ORDRE de 18 de maig de 1989, de desplegament del Decret 22/1989, de 24 de gener, de reestructuració de la Secretaria General del Departament de Justícia.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia i Interior
Rango de LeyOrdre

L'estructura orgànica bàsica del Departament de Justícia, aprovada pel Decret 100/1987, de 20 de febrer, ha estat modificada pel que fa a la Secretaria General pel Decret 22/1989, de 24 de gener, de reestructuració de la Secretaria General del Departament de Justícia; Atesa la necessitat de desplegar l'estructura bàsica establerta en el Decret esmentat i definir l'organització de les funcions dels nivells orgànics inferiors, pel que fa a la Secretaria General, de conformitat amb la facultat que m'atorga la disposició final 1, i d'acord amb el que estableix l'article 2 del Decret de 18 de setembre de 1978, sobre organització i competències dels òrgans dels departaments, Ordeno:

Article 1

La Secció de Gestió de Personal, que depèn del Servei de Personal i Règim Interior, té les funcions següents:

Supervisar i controlar la confecció de la nòmina del personal del Departament i aplicar correctament el sistema retributiu corresponent.

Controlar les gestions relacionades amb la Seguretat Social i el Mutualisme.

Controlar i tramitar les contractacions de personal.

Vetllar perquè la gestió de nòmina, seguretat social i contractacions es faci coordinadament.

Assessorar el personal del Departament en qüestions relacionades amb les seves àrees de competència.

Col·laborar en la confecció de l'avantprojecte del capítol I del Pressupost, i realitzar les anàlisis i previsions necessàries per al control de les despeses de personal. Article 2

Depenen de la Secció Gestió de Personal:

  1. El Negociat de Nòmina.

  2. El Negociat de Seguretat Social.

  3. El Negociat de Contractació de Personal.

    Al Negociat de Nòmina li corresponen les funcions següents:

    Confeccionar la nòmina i aplicar el sistema retributiu corresponent.

    Assessorar el personal del Departament en matèria de retribucions, bestretes i altres qüestions relacionades amb el sistema retributiu.

    Col·laborar en la confecció de l'avantprojecte del capítol I del Pressupost, d'acord amb les necessitats de personal previstes per les direccions generals i la Secretaria General. Al Negociat de Seguretat Social li corresponen les funcions següents:

    Controlar i coordinar tots els procediments en matèria de Seguretat Social i Mutualitats del personal.

    Controlar el compliment dels requeriments en matèria de Seguretat Social en els terminis previstos en la legislació vigent.

    Realitzar tots els tràmits necessaris per tal de garantir l'aplicació correcta del sistema de Seguretat Social. Al Negociat de Contractació de Personal li corresponen les funcions següents:

    Tramitar els nomenaments del personal funcionari i interí d'acord amb la normativa vigent.

    Formalitzar les contractacions laborals d'acord amb la normativa vigent i vetllar per l'aplicació, si escau, de la seva pròrroga.

    Coordinar la borsa de treball del Departament per tal de garantir la provisió de llocs en casos de necessitat urgent. Article 3

    La Secció d'Inspecció dins el Servei de Personal i Règim Interior té les funcions següents:

    Assessorar i confeccionar els informes jurídics referents a qüestions de personal, les instruccions i normes internes, per tal de donar el suport necessari als diferents òrgans del Departament.

    Coordinar la gestió dels expedients de personal, la seva tramitació, custòdia i arxiu.

    Inspeccionar les diferents situacions administratives i incidències que es produeixen en matèria de personal, mitjançant la incoació, si s'escau, d'expedients disciplinaris.

    Supervisar i garantir el manteniment actualitzat de la relació de llocs de treball i catàleg, i del registre de personal.

    Participar en l'elaboració de plans sobre necessitats de personal, en l'elaboració i execució de programes de valoració i rendiment de personal, i també en la selecció i formació del personal del Departament.

    Participar en la negociació dels convenis col·lectius que afectin el personal laboral del Departament i Acords Marcs.

    Participar en les meses de contractació i controlar les noves contractacions. Article 4

    Depenen de la Secció d'Inspecció:

  4. El Negociat d'Expedients de Personal.

  5. El Negociat d'Inspecció de Personal. Al Negociat d'Expedients de Personal li corresponen les funcions següents:

    Controlar i realitzar la tramitació adequada dels diferents tipus d'expedients de personal i fer-ne el seguiment.

    Portar i controlar l'arxiu dels expedients de personal, garantir la seva custòdia. Al Negociat d'Inspecció de Personal, li corresponen les funcions següents:

    Portar el control de les diferents...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR