REIAL DECRET 1009/1985, de 5 de juny, pel qual es complementa el traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de control de la qualitat de l'edificació i promoció pública de l'habitatge.

SecciónDiversos
EmisorPresidència del Govern de L'Estat
Rango de LeyReial Decret

Pel Reial Decret 159/1985, de 9 de gener, es traspassaren a la Generalitat de Catalunya els serveis de l'Estat en matèria de patrimoni arquitectònic, edificació i habitatge, a excepció de determinats serveis de l'INCE a Barcelona i Girona.

Pel Reial Decret 2626/1982, d'1 d'octubre, es traspassaren a la Generalitat de Catalunya les funcions i els serveis de l'Estat en matèria de promoció pública de l'habitatge, a excepció de l'administració del patrimoni d'aquest tipus de promoció.

El Reial Decret 1666/1980, de 31 de juliol, determina les normes i el procediment a què han d'ajustar-se els traspassos i serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya.

De conformitat amb el que disposa l'esmentat Reial Decret, que també regula el funcionament de la Comissió Mixta de Transferències prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, aquesta Comissió, després de considerar-ne la conveniència i legalitat, així com la necessitat de completar les transferències efectuades pels Reials Decrets abans esmentats, 159/1981, de 9 de gener, i 2626/1982, d'1 d'octubre, va adoptar, en la seva reunió del dia 10 de maig de 1985, l'oportú acord sobre traspàs de funcions i serveis relatius a la qualitat de l'edificació i administració del patrimoni de promoció pública de l'habitatge, la virtualitat pràctica del qual exigeix l'aprovació per part del Govern mitjançant Reial Decret.

En virtut d'això, a proposta dels Ministres d'Obres Públiques i Urbanisme i d'Administració Territorial, i amb la prèvia deliberació del Consell de Ministres en la seva reunió del dia 5 de juny,

Disposo:

Article primer

- S'aprova l'acord de la Comissió Mixta de

Transferències, prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, adoptat en la seva reunió del dia 10 de maig de 1985, pel qual es transfereixen a la Generalitat de Catalunya funcions i serveis de l'Administració de l'Estat en matèria de qualitat de l'edificació i administració del patrimoni de promoció pública de l'habitatge.

Article segon 1

En conseqüència, queden traspassats a la.

Generalitat de Catalunya les funcions i els serveis a què fa referència l'acord que s'inclou com a annex del present Reial Decret, i traspassats a aquesta els serveis i els béns, els drets i les obligacions, així com el personal i els crèdits pressupostaris que figuren a les llistes adjuntes al mateix acord de la Comissió Mixta indicada, que figura com a annex del present Reial Decret, en els termes i amb les condicions que s'hi especifiquen. 2. A l'Annex II d'aquest Reial Decret es recullen les disposicions legals afectades pel present traspàs.

Article tercer 1

Els crèdits pressupostaris, que figuren.

detallats en les llistes 3.2., seran donats de baixa en els conceptes d'origen i transferits pel Ministeri d'Economia i Hisenda als conceptes habilitats a la secció 32, destinats a finançar els serveis assumits per les Comunitats Autònomes, un cop es remetin a l'esmentat Departament, per part de l'oficina pressupostària del Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme, els certificats de retenció de crèdit per tal de donar compliment al que disposa la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al 1985. 2. Els crèdits no inclosos dins la valoració del cost efectiu es lliuraran directament, pel Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme i pels organismes afectats, a la Generalitat de Catalunya, qualsevol que sigui la destinació final del pagament, de manera que la Comunitat Autònoma pugui disposar dels fons amb l'anticipació necessària per a l'efectivitat i la prestació corresponent en el mateix termini en què s'anava produint.

Article quart

- Els traspassos a què fa referència aquest

Reial Decret tindran efectivitat a partir del dia assenyalat en l'acord de la Comissió Mixta.

Article cinquè

- Aquest Reial Decret entrarà en vigor el

mateix dia de la seva publicació en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Dat a Madrid el 5 de juny de 1985.

Juan Carlos R.

El Ministre de la Presidència, Javier Moscoso del Prado y Muñoz

ACORD DE LA COMISSIÓ MIXTA DE TRANSFERÈNCIES

El senyor Gonzalo Puebla de Diego i el senyor Jaume Vilalta i Vilella, Secretaris de la Comissió Mixta prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya,

Certifiquen:

Que, en el Ple de la Comissió celebrat el dia 10 de maig de 1985, es va acordar el traspàs a la Generalitat de Catalunya de les funcions i els serveis de l'Administració de l'Estat en matèria de qualitat de l'edificació i d'administració del patrimoni de promoció pública de l'habitatge, en els termes que a continuació s'expressen:

  1. Competències que corresponen a la Generalitat de Catalunya.

    L'article 9.9 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya estableix la competència exclusiva de la Generalitat en matèria d'habitatge, que, per garantir la igualtat de tots els espanyols en l'exercici del seu dret al gaudi d'un habitatge digne i adequat, serà exercida de conformitat amb els principis constitucionals vinculats per als poders públics i amb les bases de planificació general d'activitat econòmica, i de la política financera i creditícia que l'Estat determini en ús de la seva corresponent competència exclusiva reconeguda en els números 11 i 13 de l'article 149.1 de la Constitució.

  2. Serveis que es traspassen.

    1. Es traspassen a la Generalitat de Catalunya la titularitat dels serveis adscrits a l'Institut nacional de la qualitat de l'edificació, a Barcelona i Girona, i de les funcions i els serveis adscrits al Instituto para la Promoción Pública de la Vivienda en matèria d'administració del patrimoni d'habitatges, locals i edificacions complementàries existents en el seu àmbit territorial.

    2. El present traspàs complementa, i en el que sigui necessari modifica, els realitzats mitjançant els Reials Decrets 159/1981, de 9 de gener, i 2626/1982, d'1 d'octubre.

  3. Béns, drets i obligacions que es traspassen a la Generalitat de Catalunya.

    1. Les dependències i els immobles que ocupen els serveis que es traspassen i que figuren en la llista número 1, apartats 1.1. i 1.3. Els béns immobles afectes als esmentats serveis es detallaran a l'inventari adjunt a les corresponents actes de traspassos.

    2. La titularitat, amb tots els seus drets i obligacions sobre els habitatges, locals comercials, edificacions complementàries i terrenys de propietat del Instituto para la Promoción Pública de la Vivienda, situats en el territori de la Generalitat de Catalunya, que s'indiquen a la llista núm. 1, apartat 1.2. L'IPPV assumeix les obligacions econòmiques derivades de la regularització de la situació jurídica i registral d'aquests béns immobles i dels terrenys en què s'assentin. Aquesta obligació comprendrà les despeses de protocol·lització i escripturació i tindrà vigència durant un període de dos anys, a comptar des de la data de la publicació del Reial Decret aprovatori del present acord. La compensació d'aquestes obligacions econòmiques, la realitzarà directament l'IPPV a la Generalitat de Catalunya de manera trimestral davant el balanç d'operacions de regularització efectuada per la Generalitat a trimestre vençut. Sens perjudici del que es disposa en qüestió de revisió de preus i expropiacions, si s'escau, serà de càrrec de l'Administració de l'Estat, el cost derivat del compliment i l'execució per la Generalitat de Catalunya de les sentències judicials que es pronunciïn en els processos indicats amb anterioritat a la data d'efectivitat del traspàs o en els que, començats després de l'esmentada data, tinguin per objectiu el reconeixement de drets o situacions jurídiques, perfeccionades amb anterioritat a aquesta, sempre que aquestes sentències així ho declarin i sempre que es notifiqui a l'Administració de l'Estat amb temps i forma per tal que, en temps hàbil, pugui comparèixer degudament. Això no obstant, l'Administració de l'Estat no assumirà l'excés de càrregues d'urbanització sobre les que preveuen els projecte d'execució i urbanització que siguin exigides en el moment de la recepció de les obres d'urbanització dels polígons de promoció pública.

    3. Els ingressos procedents dels terrenys s'han considerat com un component minorador del cost efectiu que consta en la llista 3.1, substituint d'aquesta manera el sistema de valoració establert a l'epígraf C.3 de l'annex al Reial Decret 2626/1982. Amb els mateixos criteris que en el cas del patrimoni edificat, l'IPPV assumeix les obligacions econòmiques derivades de la regularització de la situació jurídica i registral d'aquests terrenys. De la mateixa manera, l'Administració de l'Estat assumeix l'abonament dels deutes que l'òrgan competent reconegui per l'adquisició o expropiació dels esmentats terrenys. En els casos d'expropiació en què la fixació definitiva del preu just resti pendent del pronunciament del Jurat Provincial o del Tribunal Contenciós Administratiu corresponent, l'IPPV assumeix les eventuals diferències econòmiques -a favor i en contra- entre les valoracions inicial i definitiva.

    4. La Generalitat de Catalunya se subroga en la posició jurídica de l'IPPV en els contractes d'amortització, d'arrendament, d'accés a la propietat i compra-venda respecte als habitatges, locals comercials i edificacions complementàries promogudes per aquest i que es detallen a la llista 1, apartat 1.2. La subrogació esmentada suposa l'assumpció íntegra i amb plenitud d'efectes per la Generalitat de Catalunya dels drets i les obligacions derivats dels esmentats contractes. No obstant això, l'IPPV assumeix les obligacions econòmiques derivades de la regularització contractual o, si s'escau, de l'escripturació i de les despeses registrals pendents del patrimoni immobiliari que s'esmenta, en els mateixos termes fixats en el punt anterior.

    5. A partir de l'efectivitat dels traspassos, la Generalitat de Catalunya se subroga en els drets i obligacions derivats dels contractes d'obres, subministraments i serveis de qualsevol naturalesa, que es determinen en la llista número 1, apartat 1.4.

    6. L'Administració de l'Estat abonarà a la Generalitat de Catalunya, mitjançant liquidació anual, l'import de les devolucions que realitzi, tant de fiances com de saldos negatius eventuals de concert de fiances dipositades davant l'IPPV.

  4. Personal adscrit als Serveis i les Institucions que es traspassen.

    1. El personal adscrit als serveis i a les Institucions traspassats i que es detallen nominalment en la llista adjunta número 2 passarà a dependre de la Generalitat de Catalunya en els termes legalment previstos per l'Estatut d'Autonomia i per les altres normes en cada cas aplicables, i en les mateixes circumstàncies que s'especifiquen en la llista adjunta, i amb el seu número de Registre de Personal.

    2. La Subsecretaria del Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme notificarà als interessats el traspàs a la seva nova situació administrativa tan aviat com el Govern aprovi el present acord per Reial Decret. Així mateix, es remetrà certificada de tots els expedients d'aquest personal traspassat, així com els certificats d'havers, referits a les quantitats meritades durant el 1983. L'Administració de l'Estat procedirà a modificar les plantilles orgàniques i pressupostàries en funció dels traspassos operats.

  5. Llocs de treball i vacants que es traspassen.

    Els llocs de treball vacants amb dotació pressupostària que es traspassen són els que es detallen a les llistes adjuntes, número 2, amb indicació del Cos o Escala a què resten adscrits, o assimilats, nivell orgànic o dotació pressupostària corresponent.

  6. Valoració definitiva de les càrregues financeres del serveis traspassats.

    1. La càrrega assumida neta que, segons la liquidació del pressupost de despesa per a 1983, corresponent als serveis que es traspassen a la Generalitat de Catalunya, puja, amb caràcter definitiu, a 1.408.252.000 pts., segons detall que figura a la llista 3.1.

    2. Els recursos financers adreçats a sufragar les despeses originades per l'assumpció dels serveis que es traspassen durant l'exercici de 1985, comprenen les dotacions següents, que apareixen a la llista 3.2.

      - Assignacions pressupostàries per a cobertura del cost efectiu: 2.297.643.000 pts.

      - Recaptació prevista per taxes, impostos, etc.: 773.732.000 pts. Assignacions pressupostàries per a cobertura d'inversions no incloses en cost efectiu (llista 3.3): 933.095.236 pts.

    3. Mentre no es computi per determinar el percentatge de participació de la Generalitat de Catalunya en els ingressos de l'Estat, el cost efectiu que consta detallat en els quadres de valoració 3.1, es finançarà en els exercicis futurs mitjançant la consolidació a la secció 32 dels Pressupostos Generals de l'Estat dels crèdits relatius als diferents components d'aquest, pels imports que s'indiquen, susceptibles d'actualització pels mecanismes generals previstos a cada Llei de Pressupostos:

      1. Costos bruts:

        Crèdits en milers de pts. el 1983

        - Despeses de personal 307.995

        - Despeses de funcionament 191.951

        - Inversions per a conservació, millora i substitució 1.577.856 Total 2.077.802

      2. A deduir:

        - Recaptació anual per taxes i altres ingressos 669.550

        Total 1.408.252

        Les possibles diferències que es produeixin respecte a la financiació dels serveis traspassats, en funció del que preveuen els epígrafs C.2., C.3. -paràgraf 2-, C.4., darrer incís, i C.6., seran objecte de regularització quan es tanqui cada exercici econòmic mitjançant la presentació dels comptes i estats justificatius corresponents davant una comissió de liquidació que es constituirà en el Ministeri d'Economia i Hisenda.

        Durant el termini màxim de 60 dies, a partir de la data de publicació del Reial Decret aprovatori del present acord, l'Administració central continuarà assumint la gestió i el pagament de les obligacions corresponents als Capítols I, II i VI del Pressupost de Despeses que siguin exigibles en l'esmentat període i que corresponguin a les funcions i als serveis que es transfereixen el venciment de les quals estigui previst pel seu càracter periòdic o per causes contractuals.

        El que disposa el paràgraf anterior haurà de ser considerat en efectuar la periodificació i el càlcul dels crèdits a retenir i transferir a la Secció 32 dels Pressupostos Generals de l'Estat, mitjançant la tramitació de l'expedient oportú de modificació pressupostària, que s'efectuarà pel procediment d'urgència.

  7. Documentació i expedient dels serveis que es traspassen.

    El lliurament de la documentació i dels expedients dels serveis traspassats i la resolució d'aquells que es trobin en tramitació es realitzarà de conformitat amb el que preveu l'article 8 del Reial Decret 1666/1980, de 31 de juliol.

  8. Data d'efectivitat dels traspassos.

    Els traspassos de funcions i de mitjans objectes d'aquest acord tindran efectivitat a partir del dia de la seva publicació en el B.O.E.

    I perquè consti, expedim la present certificació el 10 de maig de 1985.

    Gonzalo Puebla de Diego i Jaume Vilalta i Vilella.

    Annex II

    Preceptes legals afectats per la transferència

    - Reial Decret 2093/1979, de 3 d'agost, pel qual s'aproven les normes orgàniques del Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme.

    - Reial Decret 3577/1982, de 15 de desembre, pel qual es modifica l'estructura orgànica del Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme.

    - Decret 2131/1963, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el text refós i revisat de la legislació en matèria d'habitatges de protecció oficial.

    - Decret 2114/1968, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'Habitatges de Protecció Oficial.

    - Reial Decret 2960/1976, de 12 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la legislació sobre habitatges de protecció oficial.

    - Reial Decret 1875/1981, de 3 de juliol, pel qual s'aproven les normes orgàniques de l'Instituto para la Promoción Pública de la Vivienda.

    - Reial Decret 2626/1982, d'1 d'octubre, sobre traspassos de funcions i serveis de l'Estat en matèria de promoció pública de l'habitatge (se'n deroguen: Annex I, apartats B.2.c; C.3, paràgrafs 2, 3, darrer incís del 4, 5; C.5, paràgrafs 2 i 3; i C.6).

    - Decret 3546/1975, de 5 de desembre, pel qual s'introdueixen determinades modificacions en les funcions i l'estructura de l'Instituto para la Calidad de la Edificación.

    (Vegeu llistes a les pàgs. 2244-2266)

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR