DECRET 10/2012, de 31 de gener, de modificació del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyDecret

DECRET

10/2012, de 31 de gener, de modificació del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics.

D'acord amb la competència compartida que correspon a la Generalitat en allò que respecta a l'accés a l'educació i l'establiment i la regulació dels criteris d'admissió i escolarització de l'alumnat als centres docents, en els termes de l'article 131.3.e) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i en aplicació la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, que regula, amb caràcter bàsic, l'escolarització en centres públics i privats concertats, es va aprovar el Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual s'estableix el procediment d'admissió de l'alumnat als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics, actualment vigent.

La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, dóna una nova regulació al sistema educatiu de Catalunya, i el seu article 47.4 fa una habilitació al Govern per tal d'establir els criteris complementaris per resoldre situacions d'empat, que s'ha aplicat en els procediments de preinscripció i matrícula dels cursos, 2010-2011 i 2011-2012, mitjançant l'Acord GOV/5/2010, de 26 de gener, d'aplicació, per al curs 2010-2011, del criteri complementari per resoldre situacions d'empat en el procés de preinscripció i matrícula de l'alumnat als centres educatius per tal de fer efectiu el principi d'igualtat, i l'Acord GOV/9/2011, de 25 de gener, d'aplicació dels criteris complementaris per resoldre situacions d'empat en el procés de preinscripció i matrícula de l'alumnat als centres educatius per al curs 2011-2012.

Aquests criteris complementaris han consistit, d'acord amb la Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies i amb el Decret 151/2009, de 29 de setembre, de desplegament parcial de la Llei 18/2003, de 4 de juliol, en la consideració de la condició de família monoparental, en els mateixos termes que a la condició de família nombrosa i, d'acord amb l'article 25 de la Llei d'educació, a l'efecte de potenciar i valorar la implicació de les famílies amb el centre i afavorir la seva participació en el procés educatiu, en la consideració del fet què l'alumnat hagi tingut el pare, la mare, el tutor, la tutora, els germans o les germanes escolaritzats en ensenyaments declarats actualment gratuïts i universals, al centre per al qual es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR