ORDRE TSF/101/2016, de 2 de maig, per la qual s'aprova la tramitació electrònica obligatòria del procediment de concessió i justificació de la convocatòria extraordinària de subvencions a entitats per al desenvolupament d'actuacions d'atenció a les famílies en situació de vulnerabilitat social, especialment les que tenen infants a càrrec.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Treball, Afers Socials i Famílies |
Rango de Ley | Ordre |
L'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, estableix a la base 6 que la sol·licitud i els altres tràmits associats a la concessió i justificació s'han de realitzar preferentment per via telemàtica i remet a la tramitació presencial com a canal excepcional en funció dels col·lectius de beneficiaris.
En aquest sentit, l'article 43 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions públiques han d'utilitzar de manera preferent els mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius, tot i reconèixer el dret de la ciutadania a ser atesa per altres mitjans.
D'altra banda, l'article 27.6 de la Llei estatal 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, així com l'article 43.2 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, preveuen que es pot imposar l'obligatorietat de l'ús dels mitjans electrònics, si s'estableix per reglament i sempre que els interessats siguin persones jurídiques o col·lectius de persones físiques que, amb motiu de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats, tinguin garantits l'accés als mitjans tecnològics necessaris i la seva disponibilitat.
Així mateix, mitjançant l'article 13 del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, s'estableix que per ordre del conseller o consellera competent en la matèria es pot imposar, per causes objectives justificades, a les persones jurídiques, públiques o privades o col·lectius de persones físiques, l'obligació d'utilitzar només mitjans electrònics per a la comunicació amb els ens previstos a la lletra a) de l'article 2.1, és a dir, l'Administració general i institucional de la Generalitat, sempre que per raó de la seva capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats tinguin garantits l'accés i la disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris.
D'altra banda, l'Acord de Govern de 3 de febrer de 2015, sobre l'aprovació de mesures i projectes corporatius a desenvolupar el 2015 per desplegar l'administració electrònica a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, preveu la creació de solucions tecnològiques que facilitin l'accés de la...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba