DECRET LLEI 2/2023, de 17 d'octubre, de mesures extraordinàries de caràcter social.

Fecha de disposición17 Octubre 2023
Fecha de publicación19 Octubre 2023
ELIeli/es-ct/dl/2023/10/17/2/dof
EmisorDepartament de la Presidència

El president de la Generalitat de Catalunya,

L'article 67.6.a) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya estableix que els decrets llei els promulga, en nom del rei, el president o presidenta de la Generalitat.

D'acord amb això, promulgo el següent

DECRET LLEI

Exposició de motius

Aquest Decret llei estableix un conjunt de mesures extraordinàries de caràcter social amb la finalitat d'afrontar les dificultats que tenen les persones dependents i amb discapacitat per accedir als serveis socials de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública de Catalunya i per assumir els pagaments que se'n deriven, així com de garantir l'atenció adequada a les persones usuàries d'aquests serveis.

Com a primera mesura, aquest Decret llei té l'objectiu de fer front a les dificultats d'accés a l'entorn residencial de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública de Catalunya que experimenten moltes persones en situació de dependència, sobretot les més desfavorides. La llarga llista d'espera residencial que hi ha avui dia a Catalunya, que comporta que gairebé 12.500 persones estiguin esperant l'atorgament d'una plaça de residència assistida finançada públicament, requereix la implementació de mesures extraordinàries, a fi de garantir a les persones en situació de dependència els serveis i l'assistència adients segons les seves necessitats.

En l'actualitat, les persones en situació de dependència que necessiten accedir als serveis de residència assistida poden rebre una prestació econòmica vinculada al servei (d'ara endavant, PEV) residencial. Es tracta d'una prestació personal i periòdica, subjecta al grau de dependència i a la capacitat econòmica de la persona beneficiària. Està destinada a finançar el cost de l'ocupació d'una plaça residencial privada, quan no és possible l'atenció en un servei amb finançament públic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya per manca de disponibilitat de places.

El Reial decret 675/2023, de 18 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 1051/2013, de 27 de desembre, pel qual es regulen les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, establertes en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, preveu unes noves quanties màximes per a les PEV, sobre les quals les comunitats autònomes poden aplicar coeficients reductors, així com unes noves quanties mínimes que garanteixen l'atorgament de la prestació a més persones dependents.

Tenint en compte la possibilitat de les comunitats autònomes de millorar la protecció de la situació de dependència mitjançant el nivell addicional de protecció que preveu l'article 7.3r de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, l'article 1 d'aquest Decret llei en relació amb els annexos 1 i 2 incrementa els imports màxims i mínims de la PEV de residència assistida que preveu la normativa estatal, a fi de facilitar l'accés a aquest servei a més persones i, especialment, a les que compten amb menys recursos econòmics.

L'aplicació de les noves quanties que fixa aquest Decret llei ha de permetre que les persones amb rendes més baixes puguin accedir amb més facilitat a places residencials d'entitats de serveis socials. Així mateix, atès que arreu del territori català hi ha prou places residencials privades, l'augment de la quantia econòmica de les PEV permetrà que un percentatge important de les persones que estan actualment en llista d'espera pugui optar a una plaça privada, sufragant la diferència entre el preu de la plaça i la PEV rebuda.

Addicionalment, cal tenir present que les quanties econòmiques associades a les PEV fa més d'11 anys que no s'actualitzen i, per tant, avui dia es mantenen els imports establerts en el 2012. En canvi, l'índex de preus de consum entre el 2012 i el 2023 a Catalunya ha experimentat un augment del 23,10%, cosa que ha suposat un increment important dels preus dels serveis residencials. Així, tot i la pujada que han experimentat les pensions en aquest mateix període temporal, l'evolució dels preus, excepcionalment preocupant els darrers dos anys, dificulta extraordinàriament que les persones dependents puguin fer front al cost d'una plaça residencial un cop descomptada la PEV.

D'altra banda, convé destacar que l'increment de la quantia de les PEV contribueix, indirectament, a respectar la capacitat decisòria i les preferències de la persona dependent, ja que en tractar-se d'una prestació econòmica, la persona usuària pot triar la residència assistida on ingressar segons els seus propis criteris d'elecció.

Pel que fa específicament a l'increment de les PEV mínimes que estableix el Govern estatal, aquesta nova mesura respon a la necessitat de millorar la situació de les persones dependents i de les seves famílies a qui, per la seva capacitat econòmica, corresponia un import de PEV zero o molt reduït. Amb l'establiment de les PEV mínimes i l'augment que determina aquest Decret llei, es preveu alleugerir l'impacte econòmic sofert per les famílies que han de pagar, íntegrament, el cost associat a una plaça residencial. Cal tenir en compte que actualment, amb l'aplicació dels coeficients reductors vigents, la prestació es denega a partir dels 25.751,75 euros de renda anual.

D'altra banda, amb la implementació d'aquesta prestació econòmica mínima també es pretén reduir la llista d'espera residencial en 1.600 persones aproximadament.

Així mateix, l'entrada en vigor del Reial decret 675/2023, de 18 de juliol, que modifica aspectes importants de les prestacions vinculades a l'atenció a la dependència, comporta la necessitat d'aprovar els canvis normatius a Catalunya amb celeritat a fi de poder-los implementar al més aviat possible per evitar perjudicis als usuaris i reclamacions potencials.

A més, atès que l'article 7.3r de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, estableix un nivell addicional de protecció que permet a la Generalitat de Catalunya incrementar l'import d'aquestes PEV, i que aquestes prestacions les recull la Cartera de serveis socials, l'apartat 2 de la disposició final primera d'aquest Decret llei en preveu la modificació amb els mateixos mecanismes que la resta de prestacions de la Cartera, cosa que suposa poder actualitzar-lo mitjançant un decret o, si escau, una ordre.

Aquest Decret llei també té la finalitat de facilitar l'accés als centres d'atenció especialitzada a les persones amb discapacitat intel·lectual o física, mitjançant la supressió del copagament de les prestacions no gratuïtes de la Cartera de serveis socials referents al servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat intel·lectual i al servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat física.

Per això, l'article 2 estableix el caràcter gratuït d'aquestes prestacions de la Cartera de serveis socials, sens perjudici que la seva naturalesa pugui variar en el futur, tenint en compte el context social i econòmic i d'acord amb el que prevegi la Cartera en cada moment.

Aquesta mesura és indispensable perquè les persones beneficiàries dels serveis esmentats, que tenen un grau de dependència elevat com a conseqüència de la seva discapacitat, en molts casos gaudeixen del complement de necessitat de tercera persona, i això, d'acord amb la normativa vigent, eleva l'import que han d'assumir, el qual pot arribar al cost de referència del servei. Cal tenir en compte que aquest cost de referència, al seu torn, s'incrementa mitjançant les successives ordres de preus per a cadascun d'aquests serveis. La supressió d'aquest copagament permetrà a aquestes persones i les seves famílies mantenir una atenció correcta al domicili en minorar la gran despesa econòmica que han d'assumir, tenint en compte les nombroses cures especials que requereixen les persones amb discapacitat intel·lectual o física en situació de dependència. D'aquesta manera, també s'ajuda les famílies a retardar al màxim la institucionalització de la persona dependent.

Quant a les disposicions de la part final d'aquest Decret llei, la disposició addicional primera remet a la normativa tributària vigent pel que fa al tractament fiscal de les PEV.

La disposició addicional segona suposa l'habilitació al departament competent en matèria de serveis socials per regularitzar l'instrument jurídic de vinculació amb el conjunt d'entitats proveïdores de la Xarxa de Serveis Socials Pública que, en el dia d'avui, no s'han pogut incorporar en el paraigua normatiu del Decret 69/2020, de 14 de juliol, d'acreditació, concert social i gestió delegada en la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, mitjançant un acord de provisió directa. S'ha de tenir en compte que la renovació de les relacions jurídiques que es creen amb les entitats col·laboradores i, si escau, la seva regularització al règim de concert social s'han vist afectades també per les necessitats prioritàries sorgides per la situació d'emergència sanitària que ha suposat la COVID-19, atès que va coincidir amb el període d'aplicació inicial del Decret 69/2020, de 14 de juliol, fins al punt que el procés de transformació va quedar aturat per la irrupció de l'emergència sanitària esmentada, en què els esforços del departament competent en matèria de serveis socials es van abocar a atendre altres prioritats.

Davant els riscos derivats de la pèrdua de vigència de les relacions jurídiques existents, i la necessitat de garantir la continuïtat del servei i l'atenció adient a les persones usuàries dels serveis socials que proveeixen aquestes entitats, és indispensable adequar-les amb caràcter urgent al nou règim de concert. Atesa la urgència, aquesta adequació de caràcter extraordinari es fa mitjançant la figura de l'acord directe, tot i que, tenint en compte les circumstàncies excepcionals amb què es preveu, es concep només com una fórmula amb una vigència provisional mentre no es produeixi, en el termini de dos anys des de l'entrada en vigor d'aquest Decret llei, la seva provisió per algun dels mitjans ordinaris.

Davant la nova fixació de les quanties de les PEV, la disposició derogatòria suprimeix l'article 3 del Decret llei 9/2021, de 16 de febrer, de mesures extraordinàries de caràcter social i en l'àmbit de la cultura amb motiu de la pandèmia de la COVID-19 i de modificació del Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu, el qual va establir un complement a la prestació econòmica vinculada als serveis de residència assistida i centre de dia per a gent gran amb grau II, a l'efecte d'equiparar-la a la prestació econòmica vinculada als mateixos serveis de les persones amb un grau III.

En relació amb les disposicions finals d'aquest Decret llei, la disposició final primera preveu l'actualització dels imports que s'hi estableixen, la disposició final segona preveu el rang normatiu d'alguns preceptes del Decret llei, i la disposició final tercera estableix un termini de sis mesos des de l'entrada en vigor del Decret llei per a la revisió dels expedients d'atorgament de les PEV de residència assistida.

La disposició final quarta modifica les fitxes de la Cartera de serveis socials relatives als serveis que passen a ser gratuïts en virtut del que preveu l'article 2.

En darrer terme, mitjançant la disposició final cinquena es modifica la disposició addicional segona del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. Aquesta disposició estableix el règim de retorn de cobraments indeguts en l'àmbit de les prestacions del sistema públic de serveis socials i de pagament de deutes derivats de la participació dels usuaris en el finançament de les prestacions de serveis socials. En aquest sentit, regula les condicions del retorn de cobraments i pagament de deutes i disposa que, en cas que el retorn sigui mitjançant fraccionament, s'haurà de fer en un termini màxim de quaranta-vuit mesos. La modificació consisteix a habilitar la unitat competent per a l'autorització del fraccionament i l'ajornament d'ingressos de l'Administració de la Generalitat per autoritzar, de manera excepcional, terminis superiors als que preveu l'apartat 1, i amb les mateixes condicions.

Aquesta mesura pretén facilitar que les persones que siguin o hagin estat beneficiàries de prestacions socials puguin retornar les quantitats indegudament percebudes, especialment en els casos en què hi hagi un retard de l'Administració a incoar el corresponent expedient de cobrament indegut, fet que pot comportar un increment de les quantitats a retornar.

Aquesta situació ha esdevingut especialment rellevant arran de les necessitats derivades de l'atenció a l'emergència sanitària que va causar la COVID-19, que va comportar que els serveis administratius atenguessin altres prioritats. D'aquesta manera, es facilita el retorn mitjançant la reducció dels pagaments mensuals, els quals es podran diferir en un termini superior. Es tracta, doncs, d'una mesura urgent i indispensable, perquè alleuja la situació de persones que sovint es troben en situació de vulnerabilitat i que han de retornar en alguns casos imports significatius a conseqüència d'un retard en l'exigència de la devolució, que no els és imputable.

La disposició final sisena habilita la direcció general competent per aprovar les instruccions administratives oportunes per fer efectives les mesures que es preveuen en aquest Decret llei.

Finalment, la disposició final setena disposa l'entrada en vigor de la norma l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, tot i que l'aplicació dels nous imports que se'n derivin té efectes a partir del primer dia del mes següent a la seva entrada en vigor.

Tot el que s'ha exposat fa que sigui imprescindible aquesta intervenció normativa urgent del Govern, atès que la consecució dels objectius de satisfer unes necessitats socials de primer ordre amb la celeritat requerida no es pot assolir si es recorre al procediment normatiu ordinari.

En ús de l'autorització que concedeix l'article 64 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, de conformitat amb l'article 38 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, a proposta del conseller de Drets Socials i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Fixació de les quanties màximes i mínimes de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida

1. Les quanties màximes mensuals de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida, incloent-hi l'import corresponent al nivell addicional de protecció de Catalunya, són les que preveu l'annex 1 d'aquest Decret llei.

2. L'import de la prestació econòmica vinculada al servei que especifica l'apartat anterior per a cada persona beneficiària es determina d'acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de fixació de l'import de les prestacions econòmiques del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència en l'àmbit territorial de Catalunya.

3. No obstant el que estableixen els apartats anteriors, es fixen les quanties mínimes mensuals de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida, incloent-hi l'import corresponent al nivell addicional de protecció de Catalunya, que són les que preveu l'annex 2 d'aquest Decret llei.

Article 2

Establiment del caràcter gratuït de determinades prestacions de servei de la Cartera de serveis socials

Es configuren com a gratuïtes les prestacions de serveis de la Cartera de serveis socials següents:

a) Servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat intel·lectual.

b) Servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat física.

Disposicions addicionals

Primera

Tractament fiscal de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida

Els imports de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida que es determinen d'acord amb el que preveu aquest Decret llei tenen, a efectes fiscals, el tractament que estableix la normativa tributària d'aplicació i que consta a l'apartat 2.1.10, sobre prestació econòmica vinculada al servei per a persones en situació de dependència, de l'annex 1 del Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials 2010-2011.

Segona

Integració de serveis socials en el règim jurídic del concert social

Les entitats de serveis socials d'iniciativa privada acreditades que a l'entrada en vigor d'aquest Decret llei estiguin prestant serveis socials de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, en virtut de convenis, resolucions o altres instruments jurídics amb finançament públic, han de passar a prestar els serveis sota el règim jurídic del concert social, mitjançant un acord de provisió directa. La durada d'aquest acord es pot estendre fins que es compleixi el termini de dos anys a comptar des de l'entrada en vigor d'aquest Decret llei.

En el termini al qual es refereix el paràgraf anterior, s'ha d'iniciar el procediment de provisió ordinària dels serveis que seran objecte de provisió directa, d'acord amb el que estableix el Decret 69/2020, de 14 de juliol, d'acreditació, concert social i gestió delegada en la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública, o la norma que el substitueixi.

Disposició derogatòria

Derogació expressa

Es deroga l'article 3 del Decret llei 9/2021, de 16 de febrer, de mesures extraordinàries de caràcter social i en l'àmbit de la cultura amb motiu de la pandèmia de la COVID-19 i de modificació del Decret llei 25/2020, de 16 de juny, de mesures extraordinàries en matèria social i de caràcter fiscal i administratiu.

Disposicions finals

Primera

Actualització dels imports que preveu aquest Decret llei

1. Els imports relatius a la capacitat econòmica anual de les persones beneficiàries de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida que consten a l'annex 1 s'han d'actualitzar en funció de l'import de l'indicador de renda de suficiència (IRSC) que fixin les successives lleis de pressupostos de la Generalitat de Catalunya.

2. Els imports de les quanties màximes i mínimes de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida que estableixen l'article 1 i els annexos 1 i 2 d'aquest Decret llei es poden actualitzar d'acord amb el que preveu la normativa aplicable a l'actualització dels imports dels serveis de la Cartera de serveis socials.

Segona

Rang normatiu

L'article 2 i la disposició final quarta d'aquest Decret llei tenen rang reglamentari de decret als efectes del seu desplegament, modificació i derogació.

Tercera

Revisió dels expedients d'atorgament de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida

En el termini de sis mesos a partir de l'entrada en vigor d'aquest Decret llei, el departament competent en matèria de serveis socials ha de revisar els expedients de les persones beneficiàries de les prestacions econòmiques vinculades als serveis de residència assistida, a fi d'actualitzar l'import de les prestacions al que preveu aquest Decret llei, sens perjudici que la data d'efectes de l'actualització esmentada sigui la que estableix la disposició final setena.

Quarta

Modificació del Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials 2010-2011

Es modifiquen les fitxes del servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat intel·lectual (codi 1.2.6.2.1) i del servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat física (codi 1.2.6.3.1) de l'annex 1 del Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de serveis socials 2010-2011, que queden redactades de la manera següent:

Prestació 1.2.6.2.1 Servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat intel·lectual
Garantia de la prestació Prestació garantida per a les persones en situació de dependència, en aplicació de la disposició addicional cinquena de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials. Subjecta a crèdits pressupostaris disponibles per a la resta.
Descripció Servei d'acolliment diürn que presta atenció especialitzada a persones amb greus discapacitats intel·lectuals.
Objecte Oferir atenció individual a les persones amb greus discapacitats, per aconseguir el màxim grau d'autonomia personal i d'integració social, i afavorir-ne, així, el manteniment en el domicili.
Funcions Donar suport a la família.
Rehabilitació-habilitació.
Dur a terme els programes i tractaments individuals.
Desenvolupar les activitats del grup.
Atenció a les activitats de la vida diària.
Acolliment i convivència.
Les altres funcions que estableix l'ordenament jurídic vigent.
Tipologia de la prestació Prestació de servei: servei especialitzat.
Situació de la població destinatària Dependència.
Edat població destinatària De 18 a 65 anys.
Forma de prestació En establiment diürn.
Perfils professionals Director/a responsable (professional amb titulació universitària, preferentment en l'àmbit de les ciències socials i de la salut), responsable higienicosanitari (metge/essa, infermer/a), terapeuta ocupacional, fisioterapeuta, psicòleg/òloga i monitor/a especialitzat.
Ràtios de professionals Director/a responsable: 1 per cada 64 persones usuàries; responsable higienicosanitari: 1 per cada 128 persones usuàries; terapeuta ocupacional: 1 per cada 128 persones usuàries; fisioterapeuta: 1 per cada 128 persones usuàries; psicòleg/òloga: 3 h/setmana, i monitor/a especialitzat: 1 per cada 6 persones usuàries.
Estàndards de qualitat Els que estableixi el Pla de qualitat que preveu la Llei de serveis socials per a aquesta prestació.
Criteris d'accés - normativa reguladora Els requisits per accedir a aquest servei són: a) l'acreditació de la situació de necessitat, d'acord amb el que preveuen l'article 30 i l'annex (apartat 2.2.7) del Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials; b) si escau, l'acreditació de la situació de dependència, per mitjà de la resolució emesa per l'òrgan de valoració corresponent, d'acord amb el Reial decret 504/2007, de 20 d'abril; c) el requisit d'edat que estableix aquesta disposició; d) la residència en un municipi de Catalunya i, si escau, el requisit de residència que preveu la Llei 39/2006, de 14 de desembre; e) per a les persones estrangeres, els requisits que estableix la normativa vigent d'estrangeria i d'acollida i integració de les persones immigrades; f) si escau, l'abonament del preu públic, d'acord amb el Decret 394/1996, de 12 de desembre, i l'Ordre ASC/432/2007, de 22 de novembre, i g) la resta de requisits d'accés que preveu l'ordenament jurídic vigent.
Cost de referència 38,73 euros/estada - 851,90 euros/mes.
Prestació 1.2.6.3.1 Servei de centre de dia d'atenció especialitzada temporal o permanent per a persones amb discapacitat física
Garantia de la prestació Prestació garantida per a les persones en situació de dependència, en aplicació de la disposició addicional cinquena de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials. Subjecta a crèdits pressupostaris disponibles per a la resta.
Descripció Servei d'acolliment diürn que presta atenció especialitzada a persones amb greus discapacitats físiques.
Objecte Oferir atenció individual a les persones amb greus discapacitats, per aconseguir el màxim grau d'autonomia personal i d'integració social, i afavorir-ne, així, el manteniment en el domicili.
Funcions Donar suport a la família.
Rehabilitació-habilitació.
Dur a terme els programes i tractaments individuals.
Desenvolupar les activitats del grup.
Atenció a les activitats de la vida diària.
Acolliment i convivència.
Les altres funcions que estableix l'ordenament jurídic vigent.
Tipologia de la prestació Prestació de servei: servei especialitzat.
Situació de la població destinatària Dependència.
Edat població destinatària De 18 a 65 anys.
Forma de prestació En establiment diürn.
Perfils professionals Director/a responsable (professional amb titulació universitària, preferentment en l'àmbit de les ciències socials i de la salut), responsable higienicosanitari (metge/essa, infermer/a), terapeuta ocupacional, fisioterapeuta, psicòleg/òloga i monitor/a especialitzat.
Ràtios de professionals Director/a responsable: 1 per cada 64 persones usuàries; responsable higienicosanitari: 1 per cada 128 persones usuàries; terapeuta ocupacional: 1 per cada 128 persones usuàries; fisioterapeuta: 1 per cada 128 persones usuàries; psicòleg/òloga: 3 h/setmana, i monitor/a especialitzat: 1 per cada 6 persones usuàries.
Estàndards de qualitat Els que estableixi el Pla de qualitat que preveu la Llei de serveis socials per a aquesta prestació.
Criteris d'accés - normativa reguladora Els requisits per accedir a aquest servei són: a) l'acreditació de la situació de necessitat, d'acord amb el que preveuen l'article 30 i l'annex (apartat 2.2.7) del Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials; b) si escau, l'acreditació de la situació de dependència, per mitjà de la resolució emesa per l'òrgan de valoració corresponent, d'acord amb el Reial decret 504/2007, de 20 d'abril; c) el requisit d'edat que estableix aquesta disposició; d) la residència en un municipi de Catalunya i, si escau, el requisit de residència que preveu la Llei 39/2006, de 14 de desembre; e) per a les persones estrangeres, els requisits que estableix la normativa vigent d'estrangeria i d'acollida i integració de les persones immigrades; f) si escau, l'abonament del preu públic, d'acord amb el Decret 394/1996, de 12 de desembre, i l'Ordre ASC/432/2007, de 22 de novembre, i g) la resta de requisits d'accés que preveu l'ordenament jurídic vigent.
Cost de referència 38,73 euros/estada - 851,90 euros/mes.

Cinquena

Modificació de la disposició addicional segona del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.

1. S'afegeix un apartat 4 a la disposició addicional segona del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, amb la redacció següent:

“4. La unitat competent per a l'autorització del fraccionament i l'ajornament d'ingressos de l'Administració de la Generalitat pot autoritzar, de manera excepcional, terminis superiors als que preveu l'apartat 1, amb les mateixes condicions.”

2. Es renumera l'apartat 4 de la disposició addicional segona del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, que passa a ser el 5.

Sisena

Execució de les mesures

S'habilita la direcció general competent en matèria de les prestacions a les quals es refereix aquest Decret llei per aprovar les instruccions administratives oportunes a fi de fer efectives les mesures que s'hi preveuen.

Setena

Entrada en vigor

Aquest Decret llei entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

L'aplicació dels imports determinats d'acord amb el que preveu aquest Decret llei té efectes a partir del primer dia del mes següent a la seva entrada en vigor.

Per tant, ordeno que tota la ciutadania a la qual s'apliqui aquest Decret llei cooperi a complir-lo i que els tribunals i les autoritats a qui pertoqui el facin complir.

Barcelona, 17 d'octubre de 2023

Pere Aragonès i Garcia

President de la Generalitat de Catalunya

Carles Campuzano i Canadés

Conseller de Drets Socials

Annex 1

Quanties màximes mensuals de la prestació econòmica vinculada als serveis de residència assistida, incloent-hi l'import corresponent al nivell addicional de protecció de Catalunya

Capacitat econòmica anual Quantia màxima mensual de la prestació econòmica vinculada,
incloent-hi el nivell addicional de protecció autonòmic
De 0 a 1 vegades l'IRSC 8.605,15 € 1.238,73 €
De 1 a 1,5 vegades l'IRSC 12.907,73 € 916,90 €
De 1,5 a 2 vegades l'IRSC 17.210,30 € 880,25 €
De 2 a 2,5 vegades l'IRSC 21.512,88 € 836,24 €
De 2,5 a 3 vegades l'IRSC 25.815,45 € 836,24 €
De 3 a 3,5 vegades l'IRSC 30.118,03 € 704,21 €
De 3,5 a 4,5 vegades l'IRSC 38.723,18 € 704,21 €
De 4,5 a 5,5 vegades l'IRSC 47.328,33 € 616,18 €
Més de 5,5 vegades l'IRSC > 47.328,33 € 528,15 €

Annex 2

Quanties mínimes mensuals de la prestació econòmica vinculada als serveis de residència assistida, incloent-hi l'import corresponent al nivell addicional de protecció de Catalunya

Grau de dependència Quantia mínima mensual de la prestació econòmica vinculada,
incloent-hi el nivell addicional de protecció autonòmic
Grau III 250,00 €
Grau II 200,00 €

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR