La suspensió de terminis durant l'estat d'alarma

AutorPere Farran Castellà
CargoLletrat de l'Ajuntament de Barcelona Gerència d'Ecologia Urbana
Páginas51-55
51
A        tivitat que desenvolupem tots els operadors jurídics es va tornar
         E G       Reial
decret 463/2020, de 14 de marçi   RDEA       ot un seguit de
normes amb rang legal i reglamentari que van desenvolupar, modular i , en certs casos, modificar o
derogar normes prèviesii.
En aquest article, em centraré en els efectes de la disposició addicional tercera (DA3a)iii  
RDEA, que regula la suspensió dels termes i terminis        
     O           
següents: se suspenen els procediments o només els termes i terminis? Respecte de quins tipus de
    C      S    
terminis són per mesos/anys o si són per hores/dies hàbils? I, per últim, els terminis per interposar
recurs contenciós, com es comptaraniv? El repte és molt important.
A      
L    DA  RDEA  Se suspenden términos y se interrumpen los plazos para
la tramitación de los procedimientos de las ent idades del sector público. El cómputo de los plazos se
reanudará en el momento en que pierda vigencia el presente real decreto o, en su caso, las prórrogas
del mismo Però quan aquest apartat estableix això,    
Comparteixo el criteri del professor de dret i jurista Diego Gómez Fernándezv; això és, si tenim en
compte aquest apartat en relació amb els apartat tercer i quart de la mateixa DA, resulta evident que
se suspenen tots els termes i terminis i, en conseqüència, els procediments a    
               
     DA É  A  E  o interpreta aixívi ja que
afirma: un procediment (administratiu) no deixa de ser        
    (concrets).
D        afecta tots els procediments que tramiten les entitats
del sector públic, en conseqüència també aquells que tramiten els ens locals. No hi ha cap dubte. I això
        DA  RDEA        L
   l procediment administratiu comú de les administracio   
 LPAC         
Seguidament, i           , cal contestar: serà el
mateix si ens referim a term           La
resposta no és gens senzilla; és més, la jurisprudència no és del tot unívoca a aquest respecte.
La suspensió dels terminis durant l’estat d’alarma

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR