ORDRE TSF/240/2016, de 20 de setembre, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que presten a la població les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

Vistes les respectives convocatòries de vaga presentades pels sindicats Confederación General del Trabajo, CGT, Comisiones Obreras, CCOO, i Unión General de Trabajadores, UGT, que afecta a les empreses del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) (registrades d'entrada al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social) i previstes per als dies 22 i 29 de setembre de 2016, amb aturades parcials de dues hores per torn (de 0.00 a 2.00 hores , de 10.30 a 12.30 hores i de 16.30 a 18.30 hores) i per al dia 6 d'octubre de 2016, de 0.00 a 24.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de les empreses del sector;

Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat Unión Sindical Obrera, USO, que afecta a les empreses del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) (registrada d'entrada al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social) i prevista per als dies 22 i 29 de setembre de 2016, amb aturades parcials (de 0.00 a 2.00 hores , de 10.30 a 12.30 hores i de 16.30 a 18.00 hores) i per als dies 6 i 21 d'octubre de 2016, de 0.00 a 24.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de les empreses del sector;

Vist que el servei de resposta dels números telefònics d'urgències i emergències que presten les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center (centre d'atenció multicanal) resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i, per això, l'atenció de les urgències i emergències sanitàries, d'ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d'avaries de gas, aigua i electricitat, de informació de trànsit i altres d'anàlogues, s'ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits, ja que mitjançant la comunicació s'atenen els serveis esmentats;

Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;

Vist que cal garantir que l'atenció de les trucades d'urgència i d'emergència dels ciutadans puguin ser ateses totalment, els serveis mínims que es dictin han d'assegurar la prestació del servei perquè totes les urgències i les emergències tinguin resposta, tenint en compte que es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR