Instrucció 1/2013, de 4 de febrer, de la directora general de Cooperació i Immigració, per la qual s’estableixen els criteris generals per elaborar els informes d’esforç d’integració per a la renovació d’autoritzacions de residència

SecciónIII. Altres disposicions i actes administratius
EmisorCONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA
Rango de LeyInstrucció
  1. Des de juny de 2011, amb l’entrada en vigor del nou Reglament d’estrangeria (RD 557/2011, de 20 d’abril), les comunitats autònomes comencen a participar en la tramitació d’algunes autoritzacions administratives que afecten les persones immigrants.

    En aquest marc, es troba l’elaboració d’informes sobre l’anomenat esforç d’integració, l’objectiu del qual és acreditar aquest esforç a les persones immigrades que ho desitgin, com també facilitar la renovació de les autoritzacions de residència temporal o de residència temporal i feina.

  2. L’objecte d’aquesta Instrucció és establir els criteris generals per tramitar els informes d’esforç d’integració, en el marc de la competència atorgada per la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la reforma per la Llei orgànica 2/2009.

  3. D’acord amb el que estableix l’article 31.7 de la Llei orgànica 4/2000, en els procediments de renovació de les autoritzacions de residència temporal dels estrangers s’ha de valorar especialment l’esforç d’integració, acreditat mitjançant un informe positiu emès per la comunitat autònoma que certifiqui l’assistència a les accions formatives que preveu l’article 2 ter d’aquesta norma.

    Aquesta previsió legal ha estat objecte de desenvolupament en els articles 51.6, 61.7, 71.6 i 109.6 i en la disposició addicional dinovena del Reial decret557/2011, de 20 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000.

  4. Mitjançant el Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest Decret, modificat pel Decret 23/2011, de 5 d’agost; pel Decret 33/2011, de 4 de novembre; pel Decret 2/2012, de 2 de març; pel Decret 8/2012, de 9 de maig; pel Decret 19/2012, de 20 de juliol, i pel Decret 20/2012, de 5 d’octubre, atribueix a la Direcció General de Cooperació i Immigració, en general, les competències derivades de la cooperació social i econòmica de caràcter exterior i, específicament, la derivada de les relacions amb les comunitats balears a l’exterior; les polítiques de solidaritat i desenvolupament humà a pobles i països no desenvolupats o en via de desenvolupament; l’atenció a la població immigrant i emigrant; el suport a la integració social i laboral de la immigració i de l’emigració; les relacions amb comunitats i entitats associatives de residents forans, i la interlocució amb les cases regionals amb seu a les Illes Balears.

  5. Mitjançant la Resolució de la directora general de Cooperació i Immigració de 20 de desembre de 2011 es va aprovar per primera vegada el Pla Formatiu per a Persones Immigrades. Aquest Pla havia de ser una eina que facilitàs als seus destinataris el coneixement i respecte dels valors constitucionals d’Espanya, els valors estatutaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els valors de la Unió Europea, els drets humans, les llibertats...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR