Ordre de 8 de gener de 2008 per la qual es regulen els aspectes generals de l'organització dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a les Illes Balears

Sección3.- D'altres disposicions
EmisorConselleria d'Educacio i Cultura
Rango de LeyOrdre

Ordre de 8 de gener de 2008 per la qual es regulen els aspectes generals de l'organització dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a les Illes Balears La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, inclou els ensenyaments d'idiomes dins els ensenyaments del sistema educatiu i els dóna la consideració d'ensenyaments de règim especial.

L'article 59 d'aquesta Llei organitza els ensenyaments d'idiomes de règim especial en tres nivells: bàsic, intermedi i avançat. Els ensenyaments de nivell bàsic han de tenir les característiques i l'organització que les administracions educatives determinin.

En desplegament de la Llei orgànica esmentada es va dictar el Reial decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments d'idiomes de règim especial regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació. En aquest Reial decret es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments d'idiomes de règim especial regulats per la Llei esmentada, les exigències mínimes del nivell bàsic a efectes de certificació, els ensenyaments mínims que han de formar part del currículum que les administracions educatives estableixin, els efectes dels certificats acreditatius de la superació d'un nivell i els requisits mínims de la documentació acadèmica necessària per garantir la mobilitat de l'alumnat.

El Reial decret 1629/2006, de 29 de desembre, abans esmentat, estableix que els aspectes bàsics del currículum del nivell bàsic, intermedi i avançat han de tenir com a referència les competències pròpies dels nivells A2, B1 i B2 del Consell d'Europa, respectivament, segons es defineixen al Marc europeu comú de referència per a les llengües.

Per tot això, a proposta del director general de Formació Professional i Aprenentatge Permanent, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dict la següent ORDRE

Capítol I Disposicions generals Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació de l'Ordre 1. Aquesta Ordre té com a objecte establir les característiques i l'organització dels ensenyaments d'idiomes de règim especial regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, a les Illes Balears. Així mateix, serveix per regular els efectes dels certificats que acrediten que s'han superat les exigències acadèmiques que corresponen a cada nivell dels ensenyaments d'idiomes.

  1. Aquesta Ordre s'ha d'aplicar en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Article 2

Nivells i finalitat dels ensenyaments d'idiomes de règim especial 1. Els ensenyaments d'idiomes de règim especial s'organitzen en els nivells següents: bàsic, intermedi i avançat.

  1. El nivell bàsic té com a finalitat capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma interactivament, receptivament i productivament, de forma senzilla, però adequada i eficaç. L'alumnat que assoleix aquest nivell comprèn i produeix textos breus, orals i escrits, en llengua estàndard, sobre temes generals i assumptes quotidians, amb un domini elemental d'un repertori bàsic de recursos lingüístics freqüents.

  2. El nivell intermedi té com a finalitat capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma interactivament, receptivament i productivament, amb certa seguretat, coherència i flexibilitat. L'alumnat que assoleix aquest nivell comprèn i produeix textos orals i escrits, en llengua estàndard i en registre neutre, sobre temes generals, quotidians o d'interès personal, amb un domini suficient d'un repertori ampli de recursos lingüístics.

  3. El nivell avançat té com a finalitat capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma interactivament, receptivament i productivament, amb soltesa i eficàcia.

L'alumnat que assoleix aquest nivell comprèn, produeix i tracta textos extensos, conceptualment i lingüísticament complexos, orals i escrits, en llengua estàndard i en diversos registres, sobre temes generals, actuals o propis del camp d'especialització del parlant, amb un bon domini d'un repertori ampli de recursos lingüístics.

Article 3

Condicions d'accés al nivell bàsic 1. Per accedir als ensenyaments d'idiomes de nivell bàsic és imprescindible complir algun dels dos requisits següents:

  1. Tenir setze anys complerts en l'any del començament d'aquests estudis.

  2. Ser major de catorze anys, per cursar l'ensenyament d'un idioma diferent del cursat com a primer idioma estranger a l'educació secundària obligatòria.

  1. Per accedir directament al segon curs del nivell bàsic d'un idioma, les persones interessades han de complir algun dels requisits establerts a l'apartat anterior i han de superar una prova d'anivellament dels coneixements previs. La prova s'ha d'efectuar en el centre on es vulguin començar els estudis. Aquesta prova no té validesa acadèmica i només serveix per a un curs acadèmic. La direcció general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial ha de dictar la normativa necessària per a l'organització i per al desenvolupament d'aquesta prova.

Article 4

Condicions d'accés al nivell intermedi 1. Per accedir al primer curs dels ensenyaments d'idiomes de nivell intermedi, en general, cal complir algun dels dos requisits següents:

  1. Estar en possessió del Certificat de nivell bàsic.

  2. Tenir el títol de batxiller, el qual habilita per accedir directament al primer curs de nivell intermedi de la primera llengua estrangera cursada en el batxillerat.

  1. Poden accedir directament a qualsevol dels cursos del nivell intermedi d'un idioma les persones que compleixin algun dels requisits d'edat establerts a l'article 59.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i que acreditin el domini de competències suficients en l'idioma. Aquesta acreditació es pot fer mitjançant la superació d'una prova d'anivellament dels coneixements previs o mitjançant altres procediments que s'estableixin. Les competències que figurin al seu Portfolio Europeu de les Llengües es poden tenir en compte per a la ubicació de l'alumnat de nova entrada en el curs corresponent. La direcció general competent en matèria d'ensenyaments de règim especial ha de dictar la normativa necessària per a l'organització i per al desenvolupament de la prova d'anivellament i dels altres procediments d'acreditació que es puguin establir.

Article 5

Condicions d'accés al nivell avançat 1. Poden accedir al primer curs del nivell avançat aquelles persones que estiguin en possessió del Certificat de nivell intermedi de l'idioma per al qual sol·liciten l'accés.

  1. Poden accedir directament a qualsevol dels cursos del nivell avançat d'un idioma les persones que compleixin algun dels requisits d'edat establerts a l'article 59.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i que acreditin el domini de competències suficients en l'idioma. Aquesta acreditació es pot fer mitjançant la superació d'una prova d'anivellament dels coneixements previs o mitjançant altres procediments que s'estableixin. Les competències que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR