Decreto 207/2010, do 10 de decembro, polo que se crea o Arquivo de Galicia.

SecciónI. Disposicións Xerais
EmisorCONSELLERÍA DE CULTURA E TURISMO
Rango de LeyDecreto

O artigo 27º.18 do Estatuto de autonomía de Galicia establece a competencia exclusiva da comunidade autónoma en materia de arquivos de interese e que non sexan de titularidade estatal. A Lei 8/1995, do 30 de outubro, do patrimonio cultural de Galicia, concibe a existencia do sistema de arquivos de Galicia como a necesaria estrutura administrativa para organizar, xerarquizar e facilitar o cumprimento dos fins que os arquivos teñen encomendados e o patrimonio documental de Galicia demanda. No seu artigo 78º, esta lei sinala que o sistema se configura como o conxunto de órganos, centros e servizos encargados da protección, custodia, enriquecemento, comunicación e difusión do patrimonio documental de Galicia.

O Decreto 307/1989, do 23 de novembro, polo que se establece o sistema de arquivos e o patrimonio documental de Galicia, sinala no seu artigo 21º que o Arquivo Xeral da Administración de Galicia se creará mediante a oportuna disposición legal na cal se recollerán as funcións, competencias, situación e medios persoais e materiais.

Na actualidade, existe adscrita á Dirección Xeral do Patrimonio Cultural da Consellería de Cultura e Turismo unha unidade administrativa, con categoría de sección e carácter de arquivo intermedio, denominada Arquivo Xeral da Administración, que vén exercendo funcións de recepción e tratamento documental da documentación producida e acumulada polas consellerías e outros órganos dependentes da Xunta de Galicia.

Unha parte da documentación acumulada no Arquivo Xeral da Administración, e os fondos que se conservan en locais xestionados polas distintas consellerías e outros órganos administrativos, ten adquirido xa, transcorridos vinte e oito anos desde a creación da Xunta de Galicia, carácter histórico. Por isto, debe ser transferida a un arquivo de carácter histórico.

Pero entre a voluminosa masa de documentos producidos e acumulados pola Administración de Galicia neses case trinta anos, existen outros moitos expedientes que deben ser eliminados, unha vez acadada a súa caducidade administrativa, pois a súa conservación indefinida orixina un gasto de difícil xustificación e dificulta a xestión e conservación das series documentais que posúen valor permanente.

Identificar e valorar con criterios científicos os documentos producidos pola Administración para determinar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR