ORDRE ENS/289/2002, de 31 de juliol, per la qual es desplega l'organització i el funcionament de la Inspecció d'Ensenyament a Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorInstitut Català de Seguretat Viària
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ENS/289/2002, de 31 de juliol, per la qual es desplega l'organitzaciÛ i el funcionament de la InspecciÛ d'Ensenyament a Catalunya.

La Generalitat de Catalunya, en exercici de les seves competËncies en matËria d'educaciÛ, va dictar el Decret 266/2000, de 31 de juliol, pel qual es regula la InspecciÛ d'Ensenyament, per tal d'adequar la seva organitzaciÛ i funcionament al marc legal establert per les Lleis org‡niques 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenaciÛ general del sistema educatiu, i 9/1995, de 20 de novembre, de la participaciÛ, l'avaluaciÛ i el govern dels centres docents.

El Decret 266/2000 esmentat defineix les funcions i atribucions de la InspecciÛ d'Ensenyament i estableix les lÌnies b‡siques relatives a la seva organitzaciÛ, accÈs, formaciÛ i avaluaciÛ, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats del nou sistema educatiu, a les expectatives de la comunitat escolar i a la polÌtica educativa del Govern de la Generalitat, i de contribuir a la millora de la qualitat de l'ensenyament.

D'altra banda, pel Decret 148/2002, de 28 de maig (DOGC n˙m. 3652, de 7.6.2002), s'ha modificat el Decret 266/2000 per tal de clarificar determinats aspectes referents a la configuraciÛ i les condicions per al nomenament dels c‡rrecs de direcciÛ i organitzaciÛ creats pel Decret esmentat.

L'assoliment de la qualitat de l'ensenyament requereix la millor atenciÛ als centres docents i als serveis educatius, i la funciÛ inspectora Ès un factor primordial d'aquesta atenciÛ. EsdevÈ, per tant, necess‡ria la major efic‡cia de l'activitat dels inspectors i inspectores i la seva coherËncia global, tot procurant que l'organitzaciÛ i el funcionament de la InspecciÛ s'adeq¸in a la realitat escolar de cada territori i a les demandes del sistema educatiu, tant de car‡cter general com de car‡cter curricular.

D'altra banda, Ès necessari organitzar la dedicaciÛ laboral dels inspectors i inspectores d'educaciÛ amb mecanismes de flexibilitat que permetin, en el marc de la dedicaciÛ establerta amb car‡cter general per al personal funcionari de la Generalitat de Catalunya, la seva compatibilitat amb l'abast temporal de l'activitat escolar.

La contribuciÛ de la InspecciÛ d'Ensenyament a la millora de la qualitat del sistema educatiu requereix tambÈ un alt nivell de capacitaciÛ professional dels inspectors i inspectores i, per tant, una correcta formaciÛ -inicial i permanent-, un sistema de selecciÛ eficient i processos d'avaluaciÛ adequats.

En conseq¸Ëncia, mitjanÁant aquesta Ordre, es desplega l'organitzaciÛ, les funcions i actuacions, i la coordinaciÛ dels inspectors i inspectores d'educaciÛ i el procediment d'assignaciÛ de centres, serveis i programes educatius, el reconeixement d'especialitats, l'horari i la jornada laborals, les vacances, les llicËncies i els permisos dels inspectors i inspectores, l'accÈs al cos d'Inspectors d'EducaciÛ, la formaciÛ dels inspectors i inspectores, i el pla director i l'avaluaciÛ de la InspecciÛ d'Ensenyament.

L'organitzaciÛ de la InspecciÛ d'Ensenyament amb criteris territorials requereix la seva adequaciÛ a cada realitat escolar i implica la determinaciÛ d'‡rees geogr‡fiques que tinguin en compte la distribuciÛ i l'organitzaciÛ territorials dels centres docents i l'‡mbit d'incidËncia dels diferents serveis educatius, aixÌ com la configuraciÛ administrativa present en cada delegaciÛ territorial. L'adscripciÛ d'equips d'inspecciÛ a les diferents ‡rees geogr‡fiques ha de contribuir, en el vessant general de l'actuaciÛ dels inspectors i inspectores, a la cohesiÛ i a l'optimitzaciÛ de l'acciÛ inspectora en aquestes ‡rees.

L'actuaciÛ especialitzada de la InspecciÛ d'Ensenyament ha de donar resposta als requeriments de car‡cter curricular i als propis de l'educaciÛ infantil i de la formaciÛ professional, aixÌ com als derivats dels aspectes mÈs rellevants de la gestiÛ educativa dels centres docents i dels serveis educatius. Les ‡rees especÌfiques sÛn el marc organitzatiu que facilita i potencia l'actuaciÛ dels inspectors i inspectores en el vessant especialitzat de la seva activitat.

Aquesta Ordre regula els corresponents marcs organitzatius -amb criteris territorials i d'especialitat- aixÌ com la seva direcciÛ i coordinaciÛ, i estableix el procediment d'assignaciÛ de centres docents i de serveis i programes educatius als inspectors i inspectores d'educaciÛ, amb criteris coherents amb aquells que informen l'organitzaciÛ de la InspecciÛ d'Ensenyament, prioritzant l'adequaciÛ a l'organitzaciÛ escolar del territori, l'atenciÛ al major nombre de requeriments dels centres i serveis de l'‡rea geogr‡fica i el treball en equip. A mÈs, regula el procediment de reconeixement d'especialitats per a l'exercici de la funciÛ inspectora en el vessant especialitzat de l'activitat.

AixÌ mateix, l'Ordre determina les funcions i actuacions dels inspectors i inspectores d'educaciÛ, en el marc de les funcions que el Decret 266/2000 atribueix a la InspecciÛ d'Ensenyament, i es refereix a les atribucions i als principis deontolÚgics relatius a l'activitat professional.

L'Ordre es refereix tambÈ als ‡mbits de treball, equips d'inspectors i inspectores d'educaciÛ que col∑laboren amb la SubdirecciÛ General de la InspecciÛ d'Ensenyament en la realitzaciÛ d'estudis de temes educatius d'interËs general, i d'enc‡rrecs especÌfics.

La regulaciÛ de l'horari i la jornada laborals i de les vacances, llicËncies i permisos dels inspectors i inspectores d'educaciÛ tÈ com a objectiu possibilitar l'atenciÛ a les necessitats i a l'abast temporal de l'activitat escolar, respectant la dedicaciÛ laboral que amb car‡cter general els correspon com a personal funcionari i facilitant alhora el marc de referËncia per a l'aplicaciÛ, en el seu cas, de la normativa sobre compatibilitat del personal al servei de l'AdministraciÛ de la Generalitat.

L'Ordre desplega el procediment d'accÈs al cos d'Inspectors d'EducaciÛ, establint, en el marc de les normes b‡siques que el regulen, el barem al qual s'ajustar‡ en la fase de concurs la valoraciÛ de la trajectÚria professional dels candidats i els seus mËrits especÌfics com a docents, el desenvolupament i la qualificaciÛ de les proves de la fase d'oposiciÛ, incloent-hi el temari B relatiu a la segona prova, i les especificacions corresponents al perÌode de pr‡ctiques. AixÌ mateix, l'Ordre determina el procediment per a la concessiÛ de comissions de serveis a personal docent per a l'exercici temporal, en ocasiÛ de vacant, de la funciÛ inspectora.

El perfil professional de l'inspector/a d'educaciÛ ha d'estar configurat per un conjunt de valors i competËncies i per un ampli ventall de coneixements de car‡cter docent i juridicoadministratiu. En aquest sentit, l'Ordre preveu la formaciÛ dels inspectors i inspectores, tant inicial com permanent i tant en el vessant general com en l'especialitzat de la seva activitat, per tal de procurar el millor exercici de les seves funcions i la seva contribuciÛ a la qualitat del sistema educatiu.

El pla director de la InspecciÛ d'Ensenyament concreta les activitats especÌfiques que tots els inspectors i inspectores d'educaciÛ han de dur a terme de forma priorit‡ria en un perÌode determinat, i estableix les lÌnies i els criteris per a l'actuaciÛ, en el marc de les funcions que la InspecciÛ tÈ encomanades i de les prioritats educatives definides pel Departament d'Ensenyament. L'Ordre es refereix al seu contingut i a la seva vigËncia i el pren com a referent b‡sic per a l'avaluaciÛ de la InspecciÛ d'Ensenyament, pel que fa al grau d'assoliment dels objectius establerts i a la idoneÔtat de les actuacions desenvolupades.

En virtut d'aixÚ, amb el tr‡mit previ de consulta i participaciÛ amb els representants del personal al servei de les administracions p˙bliques, amb el dictamen del Consell Escolar de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la ComissiÛ JurÌdica Assessora, a proposta del secretari general del Departament d'Ensenyament,

Ordeno:

CapÌtol 1

OrganitzaciÛ, funcions i coordinaciÛ dels inspectors i inspectores d'educaciÛ

Article 1

OrganitzaciÛ de la InspecciÛ

1.1††La InspecciÛ d'Ensenyament s'organitza amb criteris territorials, d'acord amb l'estructura territorial del Departament d'Ensenyament, i amb criteris d'especialitzaciÛ, segons l'ordenaciÛ curricular i d'altres aspectes fonamentals del sistema educatiu.

1.2††Atenent els criteris territorials, els inspectors i inspectores d'educaciÛ estan destinats a llocs de treball de car‡cter docent de les delegacions territorials del Departament d'Ensenyament. AixÌ mateix, cada inspector/a Ès adscrit a una ¿rea EspecÌfica pel subdirector/a general de la InspecciÛ, atenent els criteris d'especialitat.

1.3††OrganitzaciÛ territorial.

1.3.1††Els inspectors i les inspectores d'educaciÛ destinats a cada DelegaciÛ Territorial integren la InspecciÛ territorial.

1.3.2††La direcciÛ de la InspecciÛ territorial correspon a l'inspector/a en cap amb les funcions que li atribueix l'apartat primer de l'article 7 del Decret 266/2000, sens perjudici de les funcions que corresponen a la SubdirecciÛ General de la InspecciÛ d'Ensenyament i de la dependËncia org‡nica del delegat/ada territorial.

De l'inspector/a en cap depËn un inspector/a en cap adjunt amb les funcions que l'inspector/a en cap li delega.

1.3.3††La InspecciÛ territorial ser‡ convocada periÚdicament per l'inspector/a en cap per tal de fer efectiva la seva participaciÛ en les q¸estions previstes a l'apartat sisË de l'article 7 del Decret 266/2000 i a l'article 10 d'aquesta Ordre.

1.3.4††A cada InspecciÛ territorial l'inspector/a en cap proposar‡ al delegat/ada territorial la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR