Decret 23/2020, de 18 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen mesures específiques en el territori de les Illes Balears, durant el període de les festes de Nadal, com a conseqüència de la declaració de l’estat d’alarma i per fer front a la situació d’emergència sanitària provocada per la COVID-19

SecciónIII. Altres disposicions i actes administratius
EmisorPRESIDÈNCIA DE LES ILLES BALEARS
Rango de LeyDecret

I

Atesa la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19, a escala nacional i internacional, el Govern de l'Estat, a l'empara del que disposen l'article 116 de la Constitució i les lletres b) i d) de l'article 4 de la Llei orgànica 4/1981, d'1 de juny, dels estats d'alarma, excepció i setge, va declarar, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, l'estat d'alarma en tot el territori espanyol. L'estat d'alarma es va prorrogar sis vegades. La darrera, mitjançant el Reial decret 555/2020, de 5 de juny, fins a les 00.00 hores del dia 21 de juny de 2020, en els termes expressats en la norma esmentada.

Per atendre la nova situació, el Consell de Govern de les Illes Balears, mitjançant un acord de 19 de juny de 2020, va aprovar el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, a l'empara de l'article 45 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, que estableix que corresponen al Govern de les Illes Balears la superior direcció de la política de salut, l'exercici de la potestat reglamentària, la planificació bàsica en aquesta matèria i l'establiment de les directrius corresponents.

D'altra banda, el dia 16 de juliol de 2020, el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va aprovar el Pla de Resposta Primerenca en un Escenari de Control de la Pandèmia per COVID-19, en el qual es preveu que les institucions han d'estar preparades per respondre a qualsevol escenari de risc per a la salut pública, assumint que és necessària la coordinació i la presa de decisions conjuntes en funció dels diferents escenaris. En el marc del Pla, el Ministeri de Sanitat ha treballat en coordinació amb les comunitats i ciutats autònomes fent un seguiment diari de la resposta a la pandèmia i la seva evolució, i avaluant el risc d'increments en la transmissió.

Atès que a Espanya, com també a la majoria de països europeus, s'ha continuat registrant un nombre de casos de SARS-CoV-2 amb incidències que situen la major part del territori en un nivell de risc alt o molt alt d'acord amb els estàndards internacionals i els nacionals establerts en el document Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de la COVID-19, aprovat en el Ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut el passat dia 22 d'octubre de 2020, el Govern de l'Estat, a l'empara del que disposen l'article 116 de la Constitució i les lletres b) i d) de l'article 4 de la Llei orgànica 4/1981, d'1 de juny, dels estats d'alarma, excepció i setge, ha declarat novament l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, en tot el territori espanyol, mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per contenir la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2.

Aquest Reial decret tenia una vigència inicial de quinze dies, però el Congrés dels Diputats, en la sessió de dia 29 d'octubre, n'ha autoritzat la pròrroga fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021, amb determinades modificacions, que s'han recollit en el Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre.

Durant el període de vigència de l'estat d'alarma activat, en cada comunitat autònoma i ciutat amb estatut d'autonomia, l'autoritat competent delegada serà qui exerceixi la presidència de la comunitat autònoma o ciutat amb estatut d'autonomia, en els termes establerts en els reials decrets esmentats, i les autoritats competents delegades queden habilitades per dictar, per delegació del Govern de l'Estat, les ordres, resolucions i disposicions per a l'aplicació del que preveuen els articles 5 a 11.

Així doncs, es poden establir limitacions a la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn (article 5), restringir l'entrada i sortida dels territoris de les comunitats autònomes i ciutats amb estatut d'autonomia, així com d'àmbits territorials de caràcter geogràficament inferior, amb certes excepcions (article 6), limitacions a la permanència de grups de persones en espais públics i privats (article 7) i limitacions a la permanència de persones en llocs de culte (article 8).

D'aquesta manera, es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR