RESOLUCIÓ TRE/3828/2007, de 16 d'octubre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vidreres per als anys 2006-2007 (codi de conveni núm. 1701942).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

TRE/3828/2007, de 16 d'octubre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vidreres per als anys 2006-2007 (codi de conveni núm. 1701942).

Vist el text de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vidreres, subscrit per les parts negociadores en data 19 de febrer de 2007, i d'acord amb el que disposa l'article 38.6 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE de 13 d'abril de 2007) i l'article 170.1 j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de 27 de març de 2007 per l'òrgan de govern competent segons el que disposa l'article 38.3 de la llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic,

Resolc:

.1'Ordenar la inscripció de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vidreres per als anys 2006-2007 (codi de conveni 1701942) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball de Girona.

.2'Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3'Disposar que de l'Acord esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora de l'Acord.

Girona, 16 d'octubre de 2007

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

Regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vidreres 2006-2007

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitats

Aquest Acord estableix i regula les condicions de treball del personal funcionari al servei de l'Ajuntament de Vidreres.

Article 2

Àmbit personal i funcional

El conjunt d'aquest Acord s'ha d'aplicar a tot el personal funcionari que presti els seus serveis a l'Ajuntament de Vidreres.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Acord entra en vigor, una vegada signat per la Mesa de Negociació, a partir de la seva aprovació definitiva pel Ple de la Corporació Municipal. Té vigència des de l'1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre del 2007, i a efectes econòmics té caràcter retroactiu des de l'1 de gener de 2006.

Article 4

Pròrroga provisional i denúncia

L'Acord queda prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius de 2 anys, si cap de les parts no formula cap denuncia de revisió o resolució abans de l'1 d'octubre de cada any.

Un cop denunciat, aquest Acord segueix vigent, a tots els efectes, fins a l'entrada en vigor del nou pacte signat

Article 5

Condicions més beneficioses i garantia personal

Aquest Acord no afecta les condicions més beneficioses del personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals o normes convencionals i pel que fa als usos i els costums.

Article 6

Comissió Paritària de Personal

Aquest Acord s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo.

El mateix dia de la signatura de l'Acord s'ha de constituir una Comissió Paritària integrada per 2 representants dels treballadors i 2 representants electes de l'Ajuntament. Ambdues parts poden utilitzar els serveis d'assessors, amb veu i sense vot.

Les reunions de la Comissió s'han de fer a petició de qualsevol de les parts, dins del termini de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingut per ambdues parts.

La Comissió ha de començar a reunir-se a partir del 1r trimestre de 2007, per analitzar temes de matèria de personal amb la finalitat d'homogeneïtzar criteris relatius a les promocions de personal, la productivitat, la valoració dels llocs de treball, la formació continua, els fons socials, la flexibilitat horària, el compliment d'obligacions laborals, la seguretat i higiene i altres que es puguin proposar.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 7

Increment de retribucions

L'increment retributiu ha de ser el que marqui la Llei de pressupostos generals de l'Estat, per a tot el personal al servei de l'Administració pública. Així mateix els augments posteriors fins que es signa un altre Acord han de ser els que marquin aquests pressupostos, i respecte a les quantitats retributives són les que figuren en l'annex I i que s'han d'actualitzar anualment.

Sempre que referents legals o administratius de l'Estat o de la Generalitat de Catalunya ho possibilitin s'estableix una clàusula de revisió salarial pel supòsit que l'IPC a final de l'exercici superi l'increment retributiu aplicat. En tal cas, la diferència percentual s'ha d'aplicar amb efectes de l'1 de gener següent, sobre la mateixa base de l'increment salarial de l'exercici anterior, una vegada es faci públic l'IPC.

Els augments que pertoquin pel proper exercici s'han de calcular a partir de les retribucions salarials resultants de la revisió referida. La desviació produïda ha de ser amb caràcter consolidable.

S'estableix un fons de maniobra addicional no superior a l'1,5 % de la massa salarial, definida d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 61/2003, de pressupostos generals de l'Estat, per a satisfer desviacions a la homogeneïtat que determina l'article 19.2 i les previsions per l'adequació dels continguts dels llocs de treball o el grau de consecució dels objectius fixats a cada programa, que recull l'article 19.4 de la mateixa llei per a l'any 2004.

L'import restant d'aquest fons ha d'anar destinat al fons de pensions.

S'ha d'establir en Comissió Paritària la interpretació que es derivi del paràgraf anterior, així com l'aplicació de les diferències percentuals o lineals previstes que tenen efectes des de l'1 de gener de cada exercici de vigència.

Article 8

Sou i pagues extraordinàries

El sou queda determinat pel grup d'assimilació que tingui establert la plaça que ocupi el/la treballador/a de la plantilla de personal. Els diferents grups d'assimilació estan determinats en l'art. 25 de la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció pública, i la quantia del sou l'estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l'Estat.

Totes les pagues s'han d'ingressar com a data límit l'antepenúltim dia hàbil del mes.

Quan es desenvolupin funcions de categoria superior, s'ha de percebre el salari d'aquesta encara que es mantingui la mateixa categoria.

Les pagues extraordinàries són 2 i es meriten els mesos de juny i desembre. L'import de cada paga és la suma de tots els conceptes salarials.

El personal de nou ingrés ha de percebre la part proporcional en funció del temps treballat, tant de paga extraordinària com del seu increment.

Article 9

Antiguitat

La valoració de l'antiguitat s'ha de fer d'acord amb els triennis i pels imports fixats per als funcionaris en la Llei de pressupostos de l'Estat segons els diferents grups.

Es meriten des de la data d'ingrés.

El personal amb 15 anys de servei pot gaudir d'1 dia més de vacances a l'any.

El personal amb 20 anys de servei pot gaudir de 2 dies més de vacances a l'any.

El personal que porti 25 anys de servei pot gaudir de 3 dies més de vacances a l'any.

El personal amb 30 anys de servei pot gaudir de 4 dies més de vacances a l'any.

El personal amb 25 anys de servei, té dret a una gratificació de mitja mensualitat (que ha de cobrar automàticament en complir-los) o de 2 setmanes de vacances que tria el/la treballador/a afectat/ada. També es pot beneficiar d'aquest punt el personal que hagi superat els 25 anys de servei abans de la signatura del present Acord.

Article 10

Complement de destinació

És el concepte destinat a retribuir el nivell orgànic corresponent al lloc de treball que s'ocupi. El nivell l'assigna el Ple de la Corporació mitjançant la relació de llocs de treball, classificant cada lloc en un dels 30 nivells que estableix la normativa estatal de funció pública, i dins dels límits mínims i màxims que determina el RD 861/1986.

El seu import queda fixat per a cada nivell en la Llei de pressupostos generals de l'Estat de cada any.

Els complements de destí mínims i màxims fixats en funció dels grups de titulació són, a partir de l'1 de gener de 2006, els següents:

Grup

Nivell mínim

Nivell màxim

A

22

30

B

18

26

C

14

22

D

12

18

E

10

14

El nivell aplicable a cada treballador/a queda establert després de realitzar la valoració de llocs de treball i ha de figurar en el catàleg o relació de llocs de treball.

En cas que no es portés a terme la valoració de llocs de treball, per raons determinades, s'han de portar a terme comissions paritàries que han de negociar els complements de destinació del personal.

Article 11

Complement específic

El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat.

La seva quantia ha de ser la pactada en negociació col·lectiva i ha de figurar en el catàleg o relació de llocs de treball.

En cas que no es portés a terme la valoració de llocs de treball, per raons determinades, s'han de portar a terme comissions paritàries que han de negociar els complements específics del personal.

Article 12

Complement de productivitat

S'ha de tendir a la implantació del complement de productivitat a fi de retribuir el rendiment especial, l'activitat extraordinària, l'interès i la iniciativa amb què l'empleat/ada exerceix la seva feina.

Per això es pacta com a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR