Règims d'accés a la informació pública

AutorEva Martinez Serrano
CargoTècnica superior en dret Ajuntament de Sabadell
Páginas65-81
65
Transparència i bon govern
Quan              A  T 
À M  B      Diàlegs de transparència, no sabia que estava a
       B   la ll E         
ponència del catedràtic de dret administratiu Oriol M       L   
     
Fins aleshores tenia dubtes sobre la relació entre el         
Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (en
endavant, LTAIPBG), i el de les persones interessades en els procediments administratius de la Llei
39/201           
 LPACAP C           
  
Aquesta és una de les qüestions de què tracta aquest article, en el qual pretenc explicar la virtualitat de
      LTAIPBG            
              seva aplicació
 A               
amb motiu de la Covid-19, que és un tema de rabiosa actualitat, faig ressaltar la incoherència
     els arxius a partir del 4 de maig de 2020 (2), ocasionada per la
              
 
Aquest article pretén compartir el coneixement que bonament he pogut adqui   
                 
pública, així com exposar els meus interrogants sobre determinats aspectes en aquesta matèria, alguns
dels quals he pogut          
de normativa.
Règims d’accés a la informació pública
66
Lààààààà
E                
legislació            
C              
tenen els països més avançats en aquesta matèria (4). D      
            -ne còpies, i podien
exercir-lo durant tota la tramitació del procediment, mentre que qualsevol altra persona només hi podia
acce              M  
documents administratius.
En aquest sentit, hi ha hagut un canvi de paradigma perquè amb la LTAIPBG es permet que qualsevol
persona pugui accedir a qualse       A   
        b         
que aquesta norma estableix, encara que el procediment administratiu es trobi en tràmit. Ergo, estem
                
     
L C  G  D A   GAIP     est darrer
aspecte en el seu Dictamen 7/2016 (5) en el sentit següent:
«En conclusió, aquesta dualitat de regulacions pot portar a situacions de concurrència de sol·licituds
            eventualment  
tramitar i resoldre aplicant règims jurídics diferents, en funció de s i la persona sol·licitant té o no té la
condició de persona interessada.
I    D  
«Mentre que les persones que són interessades en un procediment administratiu en tràmit poden
                LRJPAC 
resta de persones també poden accedir-          LTAIPBG
I la pregunta             L   
     LTAIPBG          
de la qual és «R    s a la informació pública, que té el següent redactat:
«L             
determina la legislació sobre règim jurídic i procediment administratiu.

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR