SAP Pontevedra 60/2015, 18 de Marzo de 2015

PonenteJOSE JUAN RAMON BARREIRO PRADO
ECLIES:APPO:2015:587
Número de Recurso38/2014
ProcedimientoPROCEDIMIENTO ABREVIADO
Número de Resolución60/2015
Fecha de Resolución18 de Marzo de 2015
EmisorAudiencia Provincial - Pontevedra, Sección 2ª

AUD.PROVINCIAL SECCION N. 2

PONTEVEDRA

SENTENCIA: 00060/2015

- ROSALIA DE CASTRO NÚM. 5

Teléfono: 986.80.51.19

787530

N.I.G.: 36006 41 2 2012 0001798

PROCEDIMIENTO ABREVIADO 0000038 /2014 -A

Delito/falta: SOBRE SUSTANCIAS NOCIVAS PARA LA SALUD

Denunciante/querellante: MINISTERIO FISCAL

Procurador/a: D/Dª

Abogado/a: D/Dª

Contra: Carlos Antonio, Basilio

Procurador/a: D/Dª SONIA AGRA PIÑEIRO, SONIA AGRA PIÑEIRO

Abogado/a: D/Dª RAFAEL JOSE VELEZ AIBAR, MANUEL MOISES FEU VELEZ

SENTENCIA 60

==========================================================

ILMOS/AS SR./SRAS

Presidente/a:

JOSE JUAN BARREIRO PRADO

Magistrados/as

ROSA DEL CARMEN COLLAZO LUGO

ROSARIO CIMADEVILA CEA

==========================================================

En PONTEVEDRA, a dezaoito de marzo de dous mil quince.

VISTA, ante a Sección 002 desta Audiencia Provincial a causa instruida co número 38/14, procedente do XDO.1A.INST.E INSTRUCIÓN N.3 de CAMBADOS, polo delito de TRÁFICO DE DROGAS, contra: - Carlos Antonio, con D.N.I. NUM000, fillo de Isaac e Manuela, natural de Castrillon ( Asturias), con domicilio en Isla Cristina ( Huelva) c/ DIRECCION000 nº NUM001 andar NUM004, Pta. NUM005, representado pola procuradora Sonia Agra Piñeiro e letrado Rafael José Vélez Aibar.

- Basilio con D.N.I. NUM002,natural de Villa Blanca ( Huelva) el día NUM003 /1946, fillo de Jorge e Adelina, representado pola procuradora Sonia Agra Piñeiro e defendido polo letrado D.Rafael José Velez Aibar.

Sendo parte acusadora o Ministerio Fiscal, comparecendo na súa representación D. e como ponente o Maxistrado D. JOSE JUAN BARREIRO PRADO.

ANTECEDENTES DE FEITO

PRIMERO

As presentes actuacións instruyéronse por un presunto delito contra la Salud Pública referido a sustancias que no causan grave daño a la salud en cantidad de extraordinaria e practicadas as oportunas dilixencias convocouse ás partes a xuízo oral, que celebrouse o día da súa data e a cuxo acto comparecieron quenes relacionanse na acta levantada ao efecto.

SEGUNDO

O FISCAL, ao amparo do disposto no artigo 650 de la Lei de Axuizamento Criminal, formula, de forma provisional as seguintes:

Primero

Como consecuencia de la investigación desarrollada por el Servicio de Vigilancia Aduanera de Galicia en torno a un grupo de narcotraficantes de la comarca del Salnés ( Pontevedra), se pudo venir en conocimiento de que, en los primeros días del mes de abril de 2009, el imputado, Basilio con DNI núm NUM002, domicilio en la PLAZA000, nº NUM006 de Villablanca (Huelva) y con antecedentes penales por varios delitos contra la salud pública no computables, sin embargo, a efectos de reincidencia, se había concertado con individuos que no pudieron ser identificados, con el fin de que éstos le proporcionaran una cantidad cercana a los 3.000 kilos de hachís que el imputado pretendía introducir en España destinando la droga posteriormente a su venta y posterior difusión dentro del territorio nacional, con plena conciencia del daño que para la salud pública con ello se generaba.

Con la entrega del hachís habría de realizarse en altamar, en un punto indeterminado entre la costa Norteafricana y la de Huelva, el imputado acordó con Juan Alberto vecino de la localidad de Isla Cristina ( Huelva), que éste último realizara la travesía con la droga desde el punto de entrega en altamar hasta las cercanías de la costa onubense a bordo de la embarcación de su propiedad, DIRECCION001 . El procedimiento no se sigue contra Juan Alberto, al haber quedado extinguida su responsabilidad criminal como consecuencia de su fallecimiento, acaecido el día 23 de septiembre de 2010.

Al mismo tiempo y con la finalidad de llevar a cabo la descarga de la droga del pesquero DIRECCION001 a una embarcación de porte menor con la que, finalmente, se haría el alijo de la droga, Basilio, encomendó esta función al también imputado Carlos Antonio con D.N.I núm NUM000, vecino de la localidad de Isla Cristina, provincia de Huelva y sin antecedentes penales.

Segunda

Los hechos narrados en la conclusión anterior son constitutivos de un Delito contra la salud Pública referido a sustancias que no causan grave daño a la salud en cantidad de extraordinaria gravedad y con utilización de buque, de los artículos 368 párrafo primero, segundo inciso, 370, 374 y 377 del Código Penal .

Tercero

Son responsables los acusados en concepto de Autor, conforme a lo previsto en el artículo 28 del Código Penal .

Cuarta

No concurren en el resto de los acusados circunstancias modificativas de la responsabilidad criminal.

Quinta

Procede imponer a cada uno de los acusados las penas CINCO AÑOS Y SIETE MESES DE PRISIÓN, CON INHABILITACIÓN ESPECIAL PARA EL EJERCICIO DEL DERECHO DE SUFRAGIO PASIVO DURANTE EL TIEMPO DE LA CONDENA Y MULTA DE SIETE MILLONES DE EUROS( 7.000.000 EUROS). Los acusados deberán ser condenados, igualmente, al PAGO DE LAS COSTAS DEL PROCEDIMIENTO y procede igualmente el COMISO DE TODAS LAS SUSTANCIAS, DINERO Y EFECTOS, procedentes del delito o utilizados para su comisión y en su caso sus transformaciones o equivalentes.

TERCERO

EL FISCAL, al amparo de lo previsto en el artículo 732 de la Ley de Enjuiciamiento Criminal, modifica sus conclusiones provisionales en los siguientes términos:

Ministerio Fiscal: ha modificado su escrito de acusación en los siguientes términos:

En la 1ª: al final se añade que por auto de 16. 06.10. Por el juzgado de instrucción nº 3 de cambados acordó rechazar la inhibición del Juzgado de Instrucción nº 2 de Ayamonte acordando devolver las actuaciones y no se remitieron hasta el 19.12.11.

En la 4ª: Dilaciones indebidas simple.

En la 5ª: procede imponer a los acusados la pena de 5 años y 2 meses de prisión para cada uno de los acusados. El resto del escrito queda igual.

CUARTO

Polas defensas dos procesados, se formularon as seguintes conclusións definitivas:

A defensa de Carlos Antonio, eleva sus conclusiones a definitivas.

A defensa de Basilio, eleva sus conclusiones a definitivas. Y alternativamente dice que la causa ha estado paralizada 3 años y seis meses y por ello solicita la aplicación de dilaciones indebidas como muy cualificada con la consiguiente rebaja de la pena.

FEITOS PROBADOS

Primeiro

O Servizo de Vixilancia Aduaneira de Galicia viña investigando un grupo relacionado co tráfico ilícito de drogas na comarca do Salnés, Pontevedra. Como froito desas pescudas, descubriuse que, nos primeiros días do mes de abril de 2009, o acusado Basilio, con DNI núm. NUM002, con domicilio en Villablanca, Huelva, e con antecedentes penais por varios delitos contra a saúde pública non computables para os efectos da reincidencia, se puxera de acordo con outras persoas que non se lograron identificar para que estas o fornecesen dunha cantidade aproximada de 3 000 quilos de haxix, que o referido acusado pretendía introducir en España para despois destinala á súa difusión e venda.

A entrega do haxix ía facerse en mar aberto entre a costa norteafricana e a de Huelva. Por iso, o acusado Basilio púxose de acordo con Juan Alberto, veciño de Isla Cristina, Huelva, para que este, coa embarcación da súa propiedade DIRECCION001, fixese a travesía dende o punto de entrega da droga en mar a fóra ata as proximidades da costa de Huelva. O amentado Juan Alberto finou o 23 de setembro de 2010 e, xa que logo, quedou extinguida a súa responsabilidade criminal.

Para poder transbordar a droga do pesqueiro DIRECCION001 a outra embarcación de menor porte co obxecto de así poder levar a cabo a correspondente descarga daquela na costa onubense, o acusado Basilio contactou con outras persoas sen que conste que algunha delas fose o tamén acusado Carlos Antonio, con DNI núm. NUM000, veciño de Isla Cristina, Huelva, e sen antecedentes penais.

Segundo

Entre a tarde do martes 21 e a madrugada do mércores 23 de abril de 2009, a embarcación DIRECCION001 saíu ao mar co fin de dirixirse ao punto concertado para a entrega do haxix, recolleu esta droga e regresou á costa de Huelva o mesmo día.

Persoas non identificadas dedicáronse a transvasar os fardos coa droga dende o pesqueiro DIRECCION001 a outra embarcación de menor porte que foi avistada pola Garda Civil ás 19:40 horas do referido día 23 de abril de 2009 á altura da entrada do denominado Caño Canela, na localidade de Isla Cristina, Huelva. Malia que aquelas persoas non identificadas xa comezaran a descargar en terra a droga, ao decatárense da presenza dos axentes, abandonaron a embarcación de menor porte cargada aínda con 25 fardos de haxix, e fondearon o resto da droga que se encontraba no pesqueiro DIRECCION001 no punto xeográfico 37º 09' 136" N e 007º 19' 312'' W, sitio exacto deonde foron recuperados despois pola Garda Civil un total de 53 fardos.

O haxix recuperado acadou un peso total de 2 568 quilos, cunha porcentaxe de tetrahidrocannabinol de entre 5'67 e 8'81%, e cun valor no mercado ilícito de 3 613 176 #.

Terceiro

Por un auto do 16 de xuño de 2010, o Xulgado de Instrución número 3 de Cambados rexeitou a inhibición do Xulgado de Instrución número 2 de Ayamonte. Xa que logo, acordou devolver as actuacións, se ben non se remitiron efectivamente ata o 19 de setembro de 2011. A primeira vez que declarou como imputado Basilio foi o 24 de outubro de 2012, isto é, tres anos e seis meses despois da incautación da droga.

FUNDAMENTOS DE DEREITO

Primeiro

A instancia da defensa do acusado Basilio, o Tribunal tivo que abrir a quenda de intervencións prevista no artigo 786.2 da Lei de axuizamento criminal . Aproveitou para expoñer o que considerou oportuno verbo de tres cuestións: a primeira, relativa á suposta nulidade das intervencións e gravacións telefónicas que constaban nos autos, pola súa obtención con violación dos dereitos fundamentais e pola insuficiencia...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
2 sentencias
  • ATS, 21 de Julio de 2016
    • España
    • 21 Julio 2016
    ...Sala de lo Penal en el Recurso de Casación núm. 1/1836/2015 , que desestimó el recurso interpuesto por el recurrente contra la Sentencia núm. 60 de fecha 18 de marzo de 2015 de la Sección 2ª de la Audiencia Provincial de Pontevedra Por Diligencia de ordenación de fecha 11 de julio de 2016 s......
  • STS 481/2016, 2 de Junio de 2016
    • España
    • 2 Junio 2016
    ...Sentencia núm. 60 de 18 de marzo de 2015 de la Sección Segunda de la Audiencia Provincial de Pontevedra, dictada en el Rollo de Sala núm. 38/2014 dimanante del P.A. núm. 18/14 del Juzgado de Primera Instancia e Instrucción núm. 3 de Cambados, seguido por delito de tráfico de drogas contra F......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR