420/2002 FORU AGINDUA, abuztuaren 26koa, Hezkuntza eta Kultura kontseilariak emana, Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloa, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, Lanbide Heziketa eta Lanbide Hastapenerako Programak ematen dituzten ikastetxe publikoen antolaketa eta jarduna 2002-2003 ikasturtean arautuko dituzten jarraibideak onesten dituena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

Ikasketen Antolamendu eta Lanbide Heziketaren Zerbitzuko zuzendariak adostasun txostena aurkeztu du Foru Agindu hau onesteko. Foru Agindu honen xedea da xehetasun osagarriak egitea honako hauei: ikastetxeetako erregelamendu organikoak; 225/1998 Foru Dekretua, uztailaren 6koa; 257/1998 Foru Agindua, uztailaren 16koa, Haur Hezkuntzako eskola publikoen, Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen eta Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen Erregelamendu Organikoa garatzen duena; 153/1999 Foru Dekretua, maiatzaren 10ekoa, Hezkuntza Orientazioa arautzen duena; 279/2001 Foru Agindua, uztailaren 13koa, Nafarroako Foru Komunitatean hezkuntza zerbitzuaren kalitatea hobetzeko ituna argitaratzea agintzen duena; eta 258/1998 Foru Agindua, uztailaren 16koa, Bigarren Hezkuntzako institutuen Erregelamendu Organikoa garatzen duena. Arestian aipatutako arauetan orokorrean aipatzen diren zenbait alderdi zehatzen gainean xehetasunak eman eta garatzeko balio dute, 2002/2003 ikasturtean ikastetxeen antolaketa egokia eta funtzionamendu ona lortzeko eta horrela heziketa lan koherente eta eragilea bermatzeko.

Nafarroako Foru Komunitateko Gobernua eta Administrazioa arautzen dituen apirilaren 11ko 23/1983 Foru Legearen 36.2 b) artikuluak esleitutako ahalmenak erabiliz,

AGINDU DUT:

  1. Foru Agindu honen eranskinetan ageri diren jarraibideak onestea. Aipatu jarraibide horiek Nafarroako Foru Komunitatearen lurralde esparruan Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloa, Lehen Hezkuntza, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa, Lanbide Heziketa eta Lanbide Hastapenerako Programak ematen dituzten ikastetxe publikoen antolaketa eta jarduna arautzen dituzte 2002-2003 ikasturterako.

  2. Foru Agindu honek aipatutako jarraibideak ikastetxe pribatuei, hots, itunduak direnei, eta dirulaguntza jasotzen dutenei aplikatuko zaizkie, indarra duten arauei jarraikiz, dagozkien afera orotan.

  3. Hezkuntza zuzendari nagusiari baimena eman zaio Foru Agindu honetan xedatutakoa aplikatzeko eta garatzeko behar diren xedapen guztiak eman ditzan.

  4. Foru Agindu hau eta eranskinak Ikasketen Antolamendu eta Lanbide Heziketaren Zerbitzura, Zerbitzuak Ikuskatzeko eta Ikuskapen Teknikorako Zerbitzura eta Ikasketak Antolatzeko Atalera igortzea, behar diren ondorioak izan ditzan.

  5. Foru Agindu hau eta eranskinak Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratzea.

    Iruñean, bi mila eta biko abuztuaren hogeita seian.-Hezkuntza eta Kultura kontseilaria, Jesús María Laguna Peña.

    1. ERANSKINA

    Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloa eta Lehen Hezkuntza ematen dituzten Ikastetxe Publikoen antolaketa eta jarduna 2002/2003 ikasturtean arautzeko jarraibideak

    Sarrera

    Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloa eta Lehen Hezkuntza ematen dituzten ikastetxe publikoak antolatzeko eta funtzionatzeko, funtsean honakoei kasu eginen zaie: Nafarroako Foru Komunitateko lurraldean diren Haur Hezkuntzako Eskola Publiko, Lehen Hezkuntzako Ikastetxe Publiko eta Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako Ikastetxe Publikoen Erregelamendu Organikoa, uztailaren 6ko 225/1998 Foru Dekretuaren I eta II. Tituluetan eta xedapenetan, maiatzaren 10eko 153/1999 Foru Dekretuan, uztailaren 16ko 257/1998 Foru Aginduan, Nafarroako Foru Komunitatean hezkuntza zerbitzuaren kalitatea hobetzeko ituna argitaratzea agintzen duen uztailaren 13ko 279/2001 Foru Aginduan eta, azkenik, Foru Agindu honen I. eta IV. eranskinetan 2002-2003 ikasturterako bildutako jarraibideotan ezarritakoa. Jarraibide hauek, osagarrizko araudia direlarik, aipatutako oinarrizko arauen zenbait alderdi garatzea dute helburu, Haur eta Lehen Hezkuntza mailetako ikastetxe publikoek ahalbait egokien eta eragileen funtzionatzeko.

    I.-Ikastetxeko urteko programazio orokorra

  6. -Hobekuntza planak.

    Koordinazio Pedagogikorako Batzordeak ikasturterako lan plan bat aurkeztuko dio klaustroari horrek irailean onar dezan. Lan plan horretan Hezkuntza eta Kultura Departamentuak ezarriko dituen alderdiak hobetzeko proiektua eginen da.

    Lan plan horretan honako hauek agertuko dira: erdietsi nahi diren helburuak, aurrez ikusitako helburuak erdiesteko egin behar diren berariazko jarduerak, horren ardura izanen du(t)en organoa(k), esleitutako baliabideak, lan metodologia edo prozedura eta lan plana ikasturtean zehar egiteko denboralizazioa.

  7. -Hezkuntza proiektua hobetzea eta egokitzea.

    Hezkuntza proiektuan ikastetxearen nortasuna eta helburuak finkatzeko irizpide orokorrak biltzen dira. Aldian behin berraztertu beharra dago, egoera bereziki adierazgarri batzuk edo testuinguru berriak agertu ahala, hezkuntza proiektuan ezarritako asmoak eta hezkuntza praktikaren inguruko baldintzak bat etor daitezen.

    Horren ondorioz, helburu orokorrak, funtsezko balore eta jokabideak eta lehentasunezko lan-ildoak berritu edo aldatu beharko dira, gero, horietatik abiatuta, orientatzen baitira curriculumaren inguruko erabakiak, lan eta eginkizunen antolaketa eta ikastetxean bizikidetza eta, azken finean, kalitate handiagoko heziketa sustatzeko eskola giro egokia lortzeko neurriak.

    2002-2003 ikasturtean, zehazki, ikastetxean kultur aniztasunari arreta egiteko irizpide eta prozedurak sartuko dira, bizikidetzarako eremu integratzaile bat sustatzea helburu. Horretarako, hezkuntza komunitatearen kide eta sektore guztiek ekarpenak egitea faboratu eta bultzatuko da, batez ere irakasleek eta familiakoek. Orobat, ikastetxeko hezkuntza orientazioko arduradunek kontuan hartu dituzte familiekin harremanetan izateko bideak hala nola kanpoko erakundeekiko lankidetza (udalak, entitate laguntzaileak, e.a.).

    Alderdi horiek guztiak ikastetxe bakoitzeko Aniztasunari arreta egiteko Planean sartuko dira. Betiere, ikastetxean baldin badago inmigrazioko edo gutxietsitako egoera soziokulturaletako jendea, Aniztasunari arreta egiteko 2002-2003 ikasturterako Planean etorkinak eta gutxiengoetako jendea hartzeko atala sartuko da.

    Bereziki, Aniztasunari arreta egiteko Planaren barnean argi eta garbi utziko da Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako etapetan nola eta noiz aterako diren tutoreak ikasgeletatik, haietan espezialistak sartzen direlako, dela atzerriko ikasleei errefortzuak emateko, dela curriculum desfasea dutenei laguntzeko, dela aniztasunari arreta egiteko errefortzuak emateko.

    Baloreetan oinarrituriko hezkuntza lortzea -eta horien artean pertsona guztien duintasunaren errespetua, bizikidetza positiboa, bakea eta justizia nabarmendu beharko lirateke-, Nafarroako Foru Komunitateko hezkuntza sistemaren lehentasunezko eta etengabeko helburua da. Halaber, lehentasuna izanen du norberak bere burua kontrolatzeko, erantzukizunerako, gauzak neurrian egiteko eta arriskuzko jokabideak saihesteko giza baloreen heziketak. Etapa horietan, hezkuntzak neska eta mutikoek lehenbiziko ezaupide eta gaitasun sistematikoak eskuratzeko oinarriak jartzen ditu, baita haien garapen pertsonala eta soziala egituratzeko funtsezko izanen diren jokabide eta ohiturak bereganatzeko ere.

    Horregatik, beharrezkoa da ikastetxeak, batetik, heziketa eta sozializazio prozesuan duen eginkizunaren azterketa egitea, hots, eskola bizitzaren orientazio orokorrak pertsonen garapen pertsonal eta emozionala, izaeraren sendotasuna, frustrazioarekiko tolerantzia edo eskubideen benetako berdintasuna bultzatzen duenetz eta mota guztietako bazterketak errefusatu eta kultura guztien errespetua sustatzen duenetz (LOGSEren 2.3.c) artikulua).

    Bizitzeko ohitura eta estilo heldu eta osasuntsuek norbera meneratzeko, borondatea izateko, sormeneko eta erabakiak hartu eta maiz despersonalizatzailea den giro baten aurrean mantentzeko bidea jartzen dute. Berariazko programa jakin batzuek edo zeharkako programa batzuek, tutoretzari dagozkion eginkizunekin batera, ikasleen garapen pertsonaleko alderdi horiek faboratu ditzakete. Oso garrantzitsua izanen litzateke ahalik eta gehienetan familiekin bat etortzea eta haiekin lankidetzan aritzea, helburuak, esku hartzeko ildoak eta jarduerak irakasle taldeekin batera egin daitezen planteatzeko, familiak eta eskolak hezkuntzan batera egin beharreko lana indartzeko.

    "Ez diskriminatzea" terminoak gizaki guztiek duintasunez tratatuak izateko eskubidea adierazten du modu negatiboan -nahi ez diren egoerak agertzen ohi direlako-. Hori horrela, hizkuntza eredu ezberdinetako irakaskuntzak ematen dituzten ikastetxeetan elkarrekin egoteko guneak eta eskolaldiak sustatuko dira, eredu ezberdinetako ikasleen bizikidetza faboratzeko asmoz.

    Hori dela eta, bestelako jardueren artean, eskola liburutegiko fondoak etengabe erabil daitezen bultzatuko da.

    Hezkuntza eta Curriculum proiektuek arreta berezia eginen diote ulermenezko irakurketari curriculumeko arlo guztietan, ikaskuntzaren tresnetan oinarrizkoena eta komunena baita. Etapako irakasle guztiak ahaleginduko dira ikasle orok lehen hezkuntzako ikasketak bukatzean eta haiei dagokien adinaren arabera, beren garapen akademiko eta pertsonalerako beharrezkoak diren hizkuntza gaitasun oinarrizkoak izan ditzaten, besteak beste, honako hauek: isilik edo ahots goraz irakurtzeko gaitasuna; testu zientifiko edo literarioa, edo ikasgelan erabilitako ikasliburua interpretatzeko gaitasuna eta edozein gairen gainean bere pentsamendua eta ideiak, koherentziaz eta zuzentasunez, adierazteko aukera, ahoz eta idatziz, betiere bere bizitza pertsonalarekin edo gizarte, kultura edo zientzia arloarekin harremanetan.

    Zikloko taldeek jarduerak diseinatuko dituzte ikasleen irakurtzeko gaitasun maila handitzeko, irakurtzeko ohitura bultzatzeko eta irakurtzeko gogoa sustatzeko, dela ikasgelan, dela liburutegi nagusian. Liburutegi nagusia hartuko da curriculumeko arlo guztien ikaskuntza aktiboari laguntzen dion baliabide zentro antolatu modura.

    Hezkuntza eta Kultura Departamentuak etapako curriculumaren testuinguruan ulermenezko irakurketa nola egin behar den jakiteko hainbat orientabide emanen du.

    Bestalde, bai ikaskuntza prozesuan denentzat ezarritako behar eta aurreikuspenei, bai behar den curriculum gaitasuna lortu eta goragoko hezkuntza mailetan segitu nahi duten ikasleenei behar bezalako erantzuna ematen ote zaien...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR