DECRET LLEI 38/2020, de 3 de novembre, pel qual s'adopten mesures en l'àmbit cultural per pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la COVID-19.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret-llei

L'article 67.6.a) de l'Estatut d'autonomia preveu que els decrets llei siguin promulgats, en nom del rei, pel president o presidenta de la Generalitat.

De conformitat amb el que disposen l'article 6 i concordants de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, i vist el Decret 114/2020, de 30 de setembre, de substitució del president de la Generalitat de Catalunya;

D'acord amb l'anterior, promulgo el següent

DECRET LLEI

Exposició de motius

La Generalitat de Catalunya ha adoptat diverses mesures urgents per fer front a les conseqüències de tot tipus derivades dels efectes de la crisi generada per la pandèmia de la COVID-19.

Aquestes mesures s'han pres per mitjà de diferents decrets llei adoptats des del mateix moment de la declaració de la situació de pandèmia que va fer l'Organització Mundial de la Salut, l'11 de març.

Mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, es preveuen mesures de diversa naturalesa per fer front a l'expansió del virus la utilitat de les quals ha quedat acreditada per la recurrència a aquestes de manera sistemàtica pels països del nostre entorn, de conformitat amb les indicacions de l'Organització Mundial de la Salut i altres organismes internacionals.

La consellera de Salut, en virtut de la Resolució SLT/2700/2020, de 29 d'octubre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya. (DOGC núm.8259, de 30.10.2020), entre altres mesures preventives, ha resolt la suspensió de l'obertura al públic de les activitats culturals d'arts escèniques i musicals, com ara teatres, cinemes, auditoris o similars, tant en recintes tancats com a l'aire lliure, en els espais especialment habilitats per a la realització d'espectacles públics, dels establiments amb llicència per a l'exercici de les activitats recreatives musicals de cafè teatre, cafè concert i sales de concert.

Els arxius, museus, sales d'exposicions, galeries d'art, i centres de creació i arts visuals romanen oberts i limiten l'aforament al 33% de l'autoritzat. En cap cas, en aquests espais es poden organitzar altres activitats culturals amb assistència de públic. L'accés a les biblioteques es limita a la recollida i lliurament de documents reservats per al préstec.

Vist el context actual, és necessària l'adopció d'un nou decret llei amb mesures de caràcter cultural.

Atesa la situació plantejada i, d'acord amb article 38 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, el Govern, davant la necessitat extraordinària i urgent que pot suscitar la greu situació de pandèmia mundial decretada per l'Organització Mundial de la Salut, pot dictar disposicions legislatives provisionals, sota la forma de decret llei, en els termes de l'article 64 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya.

El dia 22 de setembre de 2020, el Govern de la Generalitat de Catalunya va acordar declarar que la cultura constitueix un bé essencial per al desenvolupament integral de la personalitat individual i col·lectiva.

Aquesta declaració, s'exposava, forma part d'un pla per preservar la cultura davant de noves restriccions i establir una sèrie d'accions que donin cobertura als drets culturals del ciutadans i a les indústries i als sectors creatius.

Si bé el dret d'accés a la cultura està garantit a l'article 22 de l'Estatut d'Autonomia, i com a tal no pot ser objecte de decret llei i els drets culturals, segons la declaració de Fribourg, formen part inherent dels drets humans, és essencial, per tal que aquests drets puguin exercir-se que el sector cultural i creatiu estigui viu i latent. En moments com els que estem vivint hom s'adona de la importància de disposar d'un sistema cultural complet.

La situació excepcional, es deia en l'acord de declaració de la cultura com a bé essencial, de pandèmia mundial que ha provocat la Covid-19 especialment durant el temps de confinament i de limitacions de la mobilitat, ha fet evident que la cultura i les seves expressions han estat fonamentals per poder afrontar les situacions d'aïllament de les persones. I, a la vegada, s'ha constatat que la cultura esdevenia un bé essencial també per interconnectar-nos entre les persones i poder compartir emocions, formació i, en definitiva, vinculant a cadascuna de les persones en el conjunt de la nostra societat. La indústria cultural, la creativitat dels artistes, la lectura, les visites virtuals a museus i col·leccions i tantes altres manifestacions artístiques que s'han produït durant aquests mesos excepcionals, han posat en evidència l'essencialitat de la cultura i han estat una eina d'acompanyament imprescindible.

Així, ara, davant de les noves restriccions que s'albiren, cal prendre mesures urgents per tal de garantir la pervivència de la pròpia cultura i la dels seus agents.

Aquest Decret Llei proposa una sèrie de mesures de subvencions que han d'aplicar-se de forma urgent per evitar que el sistema cultural del nostre país entri en fallida i pugui continuar treballant per construir una societat sòlida i cohesionada tant socialment com territorial.

El Decret llei conté dues línies de subvencions per a persones, empreses i entitats del sector cultural afectades especialment per les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària. Una línia de subvencions, de l'Institut Català de les Empreses Culturals, té per objecte compensar les despeses de funcionament de les empreses i entitats culturals durant la crisi sanitària provocada per la pandèmia. L'altra línia de subvencions, de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, té per objecte compensar les pèrdues per la cancel·lació d'espectacles i activitats culturals amb motiu de la crisi sanitària esmentada.

Per tant, en ús de l'autorització que concedeix l'article 64 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, de conformitat amb l'article 38 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern;

A proposta de la consellera de Cultura, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Subvencions per compensar les pèrdues per cancel·lació d'espectacles i activitats culturals amb motiu de la COVID-19

  1. Es crea una línia de subvencions per contribuir econòmicament a compensar la reducció d'ingressos corresponents als espectacles i activitats culturals cancel·lades per la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

  2. Aquestes subvencions es regeixen per aquestes bases específiques i per les bases generals que consten a l'annex de l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de 6 de febrer de 2017, publicat mitjançant la Resolució CLT/232/2017, de 7 de febrer, modificades pels acords del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural adoptats en les sessions del 28 de novembre del 2017 (Resolució CLT/2804/2017, de 30 de novembre), del 19 de febrer del 2018 (Resolució CLT/373/2018, de 28 de febrer) i del 28 de novembre del 2018 (Resolució CLT/2843/2018, de 30 de novembre).

Article 2

Persones beneficiàries

Poden optar a aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques que es trobin en algun dels supòsits següents:

  1. Persones físiques empresàries, societats civils i mercantils, i entitats privades sense ànim de lucre, que el seu àmbit d'actuació principal tingui incidència a Catalunya, que realitzen activitats culturals remunerades i compleixen algun dels requisits següents:

    a.1) Que tenien compromesa, aprovada o programada una o més actuacions professionals d'arts escèniques o música en espais escènics o musicals , o bé a l'aire lliure, com a actuació o direcció artística o per a la realització dels treballs tècnics de l'espectacle. S'exclouen les actuacions en festivals de música, que ja tenen una línia de subvencions específica.

    a.2) Que havien estat contractades o tenien compromisos de les entitats organitzadores per desenvolupar projectes professionals d'arts visuals en equipaments públics o privats.

    a.3) Que havien estat contractades per museus inscrits en el Registre de museus de Catalunya, equipaments patrimonials, equipaments que programin activitats de difusió literària, arxius i biblioteques per realitzar serveis educatius, guiatges, tallers, lectures, treballs de digitalització, consultories, treballs de gestió documental i arxivística i restauració de documents o altres activitats pròpies d'aquests equipaments culturals.

    a.4) Que havien estat contractades per entitats públiques o privades per realitzar treballs d'intervenció arqueològica o paleontològica.

    a.5) Que havien estat contractades o tenien el compromís signat dels propietaris de béns culturals mobles o d'elements arqueològics i artístics integrats en el patrimoni immoble de titularitat pública o privada per dur a terme la seva restauració.

    a.6) Que tenien un encàrrec per realitzar traduccions i correccions de textos en català o aranès.

  2. Entitats sense ànim de lucre amb domicili a Catalunya que organitzen activitats culturals i que compleixen algun dels requisits següents:

    b.1) Que tenien previst organitzar activitats i festivals de cultura popular amb públic que ha pagat una entrada.

    b.2) Que tenien previst organitzar activitats relacionades o vinculades amb el patrimoni cultural amb públic que ha de pagar una entrada, festivals i esdeveniments similars d'arts escèniques o literaris amb entrada de pagament, o bé festivals i esdeveniments similars d'arts visuals o de difusió de la llengua amb patrocinis o altres aportacions privades per a l'activitat.

Article 3

Requisits i condicions

Per obtenir la condició de beneficiàries, les persones sol·licitants han de complir, a més dels requisits i les condicions que estableix la base general 4, els següents:

  1. S'ha d'acreditar de manera fefaent les activitats o espectacles culturals per als quals havia estat contractada o als quals s'havia compromès, o els serveis per als quals havia estat contractada o que tenia compromesos.

  2. Les activitats que donen dret a la subvenció han d'haver estat cancel·lades per l'entitat o empresa organitzadora.

  3. Aquestes subvencions son compatibles amb les línies de subvencions de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural i de l'Institut Català de les Empreses Culturals següents:

    c.1) Subvencions per a despeses estructurals d'entitats afectades pel cessament de l'activitat cultural a causa de l'estat d'alarma amb motiu de la COVID-19, publicades mitjançant la Resolució CLT/1030/2020, d'11 de maig (DOGC 8135, de 18.5.2020).

    c.2) Subvencions per a les despeses de funcionament d'empreses i entitats culturals durant la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, publicades mitjançant la Resolució CLT/1073/2020, de 18 de maig (DOGC 8138, de 21.05.2020).

    També són compatibles amb altres subvencions de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural per a la mateixa finalitat, sempre que l'import dels ajuts concedits no superi l'import de les pèrdues d'ingressos objecte dels ajuts.

  4. Aquestes subvencions són compatibles amb altres ajuts, subvencions i ingressos per a la mateixa finalitat procedents d'altres departaments de la Generalitat o d'altres ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que l'import dels ajuts concedits no superi l'import de les pèrdues d'ingressos objecte dels ajuts.

  5. Els espectacles o activitats culturals cancel·lats que s'havien previst realitzar poden ser tant de dins del territori de Catalunya com de fora.

  6. Els espectacles o activitats culturals cancel·lats s'han d'haver previst realitzar durant el període que determini la convocatòria de subvencions corresponent.

  7. En els supòsits que consten a l'apartat a.1 de la base 2 referits a companyies, grups o orquestres, es condiciona la subvenció a compensar a cada membre del grup en la part que correspon al seu caixet, si escau.

Article 4

Quantia

L'import màxim de la subvenció s'estableix de la manera següent:

  1. Per als supòsits que consten a l'apartat a.1 de la base 2, el 40% de l'import del caixet de cada espectacle o actuació.

    Si la remuneració es fixa en un percentatge de taquilla, la subvenció és del 40% de l'import dels ingressos per taquilla previstos pel sol·licitant d'acord amb el percentatge acordat amb l'entitat contractant. L'import dels ingressos per taquilla que serveix de base per al càlcul no pot ser superior al 66% de l'aforament multiplicat per un preu mitjà de 14 euros per entrada.

    En tots els casos de caixets o ingressos per taquilla, la subvenció mínima és de 500 euros, independentment del resultat de l'import de la subvenció d'acord amb els criteris anteriors. La subvenció màxima és de 8.000 euros per cada representació, funció o concert.

    En el cas dels tècnics, el percentatge del 40% s'aplica sobre els honoraris pactats per a cada espectacle, concert o actuació.

  2. Per a la resta de supòsits, un percentatge sobre l'import que el sol·licitant ha deixat d'ingressar per contractacions, per taquilla o per patrocinis o altres aportacions privades per a l'activitat, d'acord amb la taula següent:

    Import de la pèrdua d'ingrés Subvenció
    Fins a 3.000 euros 80% de la pèrdua d'ingrés
    Més de 3.000 euros i fins a 10.000 euros 70% de la pèrdua d'ingrés
    Més de 10.000 euros 7.000 euros o el 60% de la pèrdua d'ingrés fins a un màxim de 25.000 euros

Article 5

Pèrdua d'ingressos subvencionable

Es considera pèrdua d'ingressos subvencionable l'import que es preveia ingressar per l'activitat cancel·lada, que consisteix en els supòsits següents:

  1. En el cas dels supòsits que consten a l'apartat a.1 de la base 2: els caixets, percentatge de taquilla o honoraris que hagin estat acceptats pels equipaments municipals o les entitats o empreses organitzadores dels concerts, actuacions o espectacles.

  2. En el cas dels supòsits de l'apartat a.2 de la base 2: els honoraris acceptats per l'equipament d'arts visuals on s'havia de desenvolupar el projecte.

  3. En el cas dels supòsits dels apartats a.3 i a.4 de la base 2: la facturació prevista per a les tasques contractades corresponent als mesos en què s'ha suspès el contracte.

  4. En el cas dels supòsits de l'apartat a.5 de la base 2: els honoraris acordats amb el titular del bé moble o de l'element arqueològic o artístics integrat en el patrimoni immoble per la seva restauració.

  5. En el cas del supòsit a.6 de la base 2: la facturació prevista per a les tasques contractades.

  6. En el cas dels supòsits dels apartats b.1 i b.2 de la base 2: els ingressos propis previstos, prenent com a referència la mateixa activitat de l'edició anterior.

Article 6

Documentació que cal presentar amb la sol·licitud

  1. En el moment de presentar la sol·licitud cal aportar la documentació següent:

    1. El pressupost a què es refereix la base general 8.1.b), detallant els ingressos previstos corresponents a les activitats culturals cancel·lades.

    2. Declaració responsable, que consta al formulari de sol·licitud, conforme els espectacles o les activitats que donen dret a la subvenció han estat cancel·lats.

    3. Les declaracions responsables que estableix la base general 8.2, que consten al formulari de sol·licitud.

    4. Si escau, la documentació que es preveu a la base general 12.5.

    5. Per als supòsits de l'apartat a de la base 2, documents de compromís o contractes que acreditin la previsió d'activitats que posteriorment s'han cancel·lat.

    6. Per als supòsits dels apartats b.1 i b.2 de la base 2: una liquidació d'ingressos de la mateixa activitat de l'any anterior i documentació acreditativa del compromís d'organitzar les activitats que posteriorment s'han cancel·lat .

  2. En el moment de presentar la sol·licitud, no s'ha d'aportar el projecte d'activitat o actuació que preveu la base general 8.1.a).

Article 7

Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions es tramita d'acord amb el règim de concurrència no competitiva.

Article 8

Proposta de concessió

  1. L'òrgan instructor elabora la proposta definitiva de concessió de cadascuna de les sol·licituds a mesura que es reben, per ordre estricte de presentació de les sol·licituds, depenent del compliment dels requisits de participació i d'acord amb la disponibilitat pressupostària.

  2. No s'ha d'acordar la proposta provisional de concessió de les subvencions que preveu la base general 11.4.

Article 9

Resolució

El Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, a proposta de l'òrgan instructor, ha de resoldre la convocatòria en el termini màxim de dos mesos des de la presentació de la sol·licitud de subvenció.

Article 10

Pagament

L'import de la subvenció s'abona en un únic pagament a partir del moment en què es resolgui la concessió de la subvenció, sense exigència de la prestació de garanties.

Article 11

Justificació

  1. En els supòsits que consten a l'apartat a.1 de l'article 2 referits a companyies, grups o orquestres, cal que la persona beneficiària presenti la documentació acreditativa que s'ha compensat a cada membre del grup en la part que correspon al seu caixet, si escau.

  2. En cas que la persona beneficiària d'aquesta subvenció obtingui una subvenció ordinària per a les seves activitats en les convocatòries de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural, ha de fer constar aquesta subvenció extraordinària com a part dels ingressos rebuts en la liquidació final que presenti en el moment de justificar la subvenció ordinària percebuda.

Article 12

Subvencions per donar suport al finançament de les despeses de funcionament d'empreses i entitats culturals durant la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19

  1. Es crea una línia de subvencions per donar suport al finançament de les despeses de funcionament d'empreses i entitats culturals durant la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 en la mesura que ha provocat perjudicis econòmics als destinataris.

  2. Les subvencions que preveuen aquestes bases s'acullen a la Decisió de la Comissió Europea SA 56851 - Marc temporal nacional per a ajuts estatals en forma de subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties sobre préstecs i bonificació del tipus d'interès de préstecs per donar suport a l'economia en el context actual del brot de la COVID-19, adoptada el 2 d'abril del 2020. La interpretació d'aquest Marc temporal nacional s'ha de fer d'acord amb la Comunicació de la Comissió Europea de 19 de març de 2020, que estableix el Marc temporal relatiu a les mesures d'ajut estatal per donar suport a l'economia en el context actual del brot de la COVID-19, i la modificació de 3 d'abril de 2020.

  3. Les subvencions es regeixen per aquestes bases específiques i per les bases generals que consten a la Resolució CLT/2818/2015, de 26 de novembre, per la qual es dona publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Empreses Culturals pel qual s'aproven les bases generals reguladores dels procediments per a la concessió d'ajuts en règim de concurrència, que han estat modificades per l'Acord publicat mitjançant la Resolució CLT/1816/2016, de 21 de juliol; per l'Acord publicat mitjançant la Resolució CLT/2143/2017, de 4 de setembre; per l'Acord publicat mitjançant la Resolució CLT/138/2018, de 2 de febrer, i per l'Acord publicat mitjançant la Resolució CLT/543/2020, de 27 de febrer.

Article 13

Persones beneficiàries

Poden optar a aquestes subvencions les empreses, tant si són persones físiques com jurídiques, i les entitats privades sense afany de lucre amb domicili social a Catalunya que duguin a terme alguna de les activitats econòmiques següents:

1.1 En l'àmbit audiovisual:

  1. Empreses i entitats que tinguin la titularitat i la gestió d'una sala d'exhibició cinematogràfica a Catalunya. Als efectes d'aquestes bases, s'entén per sala d'exhibició cinematogràfica el local o recinte obert al públic on, d'acord amb la normativa aplicable, es projecten obres cinematogràfiques a canvi de l'abonament previ d'un preu o d'una contraprestació, sens perjudici que s'hi puguin programar altres continguts.

  2. Empreses distribuïdores independents. Als efectes d'aquestes bases s'entén per distribuïdora audiovisual independent l'empresa distribuïdora que no és objecte d'influència dominant, directa o indirecta, ni per part d'empreses d'estats no membres de la Unió Europea ni associats a l'Espai Econòmic Europeu, ni d'empreses prestadores de serveis de comunicació audiovisual, per raons de propietat, de participació financera o per les normes que en regeixen la presa de decisions. S'entén que hi ha una influència dominant, directa o indirecta, d'una empresa quan aquesta compleix alguna de les condicions següents:

    Primera. Tenir més del cinquanta per cent del capital subscrit en l'empresa distribuïdora.

    Segona. Disposar de la majoria dels vots corresponents a les participacions emeses per l'empresa distribuïdora o que puguin designar més de la meitat dels òrgans d'administració o direcció.

    1.2 En l'àmbit de les arts escèniques (dansa, circ i teatre):

  3. Empreses distribuïdores d'espectacles d'arts escèniques.

  4. Empreses i entitats que tinguin la titularitat i la gestió de sales de teatre o carpes estables de circ ubicades a Catalunya.

    1.3 En l`àmbit de la música:

  5. Empreses i entitats que es dediquen a la contractació artística dels concerts que formen part de les programacions realitzades de música en viu de caràcter professional.

  6. Empreses que siguin propietàries o titulars de la gestió de sales amb programació estable de música en viu ubicades a Catalunya. S'entén per programació estable aquelles programacions que incloguin com a mínim 25 concerts de pagament, per any, en els darrers 3 anys, sense incloure el 2020.

Article 14

Requisits, condicions i incompatibilitats

  1. Per poder optar a les subvencions s'han de complir, a més dels que preveu la base general 3, els requisits i les condicions següents:

    1. El període subvencionable es determina a la convocatòria corresponent.

    2. No es pot haver tramitat cap expedient de regulació d'ocupació (ERO) des del moment d'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

    3. La despesa mínima subvencionable ha de ser de 600,00 euros.

    4. Les persones sol·licitants que obtinguin subvenció han de continuar en l'exercici de la seva activitat a 31 de desembre del 2020.

  2. Aquestes subvencions són incompatibles amb altres subvencions extraordinàries o temporals per a la mateixa finalitat de l'Institut Català de les Empreses Culturals o de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC) convocades amb motiu de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

    Els ajuts que regulen aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, subvencions i ingressos per a diferent finalitat de l'Institut Català de les Empreses Culturals o procedents d'altres departaments de l'Administració de la Generalitat o d'altres ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que la suma dels imports concedits no superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar la persona beneficiària.

Article 15

Despeses subvencionables

  1. Únicament es consideren despeses subvencionables les següents:

    1. Despeses del personal laboral de la persona sol·licitant.

    2. Quotes de cotització a la Seguretat Social pel règim especial de treballadors autònoms i quotes de gremis i associacions professionals.

    3. Despeses d'estructura de l'establiment on es porta a terme l'activitat professional (quota del préstec hipotecari, lloguer de l'immoble, manteniment i conservació, subministraments, neteja, assegurances, gestoria, despeses administratives i béns fungibles).

      En cas que la persona sol·licitant ostenti la propietat de l'establiment on es porta a terme l'activitat professional, si el lloga a un tercer durant el període subvencionable, no computen les despeses que la persona sol·licitant assumeixi durant el període de lloguer.

    4. Els tributs, sempre que no siguin susceptibles de recuperació o compensació. No es consideren subvencionables els impostos personals sobre la renda.

    5. Despeses relacionades amb la difusió i comunicació de les activitats dels sol·licitants relatives al període subvencionable.

  2. Totes les despeses que s'han exposat anteriorment són imputables en la part que no hagin estat subvencionades per l'Institut Català de les Empreses Culturals o per qualsevol altra entitat pública. No es pot superar el 100% de la despesa imputable en la suma d'aquesta subvenció i les altres rebudes.

Article 16

Quantia

  1. L'import de la subvenció és del 100% de les despeses subvencionables amb un mínim de 600 euros i els màxims següents, d'acord amb la disponibilitat pressupostària:

    1. Sol·licituds d'empreses i entitats que tinguin la titularitat i la gestió de sales d'exhibició cinematogràfica, de sales de teatre o carpes estables de circ i de sales amb programació estable de música en viu:

      - Sales amb un aforament inferior o igual a 400 persones. Fins a 10.000 euros.

      - Sales amb un aforament de 401 a 1.000 persones. Fins a 22.000 euros.

      - Sales amb un aforament de 1.001 a 2.000 persones. Fins a 25.000 euros.

      - Sales amb un aforament superior de 2.000 persones. Fins a 28.000 euros

    2. Per a la resta de supòsits: fins a 12.000 euros.

  2. Aquestes subvencions es poden acumular amb altres ajuts atorgats a l'empara de la Decisió de la Comissió Europea SA 5685 - Marc temporal nacional per a ajuts estatals en forma de subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties sobre préstecs i bonificació del tipus d'interès de préstecs per donar suport a l'economia en el brot actual de la COVID-19, aprovada el 2 d'abril de 2020, sempre que, sumats, no superin els 800.000,00 euros per empresa o entitat.

    Aquestes subvencions també es poden acumular amb altres ajuts de minimis subjectes al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió relatiu als ajuts de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).

Article 17

Documentació que cal presentar amb la sol·licitud

  1. En el moment de presentar la sol·licitud cal aportar la documentació següent:

    1. Un pressupost a què fa referència la base general 7.1.b) de les despeses de funcionament durant el període subvencionable d'acord amb l'article 15.1.

    2. Si escau, la documentació que preveu la base general 11.5.

    3. A més de les declaracions responsables que estableix la base general 7.2, al formulari de sol·licitud cal declarar el següent:

    c.1) Que la persona sol·licitant es compromet a mantenir-se en l'exercici de la seva activitat a 31 de desembre del 2020, d'acord amb l'article 14.1. d .

    c.2) Que ha patit perjudicis econòmics per causa de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

    c.3) Que cap de les despeses incloses a la sol·licitud han estat condonades pels creditors corresponents o recuperades per qualsevol causa.

    c.4) Quins altres ajuts extraordinaris relatius a les mateixes despeses subvencionables convocats amb motiu de la situació de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 s'han sol·licitat o rebut durant l'exercici fiscal del 2020 d'altres entitats públiques.

    c.5) Quins altres ajuts ha rebut la persona sol·licitant a l'empara de la Decisió de la Comissió Europea SA 56851- Marc temporal nacional per a ajuts estatals en forma de subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties sobre préstecs i bonificació del tipus d'interès de préstecs per donar suport a l'economia en el brot actual de la COVID-19, durant l'exercici fiscal del 2020.

    c.6) Que es disposa de la documentació acreditativa del títol en virtut del qual es fa ús de l'establiment on es porta a terme l'activitat professional o establiment obert al públic (propietat, arrendament, concessió administrativa o usdefruit), degudament inscrit, si és obligatori, al Registre de la Propietat.

    c.7) Que no ha tramitat cap expedient de regulació d'ocupació (ERO) des del moment d'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

    c.8) Que l'establiment dedicat a l'activitat econòmica cultural que realitza la persona sol·licitant durant el període subvencionable no ha estat cedit en arrendament o subarrendament a una tercera persona.

    c.9) Si escau, que la sala de música ubicada a Catalunya té una programació de música en viu estable, d'acord l'apartat 1.3. b de l'article 13.

    c.10) L'aforament de la sala objecte de sol·licitud.

  2. En el moment de presentar la sol·licitud, no s'ha d'aportar el projecte d'activitat o actuació que preveu la base general 7.1.a).

Article 18

Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència no competitiva.

Article 19

Proposta de concessió i resolució

  1. L'òrgan instructor elabora la proposta definitiva de concessió de cadascuna de les sol·licituds a mesura que es reben, per ordre estricte de presentació de les sol·licituds, depenent del compliment dels requisits de participació i d'acord amb la disponibilitat pressupostària.

  2. No s'ha d'acordar la proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que preveu la base general 10.4.

  3. Correspon a la persona titular de la Presidència del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Empreses Culturals, a proposta de la persona titular de la Direcció de l'Institut, resoldre sobre la concessió de les subvencions.

Article 20

Pagament

El pagament per l'import equivalent al 100% de la quantia de la subvenció es tramita a partir de la concessió, com a bestreta, sense exigència de la prestació de garanties.

Article 21

Justificació

  1. La persona beneficiària ha d'acreditar l'import total de les despeses objecte de la subvenció durant el període subvencionable mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat d'acord amb la base general 16.2.b), abans del 26 de febrer del 2021.

  2. En cap cas no s'acceptarà que la despesa efectuada sigui inferior a la subvenció atorgada. En aquest supòsit, es farà una reducció proporcional de la subvenció.

  3. En cas que la persona beneficiària d'aquesta subvenció obtingui una subvenció ordinària per a les seves activitats en les convocatòries per a l'any 2020 de l'Institut Català de les Empreses Culturals, ha de fer constar l'ajut extraordinari que se li atorgui en aquestes bases com a part dels ingressos rebuts en la liquidació final que presenti en el moment de justificar la subvenció ordinària percebuda.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquest Decret llei entra en vigor el mateix dia de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquest Decret llei cooperin al seu compliment i que els tribunals i les autoritats als quals pertoqui el facin complir.

Barcelona, 3 de novembre de 2020

Pere Aragonès i Garcia

Vicepresident del Govern en substitució de la presidència de la Generalitat i conseller d'Economia i Hisenda

Àngels Ponsa i Roca

Consellera de Cultura

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR