ORDRE GAP/279/2009, de 28 de maig, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Administracions Públiques.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyOrdre

ORDRE

GAP/279/2009, de 28 de maig, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Administracions Públiques.

El 16 de setembre de 2003, es va publicar l'Ordre GRI/371/2003, de 18 d'agost, que regulava els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Relacions Institucionals, actualment Governació i Administracions Públiques, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

El temps transcorregut i els diferents decrets de reestructuració del Departament de Governació i Administracions Públiques, així com l'aprovació del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, de desenvolupament de la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal, fan necessària una nova disposició que prevegi tots els fitxers del Departament de Governació i Administracions Públiques i que, alhora, reculli les variacions organitzatives, legals i d'altres tipus que el pas del temps recomana introduir, de conformitat amb el que disposa l'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

En aquest sentit, a fi de donar compliment al mandat legal i fixar els nivells de seguretat exigibles a cada fitxer, i amb la voluntat de garantir la seguretat jurídica en l'àmbit del tractament de les dades de caràcter personal, s'ha elaborat aquesta disposició que pretén fer efectiu el principi de transparència i assegurar l'exercici dels drets legítims a la ciutadania.

En virtut del que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, segons la qual els i les titulars de les conselleries de la Generalitat, dins l'àmbit de les seves competències, tenen habilitació per a la creació, modificació i supressió, mitjançant ordre, dels fitxers automatitzats que siguin pertinents;

Vist l'informe de l'Agencia Catalana de Protecció de Dades de 20 de novembre de 2008;

En ús de la potestat que m'atorga l'article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, tenint en compte el que estableix la disposició addicional 3a de la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, i vist el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

1.1 Aquesta Ordre té per objecte regular, crear, modificar i suprimir els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Administracions Públiques, i publicar les relacions que es detallen com a annexos.

1.2 Establir per a cada fitxer la denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones i col·lectius afectats, el procediment de recollida de dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades, el sistema de tractament utilitzat, les cessions de dades, les transferències de dades a països tercers, l'òrgan administratiu responsable i davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com les mesures de seguretat aplicables, amb indicació del nivell bàsic, mitjà o alt exigible.

Article 2

Creació de fitxers

Es creen els fitxers que contenen dades de caràcter personal que es detallen a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Article 3

Modificació de fitxers

Es modifiquen els fitxers següents: Directori de personal, Concursos laborals, Control d'accessos, Visites mèdiques, Registre dels ens locals, Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (PUOSC), Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER), Personal d'habilitació estatal, Gestió integrada de personal, Registre d'activitats i interessos d'alts càrrecs, Borsa d'hores sindicals, Gestió de recursos, Fons d'acció social, Butlletí Funció Publicació, Convocatòries de selecció de personal, Concursos de trasllat, Expedients de personal, Cens electoral d'eleccions sindicals, Inscripció en convocatòries, Gestió integrada d'activitats, Becaris de col·laboració, Subscriptors a revistes de l'Escola, Difusió de publicacions, i Aula virtual.

Aquests fitxers van ser creats per mitjà de l'Ordre GRI/371/2003, de 18 d'agost, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal del Departament de Governació i Relacions Institucionals, i han passat a integrar-se en els nous fitxers que es detallen a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Article 4

Supressió de fitxers

Se suprimeixen els fitxers següents: Sistema d'informació de catalans al món, Expedient contenciós administratiu, Base de dades d'assumptes laborals, Base de dades d'assumptes penals, Base de dades d'assumptes civils, Subscriptors de la revista Món Comarcal, EACAT, Col·laboradors, Expedients de classes passives, i Tramesa de publicacions d'informació parlamentària, que es relacionen a l'annex 2 d'aquesta Ordre.

Article 5

Mesures de gestió i organització

Les persones titulars dels òrgans administratius responsables de cada fitxer automatitzat que conté dades de caràcter personal han d'adoptar, sota la direcció i supervisió de la Secretaria General del Departament de Governació i Administracions Públiques, les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per garantir la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, com també totes les mesures destinades a fer efectius els drets de la ciutadania reconeguts a l'article 31 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, i a les normes reglamentàries vigents.

Disposició derogatòria

Queda derogada l'Ordre GRI/371/2003, de regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Relacions Institucionals.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 28 de maig de 2009

Jordi Ausàs i Coll

Conseller de Governació

i Administracions Públiques

Annex 1

Fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Administracions Públiques

Fitxers que són objecte de creació:

Oficina del Conseller

Contactes del conseller

Finalitat i usos previstos: directori de persones de contacte per a la gestió i manteniment de les relacions institucionals i protocol·làries de la conselleria del Departament de Governació i Administracions Públiques mitjançant l'enviament de comunicacions i convocatòries d'actes institucionals.

Persones i col·lectius afectats: persones de contacte amb les quals la conselleria del Departament de Governació i Administracions Públiques manté relacions institucionals i protocol·làries.

Procediment de recollida de les dades personals: de la persona interessada mitjançant targetes de visita i reunions i del registre d'ens locals.

Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal: dades identificatives (nom i cognoms, telèfon, adreça postal i electrònica, imatge, càrrec).

Sistema de tractament automatitzat, no automatitzat o mixt: mixt.

Cessions de dades de caràcter personal: no es fan cessions.

Transferències internacionals de dades a països tercers: no es fan transferències.

Òrgan administratiu responsable del fitxer: Oficina del Conseller.

Serveis o unitats davant els quals es pot exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició:

Oficina del Conseller: Via Laietana, 26, 08003 Barcelona www.gencat.cat/governacio-ap

Mesures de seguretat: nivell bàsic.

Queixes i consultes de ciutadans i ciutadanes

Finalitat i usos previstos: donar resposta i tramitar les comunicacions (queixes i consultes) que els/les ciutadans/es adrecen a la conselleria del Departament de Governació i Administracions Públiques. Reenviar-les, si fos necessari, al servei corresponent del Departament de Governació i Administracions Públiques o al departament corresponent. Estudis i informes de gènere.

Persones i col·lectius afectats: ciutadans/es que envien comunicacions al Departament de Governació i Administracions Públiques.

Procediment de recollida de les dades personals: de les persones interessades mitjançant les comunicacions per correu ordinari o correu electrònic que s'adrecen al Departament de Governació i Administracions Públiques.

Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal:

  1. Dades identificatives (DNI/NIF/NIE, nom i cognoms, adreça postal i/o electrònica, telèfon).

  2. Dades de característiques personals: sexe.

    Sistema de tractament automatitzat, no automatitzat o mixt: mixt.

    Cessions de dades de caràcter personal: no es fan cessions.

    Transferències internacionals de dades a països tercers: no es fan transferències.

    Òrgan administratiu responsable del fitxer: Oficina del Conseller.

    Serveis o unitats davant els quals es pot exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició:

    Oficina del Conseller: Via Laietana, 26, 08003 Barcelona www.gencat.cat/governacio-ap

    Mesures de seguretat: nivell bàsic.

    Contactes del Gabinet de Premsa

    Finalitat i usos previstos: directori de dades de contacte de representants de mitjans de comunicació per gestionar la informació i comunicacions d'actes institucionals entre el Gabinet del Conseller i la premsa.

    Persones i col·lectius afectats: professionals del món de la comunicació.

    Procediment de recollida de les dades personals: de la persona interessada mitjançant targetes de visita, reunions i actes institucionals.

    Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal: dades identificatives (nom i cognoms, telèfon i adreça postal i electrònica).

    Sistema de tractament automatitzat, no automatitzat o mixt: mixt.

    Cessions de dades de caràcter personal: no es fan cessions.

    Transferències internacionals de dades a països tercers: no es fan transferències.

    Òrgan administratiu responsable del fitxer: Oficina del Conseller.

    Serveis o unitats...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR