Decreto 207/2010, do 10 de decembro, polo que se crea o Arquivo de Galicia.
Sección | I. Disposicións Xerais |
Emisor | CONSELLERÍA DE CULTURA E TURISMO |
Rango de Ley | Decreto |
O artigo 27º.18 do Estatuto de autonomía de Galicia establece a competencia exclusiva da comunidade autónoma en materia de arquivos de interese e que non sexan de titularidade estatal. A Lei 8/1995, do 30 de outubro, do patrimonio cultural de Galicia, concibe a existencia do sistema de arquivos de Galicia como a necesaria estrutura administrativa para organizar, xerarquizar e facilitar o cumprimento dos fins que os arquivos teñen encomendados e o patrimonio documental de Galicia demanda. No seu artigo 78º, esta lei sinala que o sistema se configura como o conxunto de órganos, centros e servizos encargados da protección, custodia, enriquecemento, comunicación e difusión do patrimonio documental de Galicia.
O Decreto 307/1989, do 23 de novembro, polo que se establece o sistema de arquivos e o patrimonio documental de Galicia, sinala no seu artigo 21º que o Arquivo Xeral da Administración de Galicia se creará mediante a oportuna disposición legal na cal se recollerán as funcións, competencias, situación e medios persoais e materiais.
Na actualidade, existe adscrita á Dirección Xeral do Patrimonio Cultural da Consellería de Cultura e Turismo unha unidade administrativa, con categoría de sección e carácter de arquivo intermedio, denominada Arquivo Xeral da Administración, que vén exercendo funcións de recepción e tratamento documental da documentación producida e acumulada polas consellerías e outros órganos dependentes da Xunta de Galicia.
Unha parte da documentación acumulada no Arquivo Xeral da Administración, e os fondos que se conservan en locais xestionados polas distintas consellerías e outros órganos administrativos, ten adquirido xa, transcorridos vinte e oito anos desde a creación da Xunta de Galicia, carácter histórico. Por isto, debe ser transferida a un arquivo de carácter histórico.
Pero entre a voluminosa masa de documentos producidos e acumulados pola Administración de Galicia neses case trinta anos, existen outros moitos expedientes que deben ser eliminados, unha vez acadada a súa caducidade administrativa, pois a súa conservación indefinida orixina un gasto de difícil xustificación e dificulta a xestión e conservación das series documentais que posúen valor permanente.
Identificar e valorar con criterios científicos os documentos producidos pola Administración para determinar...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba