ORDEN EMT/64/2022, de 11 de abril, por la que se garantiza el servicio de atención telefónica de urgencias y de emergencias que prestan a la población las empresas reguladas por el Convenio colectivo del sector de contact center.

Fecha de disposición11 Abril 2022
Fecha de publicación13 Abril 2022
EmisorDepartament d'Empresa i Treball

Vista la convocatòria de vaga presentada pel sindicat USO a les empreses del sector de contact center (amb registre d'entrada de data 1 d'abril de 2022), que està prevista per als dies 13 i 14 d'abril de 2022, de 0.00 a 24.00 hores (per als treballadors que iniciïn la seva jornada laboral abans de les 0.00 hores, el 13 d'abril, la vaga començarà amb l'inici de la seva jornada laboral) i que afecta tots els treballadors i treballadores de totes les empreses la prestació laboral de les quals siguin tasques de Contact Center, Telemarketing, atenció telefònica així com tots els treballs administratius i de Back Office derivats d'elles, inclosos aquells treballadors de contractes, subcontractes i empreses de treball temporal i agències de col·locació amb contractes de posada a disposició que exerceixen les tasques anteriorment indicades i la prestació laboral dels quals es realitza sota l'esmentada activitat;

Vist que el servei de resposta dels números telefònics d'urgències i emergències que presten les empreses regulades pel Conveni col·lectiu del sector de contact center resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals i que, per això, l'atenció de les urgències i emergències sanitàries, d'ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, de salvament marítim, d'avaries de gas, aigua i electricitat, d'informació de trànsit i altres d'anàlogues, s'ha de considerar un servei essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns protegits constitucionalment com són els drets a la vida i a la salut dels ciutadans proclamats als articles 15 i 43 de la Constitució espanyola;

Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries a fi de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga que reconeix l'article 28.2 de la Constitució espanyola;

Vist que l'activitat en el sector de contact center és la que es detalla a l'article 2 del Conveni col·lectiu del sector de contact center (abans de telemàrqueting), codi de conveni 99012145012002, i té per objecte: “totes aquelles activitats que tenen com a objectiu contactar o ser contactats amb tercers ja sigui per via telefònica, per mitjans telemàtics, per aplicació de tecnologia digital o per qualsevol altre mitjà electrònic, per a la prestació, entre d'altres, dels serveis següents que s'enumeren a títol...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR