ORDRE EDU/122/2009, d'11 de març, per la qual s'aproven les bases per a la selecció de centres educatius sostinguts amb fons públics com a centres formadors d'estudiants en pràctiques dels graus de mestre i del màster de professorat i se n'obre la convocatòria per al període 2009-2013.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EDU/122/2009, d'11 de març, per la qual s'aproven les bases per a la selecció de centres educatius sostinguts amb fons públics com a centres formadors d'estudiants en pràctiques dels graus de mestre i del màster de professorat i se n'obre la convocatòria per al període 2009-2013.

L'article 100 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix determinades previsions per a la formació inicial del professorat.

El Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, ha permès establir els requisits per a la verificació dels títols oficials de grau o de màster que habiliten per a l'exercici de professions regulades.

A l'apartat 5 dels annexos de les ordres ECI/3854/2007, ECI/3857/2007 i ECI/3858/2007, de 27 de desembre, dels ensenyaments dels graus de mestre d'educació infantil i d'educació primària i de màster de professorat d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i d'ensenyaments de règim especial, s'estableixen els objectius del pràcticum, que es realitzarà en els centres seleccionats com a centres de formació en pràctiques del grau de mestre i del màster de professorat mitjançant conveni entre l'administració educativa i les universitats. Així mateix, estableixen que els i les mestres i professors/es que exerceixin la tutoria dels alumnes en pràctiques en aquests centres han de ser reconeguts com a tutors/es de pràctiques.

En el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència a l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari.

El Departament d'Educació considera fonamental que els/les futurs/res mestres, professors i professores realitzin les pràctiques en centres educatius sostinguts amb fons públics, de manera que es materialitzi la col·laboració en la formació inicial del professorat de Catalunya sota el principi de coresponsabilitat.

L'organització del pràcticum ha de permetre la simultaneïtat entre la teoria i la pràctica, i ha de facilitar l'acompanyament professional tant des de la universitat, com des del centre educatiu. La col·laboració entre ambdues institucions ha de possibilitar que els/les alumnes de grau i de màster adquireixin les competències personals i professionals necessàries per a l'exercici de la docència, la qual cosa implica, entre altres elements, la formació en didàctiques, en acció tutorial i en organització i gestió d'un centre educatiu.

El pràcticum es realitzarà en el marc de convenis de col·laboració entre el Departament d'Educació i les universitats catalanes per una durada de quatre anys, amb possibilitat de renovació. La col·laboració entre els centres educatius i la universitat ha de facilitar la participació en projectes comuns.

El sistema educatiu de Catalunya disposa de centres educatius amb reconegudes bones pràctiques i amb capacitat per esdevenir centres formadors. Per això el Departament d'Educació vol impulsar la participació dels centres educatius sostinguts amb fons públics com a col·laboradors en la formació inicial del professorat.

Per tot això, d'acord amb les competències que em confereix la normativa vigent,

Ordeno:

Article 1

Bases i convocatòria

S'aproven les bases per a la selecció de centres educatius sostinguts amb fons públics com a centres formadors d'estudiants en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR