DECRET 407/2011, de 15 de novembre, de reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

DECRET

407/2011, de 15 de novembre, de reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Preàmbul

La Llei 4/1987, de 24 de març, reguladora de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, va configurar l'Escola com un organisme autònom amb competències específiques en matèria de formació i selecció del personal funcionari, i el Decret 56/2005, de 5 d'abril, de reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, en va definir l'estructura.

Aquesta estructura s'ha mantingut molt estable en els darrers anys, malgrat els importants esdeveniments que han afectat la societat catalana i les seves estructures administratives. Aquest conjunt de canvis, vinculats amb els processos de globalització, d'evolució demogràfica i de noves formes de treball en xarxa obliguen les administracions públiques a treballar en entorns complexos, i, en conseqüència, el seu personal ha d'estar format i preparat per poder atendre amb eficiència i qualitat els serveis públics en aquests nous marcs.

Aquest nou context, doncs, fa que l'estructura actual de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (EAPC) no es correspongui amb la missió actualment encomanada, ni tampoc amb els reptes que al llarg dels anys s'han configurat com a objectius per assolir, com són la millora continuada de la qualitat, tant en matèria de selecció i formació com en recerca, i la voluntat d'esdevenir un referent tant nacional com internacional.

Així, amb la finalitat d'adequar aquesta estructura, se suprimeix el Servei de Formació Descentralitzada i no Presencial i la Secció de Formació no Presencial, així com la Secció de Suport a la Selecció, i es crea una nova unitat, la Subdirecció General de Recerca i Gestió.

La Subdirecció General de Recerca i Gestió tindrà com a funció principal impulsar la investigació en totes aquelles matèries en què l'Escola d'Administració Pública de Catalunya té competències, amb l'objectiu d'aportar coneixement expert i propostes d'innovació que possibilitin la millora del funcionament dels serveis públics.

D'acord amb el Decret 326/2011, de 26 d'abril, de reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals, l'Escola d'Administració Pública de Catalunya resta adscrita a l'esmentat Departament.

En conseqüència, a proposta de la consellera de Governació i Relacions Institucionals i vicepresidenta del Govern, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Funcions i estructura de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya

1.1 A l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, li corresponen les funcions que preveu la seva Llei de creació, la normativa de funció publica i la de règim local de Catalunya.

1.2 De la direcció de l'Escola depenen:

  1. La Subdirecció General de Formació i Suport a la Selecció.

  2. La Subdirecció General de Recerca i Gestió.

Article 2

Subdirecció General de Formació i Suport a la Selecció

2.1 A la Subdirecció General de Formació i Suport a la Selecció de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, li corresponen les funcions següents:

  1. Dirigir, planificar i controlar les activitats que hagi d'exercir l'Escola en matèria de selecció i de formació a tot el territori de Catalunya.

  2. Dirigir i coordinar la col·laboració, participació i assistència tècnica en els processos de selecció de l'Administració local i dels seus òrgans de selecció.

  3. Dirigir i coordinar la col·laboració, participació i assistència tècnica en els processos de selecció de l'Administració de la Generalitat de Catalunya d'acord amb les competències pròpies de l'Escola.

  4. Promoure i dirigir les actuacions necessàries per implementar i fomentar la qualitat pedagògica de la formació.

  5. Dirigir la definició i implantació de la detecció de necessitats formatives i dissenyar i aplicar mètodes d'avaluació d'activitats de formació en funció dels objectius i les estratègies dels diferents plans de formació.

  6. Dirigir la formació contínua a les administracions públiques catalanes i les activitats formatives adreçades als comandaments directius i alts càrrecs de les administracions públiques.

  7. Promoure, coordinar i controlar l'elaboració del pla de formació de l'Escola i dels departaments de la Generalitat.

  8. Fer el seguiment i impulsar els mitjans tècnics per a la gestió dels fons de formació contínua de les administracions públiques catalanes.

  9. Coordinar les funcions de la Comissió Tècnica de Responsables de Formació.

  10. Qualsevol altra que li encomani la direcció de l'Escola.

    2.2 La Subdirecció General de Formació i Suport a la Selecció s'estructura en els òrgans següents:

  11. El Servei de Formació Contínua i Suport a la Selecció.

  12. El Servei de Formació i Selecció per a l'Administració Local.

Article 3

Servei de Formació Contínua i Suport a la Selecció

3.1 Al Servei de Formació Contínua i Suport a la Selecció, li corresponen les funcions següents:

  1. Impulsar i planificar els instruments de coordinació de la formació contínua de les administracions de Catalunya.

  2. Donar suport als tribunals i òrgans de selecció en el desenvolupament dels processos selectius per accedir a la funció pública.

    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR