REIAL DECRET 2210/1979, de 7 de setembre, sobre transferència de competències de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'Agricultura, Cultura, Sanitat i Treball.

SecciónDiversos
EmisorPresidència del Govern de L'Estat
Rango de LeyReial Decret

El Reial Decret-llei quaranta-un/mil nou-cents setanta-set, de vint-i-nou de setembre, pel qual es restablí provisionalment la Generalitat de Catalunya, desenvolupat pel Reial Decret dos-mil cinc-cents quaranta-tres/mil nou-cents setanta-set, de trenta de setembre, contenia diverses previsions per a possibilitar l'exercici per part de la Generalitat de Catalunya de competències fins al moment corresponents a diversos Organismes de l'Administració de l'Estat.

En aquest sentit, els Reials Decrets números mil tres-cents vuitanta-tres, mil tres-cents vuitanta-quatre, mil tres-cents vuitanta-cinc i mil tres-cents vuitanta-sis, de vint-i-tres de juny de mil nou-cents setanta-vuit i el número dos mil cent-quinze de vint-i-sis de juliol de mil nou-cents setanta-vuit, regularen les transferències de competències de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'Agricultura, Indústria, Urbanisme, Comerç, Interior, Turisme, Activitats Molestes, Insalubres, Nocives i Perilloses i Transports.

Havent progressat, mitjançant el mecanisme establert en les dites disposicions, l'estudi de noves possibles transferències a la Generalitat de Catalunya, resulta procedent ampliar les ja efectuades en matèria d'Agricultura i traspassar, de més a més, diverses funcions de Cultura, Sanitat i Treball, fins ara de la competència exclusiva de l'Administració de l'Estat.

Tal és la finalitat i contingut del present Reial Decret, elaborat a la vista de les propostes elevades per la Comissió Mixta de Transferències, amb el qual es potenciaran les funcions i competències de la Generalitat, mentre l'autonomia de Catalunya arribi a la seva plenitud a través de l'Estatut previst a la Constitució.

En la seva virtut, i fent ús de l'autorització continguda als articles sisè, c), i novè del Reial Decret-llei quaranta-un/mil nou-cents setanta-set, de vint-i-nou de setembre, a proposta del Ministro de Administración Territorial, i prèvia deliberació del Consell de Ministres en la seva reunió del dia set de setembre de mil nou-cents setanta-nou,

Disposo:

CAPÍTOL I Competències de l'Administració de l'Estat que es transfereixen a la Generalitat de Catalunya

Secció primera.

- Agricultura

Article primer

- Sanitat vegetal. La Generalitat exercirà

dins del camp de la protecció dels vegetals i els seus productes les funcions que, essent actualment competència del Servei de Defensa contra Plagues i Inspecció Fitopatològica, Organisme autònom adscrit a la Direcció General de la Producció Agrària, a continuació es relacionen:

  1. L'exercici de la vigilància de camps i collites per a la detenció dels agents nocius als vegetals i delimitació de zones afectades informant l'Administració de l'Estat de la seva incidència, localització i intensitat.

  2. Planificació, organització, realització i direcció de campanyes per a la protecció vegetal en l'àmbit territorial de la Generalitat, no regulades per disposicions d'àmbit estatal.

  3. Organització, direcció i execució, en l'àmbit de Catalunya, de campanyes fito-sanitàries d'interès nacional, regulades per disposicions d'àmbit estatal; si s'escau, l'Administració de l'Estat es reservarà la vigilància i control de les campanyes realitzades i la coordinació dels treballs a escala nacional.

  4. Recomanar els mitjans de lluita contra els agents nocius i climàtics en funció de la seva eficàcia.

  5. Vigilància del compliment de les disposicions fito-sanitàries relatives a la producció vegetal.

  6. Proposar i en el seu cas adoptar: U. Les mesures fito-sanitàries obligatòries per a mitjans de transport i locals relacionats amb productes vegetals. Dos. Les limitacions aconsellables o obligatòries que afectin la sanitat de plantacions, cultius i aprofitaments incloent-hi la producció de llavors i plantes de viver.

  7. Fomentar les agrupacions d'agricultors per a la lluita comú contra els agents perjudicials.

  8. Informar l'Administració de l'Estat sobre la utilitat d'un producte fito-sanitari, als efectes del seu registre en relació amb aspectes d'especial incidència a Catalunya.

  9. Vigilar i, en el seu cas, proposar d'acord amb les autoritats sanitàries competents les normes per a salvaguardar la salut de les persones que han de manipular productes fito-sanitaris així com dels consumidors d'aliments naturals o transformats tractats directament o procedents de vegetals tractats amb productes fito-sanitaris.

  10. Participar, en la forma que reglamentàriament s'estableix, en l'adopció de decisions sobre política nacional de protecció vegetal.

  11. Gestió a Catalunya del Registre de Productes i Distribuïdors de Productes i Material Fito-sanitari, informant periòdicament els Serveis de l'Administració de l'Estat.

  12. Proposar l'autorització de la utilització, en circumstàncies especials i amb les degudes garanties, de productes fito-sanitaris en supòsits diferents als expressament recollits en el Registre Central o limitacions derivades de l'Ordre ministerial de nou de desembre de mil nou-cents setanta-cinc per a prevenir danys a la fauna silvestre.

  13. Exercir a Catalunya totes les funcions encomanades a les Estacions d'avís agrícoles en els articles tercer (excepte les especificades en l'apartat d), quart i cinquè de l'Ordre del Ministeri d'Agricultura de vint-i-sis de juliol de mil nou-cents setanta-tres).

Article segon

- Capacitació agrària. U. Es transfereixen a

la Generalitat de Catalunya les competències relatives a l'ensenyament professional i capacitació dels agricultors exercides per la Direcció General de Capacitació i Extensió Agrària en l'àmbit territorial de Catalunya. Dos. Els Ministeris de Educación, Universidades e Investigación i de Agricultura conservaran les competències que els atribueix la legislació vigent en matèria d'homologació de programes i titulacions relatives a capacitació i formació professional agrària.

Article tercer

- Es recullen en l'annex I del present Reial

Decret les disposicions legals afectades per la transferència.

Secció segona.

- Cultura

Article quart

- Es transfereixen les competències del Centre

Nacional de Lectura, inclosa la distribució dels crèdits que corresponguin entre els Centres dependents d'aquest, tot això dins de l'àmbit territorial de la Generalitat de Catalunya. La Generalitat es subrogarà en les funcions exercides per l'Administració de l'Estat en el si dels Patronats que regeixen els actuals Centres provincials coordinadors que hagin estat creats per concert amb les Corporacions públiques o privades de Catalunya.

Article cinquè

- Correspondrà a la Generalitat de Catalunya

dins del seu àmbit territorial de competència:

  1. La realització dels concerts a què es refereix l'article primer del Decret de quatre de juliol de mil nou-cents cinquanta-dos pel qual s'aprova el Reglament del Centre Nacional de Lectura.

  2. Orientar el servei públic de lectura quant a la difusió de la cultura per mitjà del llibre, en coordinació amb el pla general d'actuació de l'Administració de l'Estat respecte a la política del llibre i la informació científica.

  3. Aplicar els criteris d'acord amb els quals s'han d'establir els acords amb els organismes col·laboradors a Catalunya dins de les normes generals dictades pel Consell Nacional de Lectura.

  4. Estimular a Catalunya la producció del llibre d'autor espanyol, en els termes previstos a l'apartat b) de l'article quart de l'esmentat Reglament del Centre Nacional de Lectura.

Article sisè

- En l'àmbit territorial de Catalunya es

transfereixen a la Generalitat les competències que l'article setè del Reglament de quatre de juliol de mil nou-cents cinquanta-dos atribueix a l'Oficina Tècnica del Centre Nacional de Lectura.

Article setè

- U. Les Biblioteques públiques provincials de

Barcelona, inclosa la Fonoteca Nacional annexa, Girona, Lleida i Tarragona, es regiran per un Patronat comú a totes elles en el qual s'integraran paritàriament representants de l'Administració de l'Estat i de la Generalitat de Catalunya. La composició i atribucions d'aquest Patronat es determinarà en execució d'aquest Reial Decret. Dos. A la Biblioteca provincial de Barcelona subsistirà el dret d'ús que el Decret de catorze de febrer de mil nou-cents trenta-dos concedí a la Universitat de Barcelona. Tres. Amb relació a les restants Biblioteques estatals en l'àmbit territorial de la Generalitat, es transfereixen a aquesta les competències de l'Administració de l'Estat. Quatre. La transferència a la Generalitat de les facultats reservades a l'Administració de l'Estat en règim de la fundació "Biblioteca Museu Víctor Balaguer" de Vilanova i la Geltrú, així com en les de totes aquelles fundacions que tinguin com a finalitat el sosteniment de biblioteques en territori català, quedarà condicionada a l'acceptació que, en el seu cas, hagin d'atorgar els òrgans de les fundacions afectades.

Article vuitè

- Dipòsit legal de llibres i ISBN. U. Es

transfereix la tramitació de les sol·licituds d'assignació de número de Dipòsit Legal de llibres, que es formulin en el territori català, sotmetent-se a les normes generals i instruccions emanades de l'Institut competent per a la seva assignació, sense que això pugui comportar demores sobre el sistema actual. La competència per a l'assignació del número d'ISBN i del dipòsit legal de llibres continuen atribuïdes, amb caràcter exclusiu, a l'Institut Bibliogràfic Hispànic, respectivament. Dos. Dels exemplars d'obres i publicacions ingressades per Dipòsit Legal en les oficines de tramitació situades a Catalunya, es retindran en la Generalitat els següents:

  1. Dels quatre exemplars de les obres impreses subjectes al ISBN un dels dos que eren remesos a l'Institut Bibliogràfic Hispànic, en compliment de l'article trenta-set, apartats dos i tres, del Reglament de l'esmentat Institut, aprovat per Ordre ministerial de trenta d'octubre de mil nou-cents setanta-u i modificat per la de vint de febrer de mil nou-cents setanta-tres.

  2. Un exemplar de les produccions cinematogràfiques que es dipositin, prèvia modificació de l'article trenta-nou de l'esmentat Reglament, en el sentit d'augmentar a dos el número d'exemplars dipositats. Tres. Quant a les obres no subjectes a l'ISBN, es continuaran remetent els tres exemplars previstos en l'article trenta-vuit del Reglament a l'Institut Bibliogràfic Hispànic, que remetrà, si s'escau, un dels exemplars a l'òrgan competent de la Generalitat. Quatre. Quant a la dispensa de presentació del nombre reglamentari d'exemplars en cas d'obres de bibliòfil, la decisió seguirà corresponent a l'Institut Bibliogràfic Hispànic, però la concessió del benefici sol·licitat requerirà informació favorable de la Generalitat. La denegació del benefici, al contrari, no queda condicionada per l'informe que la Generalitat emeti.

Article novè

- Es transfereixen les competències que quant a

la formació d'expedients i imposició de sancions i atribució de l'import de les multes tenen atribuïdes les oficines provincials i locals de Catalunya, l'Administració de l'Estat en allò que es refereix al territori català, i els Governadors civils de les quatre províncies catalanes. Es transfereix, igualment, a la Generalitat, la competència de l'Institut Bibliogràfic Hispànic quant a la inspecció del Dipòsit Legal a Catalunya, sens perjudici de l'altra inspecció que incumbeix a l'Administració de l'Estat.

Article desè

- Tresor Bibliogràfic. Respecte de les obres

integrants del Tresor Bibliogràfic de la Nació conforme al que es preveu a la Llei vint-i-sis/mil nou-cents setanta-dos, de vint-i-un de juny, que habitualment es conserven a Catalunya, la Generalitat prestarà constant i estreta col·laboració amb els òrgans de l'Administració Central en totes les competències que no siguin objecte de transferència, i crearà una Comissió Mixta Administració-Generalitat per a canalitzar els esforços d'ambdues Administracions a aquest respecte. Tots els actes de l'Administració Central respecte d'aquestes obres requeriran informe previ de l'esmentada Comissió. La taxació de les obres, qualsevulla que sigui la seva finalitat, continuarà atribuïda al Centre Nacional del Tresor Documental i Bibliogràfic, previ informe de la Comissió Mixta.

Article onzè L'Administració Central conserva, sobre les

obres esmentades, els drets de tempteig, retracte, expropiació i comís que es confereixen a l'Estat en l'article onzè de l'esmentada Llei; cas de no exercir aquests drets o algun d'ells, haurà de comunicar la seva decisió a la Generalitat a través de la Comissió Mixta per tal que aquella pugui subrogar-se en tals drets si ho considerés convenient.

Article dotzè

- Sens perjudici del que es preveu en els

apartats anteriors, i únicament per a les obres que habitualment es conserven a Catalunya, es transfereixen a la Generalitat les següents competències:

  1. La tramitació de les sol·licituds d'exportació així com les d'ajuda que formulin els propietaris de Biblioteques o peces d'interès per al Tresor Bibliogràfic, les ajudes de les quals, en cas d'ésser concedides pel Centre Nacional, seran canalitzades a través dels òrgans de la Generalitat.

  2. La cura i la defensa del Tresor Bibliogràfic de la Nació en el territori català, exercint les funcions previstes en l'article cinquè de l'esmentada Llei.

  3. La recepció de les comunicacions a què es contrau l'article sisè de l'esmentada Llei, així com la competència sancionadora dels incompliments d'acord amb el que estableix l'article setè. Els recursos administratius contra l'acte sancionador s'entendran admissibles contra les resolucions dictades pels òrgans de la Generalitat. El que es preveu en els articles anteriors relatius al Tresor Bibliogràfic es refereix exclusivament a les competències del Centre Nacional del Tresor Documental i Bibliogràfic en allò que afecta a matèria bibliogràfica.

Article tretzè

- Registre General de la Propietat

Intel·lectual. Es transfereixen a la Generalitat en l'àmbit territorial de Catalunya les competències per a la tramitació dels expedients d'inscripció en el Registre, la resolució de la qual i conseqüent inscripció definitiva continua atribuïda a l'esmentat Registre General de la Propietat Intel·lectual.

Article catorzè

- Es recullen en l'annex II del present

Reial Decret les disposicions legals afectades per la transferència.

Secció tercera.

- Sanitat

Article quinzè

- U. Correspon a la Generalitat de Catalunya,

en el marc de la planificació general sanitària de l'Estat, i dins del seu àmbit d'actuació territorial, l'organització, programació, direcció, resolució, control, vigilància, tutela, així com la sanció i intervenció en les activitats i serveis de competència de l'administració sanitària de l'Estat relacionades a l'article següent d'aquest Reial Decret. Dos. Així mateix la Generalitat exercirà, en les matèries transferides, les funcions de la inspecció tècnica de sanitat sens perjudici de les actuacions que portin a terme els òrgans de l'Administració de l'Estat a efectes de coordinació i supervisió. Tres. El règim previst en els apartats anteriors no produirà, en cap cas, duplicitat d'actuacions entre els òrgans de l'Administració de l'Estat i els de la Generalitat de Catalunya. Quatre. En aquestes matèries correspondran a la Generalitat, de més a més, les funcions d'estudi, recopilació de dades i informació i establirà el procediment adequat per a la seva comunicació obligatòria, sistemàtica i normalitzada a l'Administració de l'Estat, d'acord amb la normativa d'aquest, a fi de garantir el compliment de les finalitats i objectius comuns d'aquests i obtenir un sistema sanitari coherent, harmònic i solidari.

Article setzè

- U. Es transfereixen a la Generalitat les

següents funcions i competències quant a l'acció pública sanitària:

  1. El control sanitari de les aigües de begudes, aigües residuals, residus sòlids, contaminació atmosfèrica, vivenda i urbanisme, locals i edificis de convivència pública o col·lectiva i, en general, del medi ambient en què es desenvolupa la vida humana. La Generalitat desenvoluparà, també, les activitats sanitàries relacionades amb els establiments i indústries molestes, insalubres, nocives i perilloses.

  2. El control de la publicitat mèdico-sanitària, a què es refereix el Reial Decret dos mil vuit-cents vint-i-set/mil nou-cents setanta-set de sis d'octubre, i disposicions que el desenvolupen o modifiquen.

  3. Les competències que, en relació amb la policia sanitària mortuòria, atribueix el Decret dos mil dos-cents seixanta-tres/mil nou-cents setanta-quatre, de vint de juliol i disposicions complementàries, als òrgans de l'Administració de l'Estat. Per a assegurar la necessària coordinació amb les altres Entitats i òrgans competents en els supòsits de trasllats de cadàvers el recorregut dels quals sobrepassi el territori de la Generalitat, aquesta haurà de complir, en els seus propis termes, les exigències de comunicació previstes a l'article vint-i-nou i a l'apartat d) de l'article trenta-sis de l'esmentada disposició.

  4. L'estudi, v igilància i anàlisi epidemiològics dels processos que incideixen positivament i negativament en la salut humana, quedant obligada la Generalitat a comunicar al Ministeri de Sanitat i Seguretat Social les dades estadístiques obtingudes, així com totes les situacions epidèmiques que puguin detectar-se.

  5. Els programes sanitaris tendents a la protecció i promoció de la salut, tals com els d'higiene maternal, infantil, escolar, industrial, laboral, esportiva, mental, així com les accions sanitàries permanents en matèria de malalties transmissibles i no transmissibles, antropozoonosi i educació sanitària.

  6. El desenvolupament de programes de formació en matèria de salut pública coordinament amb l'Administració de l'Estat, en la forma en què reglamentàriament s'estableixi. No obstant això, els Ministeris d'Educació, Universitats i Investigacions i el de Sanitat i Seguretat Social conservaran les competències que la vigent legislació els atorga a l'objecte de mantenir l'homologació de programes i titulacions.

  7. L'atorgament de l'autorització oportuna per a la creació, construcció, modificació, adaptació o supressió de Centres, serveis i establiments sanitaris, de qualsevol classe i naturalesa, inclosos els balnearis i les Entitats d'Assegurança Lliure d'Assistència Mèdico-Farmacèutica. Queden exceptuades de la transferència les autoritzacions que es refereixen als laboratoris i Centres o establiments d'elaboració de drogues, productes estupefaents, psicotròpics o similars, especialitats farmacèutiques i les seves matèries primeres i material instrumental mèdic, terapèutic o correctiu.

  8. El control sanitari de la producció, emmagatzematge, transport, manipulació i venda d'aliments, begudes i productes relacionats directament o indirectament amb l'alimentació humana, quan aquestes activitats es desenvolupin a Catalunya. Dos. En l'exercici de les funcions contingudes en el número anterior, s'entendrà que els criteris tècnics d'aplicació seran els continguts en les instruccions que, amb caràcter general, dicti el Ministeri de Sanitat i Seguretat Social o que resultin de l'aplicació de tractats internacionals ratificats per l'Estat espanyol i publicats d'acord amb allò que es preveu en el títol preliminar del Codi Civil.

Article dissetè

- U. Passaran a dependre de la Generalitat

de Catalunya les Comissions provincials de Publicitat Mèdico-Sanitària existents en el seu territori. Dos. S'integrarà un representant de l'Administració Sanitària de la Generalitat en cada una de les Comissions provincials següents existents en el territori d'aquella. Dos. U. Comissió provincial per a l'elaboració de l'avantprojecte de mapa sanitari, d'acord amb el que es preveu a l'article primer coma dos coma b, del Reial Decret dos mil dos-cents vint-i-u/mil nou-cents setanta-vuit, de vint-i-cinc d'agost. Dos. Dos. Comissió Delegada de Sanitat, Seguretat Social i Assumptes Socials, de la Provincial de Govern. Dos. Tres. Subcomissió de Sanejament de la Comissió provincial de col·laboració de l'Estat amb les Corporacions Locals. Tres. Quan el Ple, Subcomissions, Comitès o ponències de Treball de la Comissió Central de Sanejament i de la Comissió Central de Coordinació Hospitalària celebrin sessions sobre supòsits o qüestions de les seves competències originades o desenvolupades exclusivament en territoris de la Generalitat, s'incorporarà a les dites sessions un representant d'aquesta.

Article divuitè

- Es recullen en l'annex III del present

Reial Decret les disposicions legals afectades per la transferència.

Secció quarta.

- Treball

Article dinovè

- U. Es transfereixen a la Generalitat de

Catalunya les competències de l'Administració de l'Estat per a conèixer, trametre i resoldre els expedients relatius a les següents matèries: U. U. Autorització d'obertura per a l'inici de les activitats laborals en els centres de treball, així com la concessió de les autoritzacions corresponents per a reprendre o prosseguir els treballs després d'efectuar alteracions, ampliacions o transformacions d'importància en els locals i instal·lacions d'aquells. U. Dos. Emmarcament laboral de les Empreses i dels seus centres de treball. U. Tres. Aprovació dels projectes de Reglament de Règim Interior d'Empresa. U. Quatre. Classificació professional dels treballadors i qualificació o valoració de llocs de treball. U. Cinc. Fixació o modificació dels salaris en el règim de treball mesurat i les bases o tarifes en el no mesurat, quan existeixin incentius, entenent, en general, dels expedients sobre implantació, aplicació, modificació i revisió o supressió dels sistemes de treball amb incentiu. U. Sis. Rebuts de salaris. U. Set. Jornades i horaris de treball, treball en hores extraordinàries i treball per torns. U. Vuit. Règims de descans dominical i setmanal. U. Nou. Treball de les dones i dels menors. U. Deu. Plus de distància i plus de transport. U. Onze. Modificació de les condicions de treball que suposin variació dels contractes de treball, sempre que no impliquin la supressió o suspensió de llocs de treball o reducció de la jornada de treball. Dos. Així mateix es transfereix la competència per a determinar les festes laborals d'àmbit local. Tres. Igualment es transfereixen les competències de l'Administració Laboral de l'Estat en matèria de menjadors, economats laborals i fundacions laborals.

Article vintè

- En matèria de seguretat i higiene en el

treball, es transfereixen les següents competències: U. La fiscalització, a través de la Inspecció de Treball, de la prevenció d'accidents i la seguretat i higiene en el treball. Dos. Dictar els acords sobre declaració de treballs tòxics, perillosos, excepcionalment penosos i altres de naturalesa anàloga, i totes les resolucions que es relacionin amb aquesta matèria.

Article vint-i-unè.

- Respecte de les relacions col·lectives

de treball, es reconeixen les següents funcions: U. La Generalitat de Catalunya exercirà les competències del Ministeri de Treball en matèria de convenis col·lectius. Aquestes competències hauran d'exercir-se observant els condicionaments o limitacions generals per a tot l'Estat que ocasionalment puguin establir-se per l'adequada normativa. Les resolucions de la Generalitat que vulneren els dits límits i condicions podran ser revisades pel Ministeri de Treball a instància de qualsevulla de les parts afectades. Dos. En matèria de vagues i tancament patronal, la Generalitat de Catalunya entendrà en les declaracions de vaga i tancament, rebent les comunicacions a l'efecte, i se li reconeixeran facultats de mediació, conciliació i arbitratge. Tres. En matèria de conflictes col·lectius de treball, la Generalitat de Catalunya coneixerà, tramitarà i resoldrà els expedients de conflictes col·lectius que es suscitin per controvèrsia en relació amb qualssevol de les matèries transferides.

Article vint-i-dosè.

- En relació amb les funcions de

promoció, estímul, desenvolupament i protecció del moviment cooperatiu, es transfereixen les següents competències: U. L'estudi, qualificació i inscripció en un Registre de Cooperatives de les Entitats de tal caràcter, comunicant al Ministeri de Treball les inscripcions realitzades. Dos. L'assessorament a les Entitats cooperatives. Tres. La fiscalització de l'acompliment de la legislació cooperativa, a través de la Inspecció de Treball.

Article vint-i-tresè.

- U. La Inspecció de Treball complirà

els serveis que, dins del marc de les funcions i competències d'aquest Cos, li encomani la Generalitat de Catalunya. Dos. Es transfereix la potestat sancionadora sobre les infraccions relatives a les matèries la competència de les quals es transfereix. Aquesta potestat s'exercirà a proposta de la inspecció de Treball, i la quantia de les sancions econòmiques podrà arribar en el seu import fins a cinc-centes mil pessetes.

Article vint-i-quatrè.

- Es recullen en l'annex IV del

present Reial Decret les disposicions legals afectades per la transferència.

CAPÍTOL II Disposicions generals

Article vint-i-cinquè.

- U. Quan per a l'exercici d'alguna de

les competències transferides a la Generalitat del present Reial Decret sigui preceptiu el dictamen del Consell d'Estat, es mantindrà aquesta exigència. La petició d'aquest dictamen serà acordada per la Generalitat, sol·licitant-la a través del Ministeri competent per raó de la matèria; el Ministeri requerirà el Consell d'Estat per a la seva emissió. Igual procediment se seguirà quan la Generalitat acordi escoltar voluntàriament el Consell d'Estat en algun expedient. Dos. Si no s'estableix una altra cosa en el present Reial Decret, els altres informes que la legislació vigent exigeixi d'altres òrgans diferents del Consell d'Estat es mantindran amb el propi caràcter que tinguin establert, però la seva emissió correspondrà als òrgans equivalents que existeixin o es creïn dintre de la Generalitat.

Article vint-i-sisè.

- U. Sens perjudici de l'aplicació de la

legislació reguladora de les matèries objecte de transferència del present Reial Decret, el règim jurídic dels actes de la Generalitat de Catalunya s'acomodarà a allò que disposa la Llei de Règim Jurídic de l'Administració de l'Estat i la de Procediment Administratiu; igualment serà d'aplicació la legislació sobre contractes de l'Estat per a aquells que celebri la Generalitat en l'exercici de les funcions transferides. Dos. Contra les resolucions i actes de la Generalitat cabrà el recurs de reposició previ al contenciós-administratiu, llevat que per una altra disposició legal s'exigís la interposició de recurs d'alçada, que es substanciarà davant la pròpia Generalitat. El règim jurídic d'aquests recursos serà establert en les Lleis de Procediment Administratiu i de la Jurisdicció Contencioso-Administrativa. Tres. La responsabilitat de la Generalitat procedirà i s'exigirà en els mateixos termes i casos que estableix la legislació de Règim Jurídic de l'Administració de l'Estat i d'Expropiació Forçosa. Quatre. Les transferències de béns i drets estatals que siguin precisos per al funcionament dels serveis transferits a la Generalitat se sotmetran al règim establert en la secció cinquena, capítol primer del títol segon de la Llei de Patrimoni de l'Estat. En tot cas, en els acords de cessió de béns i drets es determinarà si aquesta és total o parcial i si és o no temporalment limitada.

Article vint-i-setè.

- U. Abans de l'u d'octubre de mil

nou-cents setanta-nou la Comissió Mixta procedirà a determinar els mitjans personals, pressupostaris i patrimonials que han de posar-se a disposició de la Generalitat per a realitzar la gestió i administració de les funcions i serveis de l'Administració de l'Estat transferits pel present Reial Decret. Dos. La data d'efectivitat de l'adscripció del personal, de les cessions patrimonials i de les transferències pressupostàries serà la d'efectivitat del traspàs de competències a què es refereix la disposició final segona del present Reial Decret.

Article vint-i-vuitè.

- Per Ordre de la Presidència del

Govern, a proposta del Ministeri competent i del d'Administració Territorial, en tot cas, es dictaran les disposicions precises per al desenvolupament i execució del present Reial Decret.

Article vint-i-novè.

- La Comissió Mixta de transferència de

competències a la Generalitat de Catalunya actuarà en la fase d'aplicació de la present disposició com a òrgan de coordinació, estudi i consulta, i podrà proposar al Govern o als Ministeris competents les mesures que consideri necessàries per a la seva execució.

Disposicions finals

Primera.

- El present Reial Decret entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al Boletín Oficial del Estado.

Segona.

- Les competències a què es refereix el present Reial Decret començaran a exercir-se per part de la Generalitat a partir de l'u d'octubre de mil nou-cents setanta-nou, data en la qual deixaran d'intervenir els òrgans anteriorment competents, excepte per remetre a la Generalitat els documents referents a les funcions i serveis traspassats.

Disposicions transitòries

Primera. U. Els expedients iniciats abans de l'u d'octubre de mil nou-cents setanta-nou, sobre les matèries objecte de transferència del present Reial Decret, es conclouran en tots els seus incidents, fins i tot recursos, pels òrgans actualment competents si aquests fossin els Serveis Centrals de l'Administració de l'Estat, sense que la Generalitat exerceixi respecte d'aquests les competències que aquest Reial Decret li transfereix. Dos. Per als altres casos els serveis perifèrics de l'Administració de l'Estat remetran a la Generalitat els expedients en tramitació en l'estat en què es trobin per a la seva continuació i resolució per la Generalitat, si aquesta resulta competent a tenor del que es disposa en el present Reial Decret.

Segona.

- U. A partir de l'entrada en vigor del present Reial Decret es procedirà a inventariar tot el material i documentació relatius a les competències que es transfereixen i que hagin de traspassar-se a la Generalitat d'acord amb la disposició transitòria primera. Dos. Si per qualsevol resolució que hagués de dictar la Generalitat fos necessari tenir en compte expedients o antecedents que guardin relació amb aquests i figurin en els arxius de l'Administració de l'Estat, la Generalitat els sol·licitarà d'aquests, que remetrà còpia certificada del seu contingut i els originals si fossin necessaris, quedant en aquest cas aquella còpia en els arxius de procedència, en substitució dels originals remesos. Tercera. A partir de l'entrada en vigor del present Reial Decret, la Generalitat de Catalunya procedirà a organitzar els serveis adients i a distribuir entre els òrgans corresponents les competències que es transfereixen en aquest.

Donat a Palma de Mallorca, a set de setembre de mil nou-cents setanta-nou.

JUAN CARLOS R.

El Ministro de Administración Territorial, Antonio Fontán Pérez.

Annex I

Disposicions afectades per les transferències

- Decret-Llei 17/1971, de 28 d'octubre, pel qual es modifica l'Administració Institucional del Ministeri d'Agricultura.

- Decret 2201/1972, de 21 de juliol, d'estructura orgànica del Servei de Defensa contra Plagues i Inspecció Fitopatològica: Article 2n., apartat a).

Article 8

è., apartat 2).

-Article 15 del Decret 2684/1971, de 5 de novembre, i altres concordants.

- Ordre ministerial de 26 de juliol de 1973 per la qual es regula l'actuació de la Xarxa d'Alertes Nacionals. Article 3r., apartats a), b), c), e) i f).

Article 4

t.

Article 5

è.

- Ordre del Ministeri d'Agricultura de 9 de desembre de 1975.

Annex II

Apartat del Decret Preceptes legals afectats ------------------------------------------------------------ Article 4. Reglament del Servei Nacional de

Lectura. Decret de 4 de juliol de 1952, article 1. Article 5. Articles 1r. i 4t. del Decret de 4 de

juliol de 1952. Article 6. Article 7 del Decret de 4 de juliol de

1952. Article 7. Decret de 14 de gener de 1932. Ordre

ministerial de 8 de juny de 1915 sobre funcionament en la biblioteca de "Balaguer" de Vilanova i la Geltrú. Article 8. Decret de 26 de febrer de 1970 pel qual

es crea l'Institut Bibliogràfic Hispànic, article 2n.; article 3r., número 1. Ordre ministerial de 30 d'octubre de 1971, Reglament de l'Institut Bibliogràfic Hispànic modificat per l'Ordre ministerial de 20 de febrer de 1973. Article 9. Article 5è., 6è., 8è., 25, 36, 37,

número 2, 38, 3r., de l'Ordre ministerial de 30 d'octubre de 1971. Articles 49 a 60. Article 10. Llei de 21 de juny de 1972 sobre

Defensa del Tresor Documental i Bibliogràfic de la Nació. Article 11. Llei de 21 de juny de 1972, sobre

Defensa del Tresor Documental i Bibliogràfic de la Nació, article 11. Article 12. Llei de 21 de juny de 1972, sobre

Defensa del Tresor Documental i Bibliogràfic de la Nació, articles 5, 6, 7 i 9. Article 13. Reglament de la Llei de Propietat

Intel·lectual. Reial Decret de 3 de setembre de 1880, articles 29 i 40.

(Vegeu annexos III i IV a les pàgs. 363-368)

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR