Decret 81/2010, de 18 de juny, de modificació del Decret 12/2007, de 23 de febrer, d'aprovació dels Estatuts del Consorci de Transports de Mallorca (CTM)
Sección | 1.- Disposicions generals |
Emisor | Conselleria de Medi Ambient I Mobilitat |
Rango de Ley | Decret |
Decret 81/2010, de 18 de juny, de modificació del Decret 12/2007, de 23 de febrer, d'aprovació dels Estatuts del Consorci de Transports de Mallorca (CTM) El Consorci de Transports de Mallorca (CTM) és una entitat de naturalesa juridicopública, amb personalitat jurídica i patrimoni propi i independent dels seus membres i plena capacitat d'obrar per al compliment de les seves finalitats, creada per una llei autonòmica, la Llei 8/2006, de 14 de juny, de creació del Consorci de Transports de Mallorca, i integrada en el sector públic de la Comunitat Autònoma i, per tant, subjecta a l'ordenament autonòmic.
Generalment, els consorcis tenen com a objecte principal la realització de finalitats d'interès comú als ens constituents, que es concreten en la gestió de béns, de serveis o d'obres, dins l'àmbit competencial propi de les entitats que els integren. Concretament, i d'acord amb l'article 1 de la Llei esmentada, es constitueix el Consorci d'acord amb el Pla Director Sectorial de Transport de les Illes Balears (PDSTIB), amb la finalitat d'articular la cooperació econòmica, tècnica i administrativa entre les administracions i els ens públics i privats que s'hi adhereixin per exercir de manera conjunta i coordinada les competències que els corresponguin en matèria d'ordenació i gestió del transport públic regular de viatgers. L'integren inicialment la Comunitat Autònoma --mitjançant la conselleria competent en matèria de transports-- i l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca, amb les competències pròpies que els corresponen en matèria d'ordenació i gestió del transport públic regular de viatgers.
Recentment, s'ha adherit al CTM l'Ajuntament de Son Servera, i s'ha establert un marc genèric de participació d'aquesta entitat local en matèria de transport públic.
El Decret llei 5/2009, de 27 de novembre, de mesures relatives al servei públic regular de viatgers per carretera de les Illes Balears i de determinades disposicions en matèria urbanística, modifica en la disposició addicional segona la Llei de creació del CTM, en el sentit que estableix la definició de `transport públic regular de viatgers', tal com disposa el Pla Director Sectorial de Transports de les Illes Balears, de manera que desapareix la referència a la Llei 16/1987, d'ordenació dels transports terrestres, que no conté aquesta definició expressament.
El CTM té com a finalitats la planificació, l'establiment i el manteniment d'un sistema comú de transport en l'àmbit de Mallorca mitjançant la coordinació i la interconnexió de les xarxes, els serveis i les activitats que l'integren i de les actuacions dels diferents òrgans i les administracions públiques competents; la potenciació de l'ús del transport públic; l'establiment d'un sistema tarifari integrat i amb caràcter de servei públic, com també la racionalització i l'eficàcia de la gestió del sistema de transport.
La disposició addicional segona de la Llei 8/2006 ordena que, en el termini màxim d'un any des de l'entrada en vigor de la Llei, el Consell d'Administració del CTM ha d'elaborar els seus estatuts i la normativa reglamentària de desplegament i el Consell de Govern els ha d'aprovar. Així, per mitjà del Decret 12/2007, de 23 de febrer, es varen aprovar els Estatuts del CTM, però no es varen fixar ni desenvolupar l'organització, la composició, les funcions i el funcionament dels òrgans consultius del CTM --Ponència d'Operadors i Ponència d'Usuaris i Beneficiaris--, atès que es va ajornar fins a una major maduresa del sistema establert per a la implantació i posada en marxa del CTM.
En aquests moments, l'experiència obtinguda en la posada en marxa del projecte aconsella la modificació d'alguns aspectes dels...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba