ORDRE EMO/264/2012, de 13 de setembre, per la qual es garanteix el servei essencial de transport de viatgers que realitza l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | DEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ |
Rango de Ley | Ordre |
Vist l’escrit de convocatòria de vaga formulat pel comitè d’empresa de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA (registrat d’entrada en data 7 de setembre de 2012), prevista per als dies 17 i 24 de setembre de 2012, de 0 a 24 hores, amb l’excepció del personal que presta servei en torn de nit a Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, que començaria a les 22.00 h del dia 16 de setembre i, per al dia 24, a les 4.00 h, i que afectarà la totalitat de la plantilla;
Atès que el servei de transport de viatgers que efectua l’empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès, cal considerar-lo un servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria el dret a la lliure circulació, recollit a l’article 19 de la Constitució;
Atès que l’autoritat governativa ha d’establir les mesures necessàries per tal de mantenir el servei essencial, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l’exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l’article 28.2 de la Constitució;
Atès que el transport públic de metro és un element indispensable en l’entorn del transport ciutadà, que desplaça un gran nombre de viatgers diaris i que garanteix el dret a la mobilitat, i facilita l’accés als llocs de treball, als llocs de residència, als centres hospitalaris, als comerços i als centres d’activitat econòmica, social i cultural, raó per la qual constitueix un mitjà necessari per al desenvolupament d’altres drets;
Atès que el dia 17 de setembre de 2012 també realitzaran vaga altres mitjans de transport públic com Rodalies de Renfe, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Transports de Barcelona, la mobilitat dels ciutadans es podria veure greument limitada al no operar cap dels principals mitjans de transport públic;
Atès que la vaga afecta un gran nombre d’usuaris en un dia laborable i en una zona densament poblada com és la ciutat de Barcelona i la seva rodalia, que la durada de la vaga és de dos dies, i el primer dia de la vaga el servei afectat és tant el transport de superfície com el transport suburbà i que, del fet de quedar-se la ciutat pràcticament sense mitjans de transport públic, els col·lectius que en resulten més afectats són, de manera especial, les persones sense vehicle particular, persones grans, persones de mobilitat reduïda i també els residents en zones perifèriques de la ciutat;
Atès que l’intensitat d’ús del transport de...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba