ORDRE TSF/240/2016, de 20 de setembre, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que presten a la població les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal).
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Treball, Afers Socials i Famílies |
Rango de Ley | Ordre |
Vistes les respectives convocatòries de vaga presentades pels sindicats Confederación General del Trabajo, CGT, Comisiones Obreras, CCOO, i Unión General de Trabajadores, UGT, que afecta a les empreses del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) (registrades d'entrada al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social) i previstes per als dies 22 i 29 de setembre de 2016, amb aturades parcials de dues hores per torn (de 0.00 a 2.00 hores , de 10.30 a 12.30 hores i de 16.30 a 18.30 hores) i per al dia 6 d'octubre de 2016, de 0.00 a 24.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de les empreses del sector;
Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat Unión Sindical Obrera, USO, que afecta a les empreses del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) (registrada d'entrada al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social) i prevista per als dies 22 i 29 de setembre de 2016, amb aturades parcials (de 0.00 a 2.00 hores , de 10.30 a 12.30 hores i de 16.30 a 18.00 hores) i per als dies 6 i 21 d'octubre de 2016, de 0.00 a 24.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de les empreses del sector;
Vist que el servei de resposta dels números telefònics d'urgències i emergències que presten les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i, per això, l'atenció de les urgències i emergències sanitàries, d'ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d'avaries de gas, aigua i electricitat, de informació de trànsit i altres d'anàlogues, s'ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits, ja que mitjançant la comunicació s'atenen els serveis esmentats;
Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;
Vist que cal garantir que l'atenció de les trucades d'urgència i d'emergència dels ciutadans puguin ser ateses totalment, els serveis mínims que es dictin han d'assegurar la prestació del servei perquè totes les urgències i les emergències tinguin resposta, tenint en compte que es...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba