63/2012 FORU DEKRETUA, uztailaren 18koa, Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutua erakunde autonomoa sortu eta bere estatutuak onesten dituena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Osasunari buruzko azaroaren 23ko 10/1990 Foru Legeak Osasun Departamentuaren esku uzten ditu osasun publikoaren arloko eskumenak, Osasun Zuzendaritza Nagusiaren bidez, baita udalen esku ere. Bestetik, arau horren 33. artikuluak adierazten duenez, Osasun Zuzendaritza Nagusia da osasun publikoaren eta lan osasunaren eginkizunak erabiltzeko organo arduraduna.

Espainiako Konstituzioak, 40.2 artikuluan, botere publikoek laneko segurtasuna eta higienea zainduko dituztela ezartzen du; agindu hori administrazio publiko guztiei dagokie, bakoitzari bere eskumenen eremuan. Eskumen horiek ez dira lanaren esparrukoak bakarrik, beste eremu administratibo batzuetakoak ere bai; osasun eremukoak, besteak beste.

Nafarroako Foru Eraentza Birrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoak, 58.1.b) artikuluan, Nafarroari esleitzen dio Estatuaren lan arloko legeria betearaztea, eta haren esku uzten ditu lan harremanen gainean Estatuak dituen ahalmen eta eskumenak eta zerbitzu betearazleak, Estatuaren goi mailako ikuskapena galarazi gabe.

Nafarroako Foru Komunitateko Lehendakariaren ekainaren 22ko 11/2012 Foru Dekretuan (Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren departamentuen egitura ezarri zuen) eta abuztuaren 24ko 134/2011 eta ekainaren 27ko 28/2012 dekretuetan (Osasun Departamentuaren eta Ekonomia, Ogasun, Industria eta Enplegu Departamentuaren egitura organikoa ezarri zuten, hurrenez hurren) xedatutakoari jarraituz, Osasun Departamentuari esleitzen zaizkio osasun publikoari eta lan osasunari buruzko gaiak, eta Ekonomia, Ogasun, Industria eta Enplegu Departamentuari lan harremanei eta laneko arriskuen prebentzioari buruzkoak.

Osasun Publikoaren Institutua, zerbitzuko zuzendaritza gisa, Osasun Zuzendaritza Nagusiari atxikita zegoen, organikoki eta funtzionalki, harik eta azaroaren 4ko 607/1996 Foru Dekretuaren bidez Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuaren egitura organikoa aldatu eta Arreta Espezializatuko Zuzendaritzaren zentro tekniko bihurtu zen arte, funtzionalki Osasun Zuzendaritza Nagusiaren menpe jarraitzeari utzi gabe.

Osasun Publikoaren Institutuaren egitura, ez baitu nortasun juridikorik, martxoaren 29ko 89/1999 eta irailaren 19ko 115/2005 foru dekretuen bidez garatu da, eta Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuari atxikita dago. Institutua Osasuneko zuzendari nagusiaren menpe dago, funtzionalki, nahiz organikoki Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuaren egiturari atxikita egon. Osasun Publikoaren Zerbitzua ere aipatu zuzendaritza nagusiari atxikitako unitatea da, Institutua zuzentzen duena. Langileak sartzeko eta unitateak sortu eta haiek hornitzeko, Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuaren araudiari jarraitzen zaio, Osasun Publikoaren Zerbitzuko Zuzendaritza izan ezik.

Abenduaren 28ko 435/1992 Foru Dekretuaren bidez Lan Osasunaren Institutua sortu zen eta bere egitura organikoa eta funtzionala ezarri ziren. Institutu horrek osasunaren eta lanaren binomioa jasotzen zuen, erkidego baten ongizatearen baldintza eta determinantea denez gero. Horrela, ente bakar batean biltzen ziren osasunaren ikuspegia eta lanarena, politika komun eta integratzailea sortzeko lan osasunaren arloan, ikuspegi zatikatuegiak edo alderdi bakar batekoak gaindituta.

Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutuaren estatutu berriek bereziki aipatzen dituzte, berriro, osasun eta lan arloko eskumena duten departamentuen bikoiztasuna eta elkarren arteko zeregina lan osasunaren arloan.

Apirilaren 10eko 16/2006 Foru Dekretuaren bidez, Nafarroako Lan Osasunaren Institutuaren estatutuak onetsi ziren, eta horrela egokitu zen erakunde autonomo horren araubidea Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioari buruzko abenduaren 3ko 15/2004 Foru Legean, horrelako erakundeentzat, ezarritakoari.

Gaur egun, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren antolaketa arrazionalizatzeko prozesuan, beharrezkoa da, alde batetik, Osasun Publikoaren Institutuarekiko erantzukizun bikoiztasuna ezabatzea eta merezi duen garrantzi organikoa ematea eta, bestetik, bi institutuak erakunde autonomo bakar batean biltzea, egitura murriztuz, Osasuneko zuzendari nagusiaren menpe zuzenean, Osasunari buruzko azaroaren 23ko 10/1990 Foru Legean jasotakoaren arabera. Orobat, erakunde autonomo horrek sostengua emanen dio funtzionalki lan arloko departamentu eskudunari, Arriskuen Prebentziorako eta Lanaren Zuzendaritza Nagusiak, Nafarroako lan agintaritza gisa, laneko arriskuak prebenitzen egindako plangintza bete dadin.

Bat egite horren helburuetako bat da erakunde autonomoaren zuzendaritzak sinergiak sortzea osasun publikoan eta lan osasunean egiten diren lanen artean, eta horrela, etorkizunean bada ere, egitura eta eginkizunak integratzea. Hortaz, ikuspegi integratzaile bat dago, eta begirada zabala egiten zaio osasun publikoari, lan osasuna bere berezitasunekin barrenean hartuta. Esperientzia hori ez da berria; izan ere, 1986an, Osasun Publikoaren Institutuak bere egin zituen laneko segurtasunaren eta osasunaren arloko eskumenak. Hain zuzen, azaroaren 30eko 282/1988 Foru Dekretuaren bidez, Lan Osasunaren Kabinetea sortu zen, Osasun Publikoaren Institutuari atxikita, eta 1992an Lan Osasunaren Institutua sortu arte iraun zuen.

Alde horretatik, Lan Osasunaren Institutua aitzindari izan da Espainian, eta ospe handia izan du laneko segurtasunaren eta osasunaren eremuan. Osasun Publikoaren Institutuarekin bat eginda, berretsi eginen da bere zeregina eta, aldi berean, indartu eginen da, osasun publikoaren egituretan are gehiago murgilduta.

Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutuaren eginkizunen artean sartzen dira tabakismoari eta drogamenpekotasunari aurre egiteko osasun laguntzaz kanpoko neurriekin zerikusia dutenak. Integrazio horren ondorioa da arlo hauetan eragina duten hainbat arauk indarra galtzea.

Europan eta Estatuan, lege aldaketak izan dira osasun publikoaren arloan, eta erantzukizun berriak hartu dira, eta horiek kontuan hartu behar dira erakunde autonomo berriaren antolaketan eta egituran. Institutuaren antolaketan eta egituran aintzat hartu behar dira Europako araudia, elikagaien segurtasunaren arloan, eta Osasun Publikoaren urriaren 4ko 33/2011 Lege Orokorra eta Elikagaien Segurtasunari eta Nutrizioari buruzko 17/2011 Legea, Estatuaren eremuan.

Bestetik, Segurtasun Nuklearreko Kontseiluaren Aginduaren ondoriozko eginkizunak esleitu behar zaizkio Foru Komunitateko Administrazioari, baita erradiazioen aurreko segurtasun fisikoaren ondoriozkoak ere, kontuan hartuta Osasunari buruzko 10/1990 Foru Legearen 13. eta 14. artikuluek haiek osasun publikoaren eta lan osasunaren eremuan sartzen dituztela.

Ez da ex novo sortu den zerbait, baizik eta lehendik zeuden bi entitateren bat egitea.

Horiek horrela, Osasuneko kontseilariak proposatuta, eta Nafarroako Gobernuak 2012ko uztailaren 18an egindako bilkuran hartutako erabakiarekin bat,

DEKRETATU DUT:

Artikulu bakarra.-Onespena.

Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutua erakunde autonomoa sortzen da eta bere estatutuak onesten dira. Horien testu osoa erantsi zaio ondoren foru dekretu honi.

Lehen xedapen gehigarria.-Izendapenak.

Foru dekretu honetan izena aldatu ez zaien burutzen izendapenak berresten dira, sortu ziren baldintza beretan.

Bigarren xedapen gehigarria.-Hizkera berdintzailea.

Zenbait lanpostu edo karguri buruz ari denean foru agindu honek, gaztelaniazko testuan, genero gramatikal maskulinoko izenak erabiltzen dituen kasu guztietan ulertu behar da adierazpideen ekonomia hutsagatik jokatzen dela horrela, eta postu horiek orokorrean hartzen dituela hizpide, haiek emakumezkoek ala gizonezkoek betetzen dituztela ere, erabateko berdintasun-baldintzetan, ondorio juridikoen ikuspegitik.

Hirugarren xedapen gehigarria.-Laguntza teknikoa eta materiala.

Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko osasun laguntzako zerbitzuek eta osasun laguntzaz kanpokoek laguntza teknikoa eta materiala emanen diote Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutuari, bere helburuak bete ditzan.

Xedapen indargabetzaile bakarra.-Indargabetzen diren arauak.

  1. Indarrik gabe gelditzen da irailaren 19ko 115/2005 Foru Dekretua, Osasun Publikoaren Institutuaren egitura organikoa ezarri zuena.

  2. Indarrik gabe gelditzen da apirilaren 10eko 16/2006 Foru Dekretua, Nafarroako Lan Osasunaren Institutuaren estatutuak onetsi zituena.

  3. Indarrik gabe gelditzen dira maiatzaren 28ko 127/2001 Foru Dekretua, Tabakoaren kontrako Foru Plana zuzendu eta koordinatzeko organoak ezarri zituena, eta Osasuneko kontseilariaren abenduaren 30eko 131/2005 Foru Agindua, Tabakoaren kontrako Foru Plana zuzendu eta koordinatzeko organoen eginkizunei, maiatzaren 28ko 127/2001 Foru Dekretuan ezarritakoei, buruzkoa.

  4. Indarrik gabe gelditzen da maiatzaren 31ko 169/1993 Foru Dekretua, Droga-mendekotasunaren aurkako Foru Planerako Batzorde Teknikoa eta Jarraipenekoa sortu eta haren antolaketa eta funtzionamendua arautu zituena.

  5. Indarrik gabe uzten dira, orobat, foru dekretu honetan ezarritakoari aurka egiten dioten maila bereko edo baxuagoko arau guztiak, deusetan galarazi gabe xedapen iragankor bakarrean ezarritakoa.

    Lehen xedapen iragankorra.-Unitate burutzen mailako egitura.

    Unitate burutzen mailan, Foru dekretu honek indarra hartu aurretik Nafarroako Lan Osasunaren Instituturako eta Osasun Publikoaren Instituturako ezarritakoa izanen da Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutuaren egitura, harik eta Osasuneko kontseilariak aldatzen duen arte.

    Bigarren xedapen iragankorra.-Ordainsariak.

  6. 2012ko ekitaldirako, Nafarroako 2012ko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 28ko 19/2011 Foru Legearen 8.5.a) artikuluan erakunde autonomoetako zuzendari kudeatzaileentzat ezarritakoak izanen dira Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren Institutuko zuzendari kudeatzailearen ordainsariak.

  7. 2012ko ekitaldirako, Nafarroako 2012ko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 28ko 19/2011 Foru Legearen 7.2.a) artikuluan ezarritakoak izanen dira Laneko Osasun eta Ikerketarako...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR