment i les modificacions de la plantilla corresponen a la Direcció de l'empresa, d'acord amb les seves necessitats i en funció de la innovació tècnica, a la racionalització de la feina, al sistema d'organització adoptat i al respecte a les normes legals que regulen la matèria.
-
Impresiones de Catalunya, SA, està obligada a informar els delegats de personal, amb una antelació d'almenys 30 dies (article 41 de l'Estatut dels treballadors), de qualsevol modificació substancial ja sigui individual o col·lectiva de les condicions de treball.
El delegat de personal ha d'emetre informe amb caràcter previ a l'execució d'aquestes modificacions de plantilla, d'acord amb l'article 64 de l'Estatut dels treballadors.
-
Durant el període de vigència del present Conveni col·lectiu, l'empresa només pot eliminar llocs de treball per les causes establertes al vigent Estatut dels treballadors.
-
En qualsevol cas, l'empresa ha de propiciar que, en igualtat de circumstàncies i quan existeixin candidats que segons l'exclusiu criteri de la Direcció, compleixin amb els requisits i compleixin les condicions d'idoneïtat a l'efecte, es prevalgui la promoció professional interna.
Àrees d'activitat
En l'empresa es diferencien 2 àrees d'activitat: Redacció i Serveis.
L'Àrea de Redacció agrupa les comeses habituals pròpies de l'elaboració literària i gràfica del contingut del diari i les restants publicacions de l'empresa, en els ordres informatiu i d'opinió pròpies de cada una de les publicacions.
L'Àrea de Serveis agrupa el conjunt de funcions instrumentals, auxiliars i de suport de la redacció per a l'elaboració, confecció, distribució, equipament i manteniment necessaris per al seu funcionament, la deguda atenció del personal, el compliment de les disposicions normatives d'aplicació, la seguretat de les persones i les coses i altres finalitats...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba