45/2022 FORU AGINDUA, ekainaren 10ekoa, Hezkuntzako kontseilariak emana, zeinaren bidez arautzen baita Nafarroako Foru Komunitatean unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzen hezkuntza-ebaluazioaren esparru orokorra.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

129. ALDIZKARIA - 2022ko ekainaren 30a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.3. Foru Aginduak 45/2022 FORU AGINDUA, ekainaren 10ekoa, Hezkuntzako kontseilariak emana, zeinaren bidez arautzen baita Nafarroako Foru Komunitatean unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzen hezkuntza-ebaluazioaren esparru orokorra. 2/2006 Lege Organikoak, 141. artikuluan, xedatzen du ebaluazioa legean araututako hezkuntza-esparru guztietara hedatu eta aplikatuko dela prozesu hauetan: ikasleen irakaskuntza eta ikaskuntza eta haien emaitzak, irakaslana, zuzendaritza-eginkizuna, ikastetxeen funtzionamendua, ikuskapena eta hezkuntza-administrazioak.

Era berean, legeak 145. artikuluan ezartzen du hezkuntza-administrazioek, beren eskumenen esparruan, ikastetxeen ebaluazio-planak prestatu eta gauzatzen ahalko dituztela, eta haien autoebaluazioa lagundu eta erraztuko dutela.

Halaber, 146. artikuluan xedatzen duenez, ikastetxeen funtzionamendua hobetze aldera, hezkuntza-administrazioek, beren eskumenen esparruan, zuzendaritza-funtzioa baloratzeko planak prestatzen ahalko dituzte.

Orobat, lege horren 106. artikuluaren bidez agintzen da, irakaskuntzaren kalitatea eta irakasleen lana hobetze aldera, hezkuntza-administrazioek irakaskuntza-eginkizuna ebaluatzeko planak prestatuko dituztela. Plan horiek publikoak izan beharko dute, eta balorazioaren helburu eta irizpide zehatzak eta irakasleek eta hezkuntza-komunitateak parte hartzeko modua jasoko dituzte.

Azkenik, 144.1 artikuluan araututako Lehen Hezkuntzako eta DBHko ikasleen ebaluazio diagnostikoa da Legeak hezkuntza-administrazioei ematen dien beste aginduetako bat.

Hezkuntzako zuzendariaren urriaren 5eko 454/2017 Ebazpenaren bidez onetsi zen Hezkuntzako Ikuskapen Zerbitzuaren Nafarroako Foru Komunitateko 2017-2021 aldirako Plan Estrategikoa, eta horrek xedatzen du ebaluazioa dela ildo bat zeinetan areagotuko baita, hurrengo lau urtean, eraldatzeko eta aldatzeko ahalegina. Bereziki, arrakastarako lau faktore kritiko hauek (AFK) ezarri dira: AFK 2.1, irakaslana eta praktiketako funtzionarioak ebaluatzeko prozesua sendotu eta hobetzea; AFK 2.2, ikastetxeen jarduna hobetzeko prozesu berri bat abian jartzea, irakaskuntza-prozesuetara, irakaslanera eta ikasleen ikaskuntza-prozesuen emaitzetara bideratua; AFK 2.3, autoebaluazioaren eta ikastetxeetako hobekuntza planaren jarraipen prozesu berri bat egokitu eta ezartzea; AFK 2.4, zuzendaritza-lana ebaluatzeko prozesuaren eraginkortasuna eta efizientzia berritu eta hobetzea ebaluazio esparru berriarekin bat, prozesuari beste orientazio bat emanez, hau da, zuzendaritza-proiektuaren helburuak noraino bete diren aztertzea.

Lege agindu hauek guztiek behar dute berariazko foru agindu bat onartzea, Nafarroan hezkuntza-ebaluazioaren sistema integral eta koherentea ezartzeko.

Hezkuntzan hobetzea hezkuntzako eragile guztien erantzukizun partekatua da. Hori dela eta, beharrezkoa da denek parte hartuko duten estrategiak garatzea. Horietako bat ebaluatzea da, hobetzeko.

Jarduna eta hezkuntzaren kalitatea hobetzeko, ezinbestekoa da hezkuntza-sistemak, ikastetxeek, zuzendaritzako kideek eta irakasleek helburu eta xede batzuei dagokienez non dauden jakitea.

Ikasle guztiek ikasi beharrekoa ikastea eta emaitza bikainak lortzea; horra xedeetako bat. Hori lortzen ari den jakiteko, beharrezkoa da sistema ebaluatzea eta, orobat, ikastetxeen, zuzendaritzaren eta irakasleen lana ebaluatzea.

Agindu honek arautzen ditu ikasleen gaitasunen, ikastetxeen funtzionamenduaren, zuzendaritza-eginkizunaren eta irakaslanaren ebaluazio-planak.

Horregatik guztiagatik, Nafarroako Eskola Kontseiluak txostena egin ondoren eta Nafarroako Gobernuari eta Lehendakariari buruzko abenduaren 3ko 14/2004 Foru Legearen 41.1 g) artikuluak ematen dizkidan ahalmenak erabiliz,

AGINTZEN DUT:

  1. KAPITULUA

    Xedapen orokorrak

    1. artikulua. Xedea eta aplikazio-eremua.

    Foru agindu honen xedea da Nafarroako Foru Komunitateko...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR