ORDRE TSF/101/2016, de 2 de maig, per la qual s'aprova la tramitació electrònica obligatòria del procediment de concessió i justificació de la convocatòria extraordinària de subvencions a entitats per al desenvolupament d'actuacions d'atenció a les famílies en situació de vulnerabilitat social, especialment les que tenen infants a càrrec.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

L'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, estableix a la base 6 que la sol·licitud i els altres tràmits associats a la concessió i justificació s'han de realitzar preferentment per via telemàtica i remet a la tramitació presencial com a canal excepcional en funció dels col·lectius de beneficiaris.

En aquest sentit, l'article 43 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions públiques han d'utilitzar de manera preferent els mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius, tot i reconèixer el dret de la ciutadania a ser atesa per altres mitjans.

D'altra banda, l'article 27.6 de la Llei estatal 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, així com l'article 43.2 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, preveuen que es pot imposar l'obligatorietat de l'ús dels mitjans electrònics, si s'estableix per reglament i sempre que els interessats siguin persones jurídiques o col·lectius de persones físiques que, amb motiu de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats, tinguin garantits l'accés als mitjans tecnològics necessaris i la seva disponibilitat.

Així mateix, mitjançant l'article 13 del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, s'estableix que per ordre del conseller o consellera competent en la matèria es pot imposar, per causes objectives justificades, a les persones jurídiques, públiques o privades o col·lectius de persones físiques, l'obligació d'utilitzar només mitjans electrònics per a la comunicació amb els ens previstos a la lletra a) de l'article 2.1, és a dir, l'Administració general i institucional de la Generalitat, sempre que per raó de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats tinguin garantits l'accés i la disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris.

D'altra banda, l'Acord de Govern de 3 de febrer de 2015, sobre l'aprovació de mesures i projectes corporatius a desenvolupar el 2015 per desplegar l'administració electrònica a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, preveu la creació de solucions tecnològiques que facilitin l'accés de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR