DECRET 274/2019, de 23 de desembre, de modificació del Decret 124/2019, de 4 de juny, de reestructuració del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Polítiques Digitals i Administració Pública
Rango de LeyDecret

Mitjançant el Decret 1/2018, de 19 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, es va canviar la denominació del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, que va passar a denominar-se Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.

Així mateix, l'article 3.12 de la norma esmentada determina l'àmbit de competència del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública: es mantenen les competències relatives a l'impuls d'estratègies i avaluació de les administracions públiques i del sector públic, així com la seva estructura i dimensionament, organització, funcionament, coordinació i desenvolupament de l'Administració electrònica, la formació del personal al servei de les administracions públiques i la funció pública.

Mitjançant el Decret 124/2019, de 4 de juny, de reestructuració del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública, es van definir les competències de les diferents unitats en què s'estructura el Departament.

En els darrers temps la implantació d'un model d'administració digital a la Generalitat i el seu sector públic ha avançat de forma molt destacable. Aquesta nova realitat fa que amb caràcter general, la tramitació de disposicions de caràcter general, pugui incidir en àmbits com l'administració digital, els processos administratius, o els sistemes de signatura i d'identificació electrònica dels interessats en el procediment. Per aquest motiu, resulta necessari vetllar perquè en la tramitació de les disposicions de caràcter general, es verifiqui amb caràcter previ que aquesta regulació s'adequa a les directrius corporatives aplicables en els àmbits esmentats, garantint una adequada implementació del nou marc normatiu al model d'administració digital.

Igualment l'activitat de Govern mitjançant l'adopció d'acords, pot tenir una incidència en les matèries esmentades que fa necessari, en aquests casos, contrastar la seva alineació amb els criteris corporatius. Aquesta anàlisi prèvia ha de correspondre a la unitat directiva del departament de Polítiques Digitals i Administració Pública que té atribuïda la funció consistent en desenvolupar les polítiques orientades a aconseguir una Administració moderna, innovadora i digital.

Per tot això, de conformitat amb l'article 23.4 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR