STSJ Cataluña 4047/2020, 13 de Octubre de 2020
Jurisdicción | España |
Número de resolución | 4047/2020 |
Fecha | 13 Octubre 2020 |
TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA
SALA DEL CONTENCIÓS ADMINISTRATIU
SECCIÓ 3ª
Recurs ordinari nº 20/2017
Part actora: AIXOVABE, S.L; MOLTREBE, S.L i NOPUCMES, S. L
Part demandada: COMISSIÓ TERRITORIAL D'URBANISME DE BARCELONA
Part codemandada: AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS
S E N T È N C I A nº 4047
Magistrats / es:
IL·LM. SR. MANUEL TÁBOAS BENTANACHS, PRESIDENT
IL·LMA. SRA. ISABEL HERNÁNDEZ PASCUAL
IL·LM. SR. HÉCTOR GARCÍA MORAGO
Barcelona, 13 d' octubre de 2020
LA SECCIÓ 3a DE LA SALA DEL CONTENCIÓS ADMINISTRATIU DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA, en nom de S.M. el Rei i en atenció a allò que disposa l' art 117.1 de la Constitució, ha dictat la present SENTÈNCIA en el recurs contenciós administratiu ordinari núm.20/2017 seguit entre les parts que segueixen:
En qualitat de part actora, AIXOVABE, S.L; MOLTREBE, S.L i NOPUCMES, S.L, la qual actua sota la representació del Procurador SR. JORDI SOLER LOPEZ, amb l'assistència del Lletrat SR. ALBERT BERNADÍ i GIL.
Com a part demandada, COMISSIÓ TERRITORIAL D'URBANISME DE BARCELONA, la qual actua sota la representació i defensa de L'ADVOCACIA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA.
I com a part codemandada, AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS, la/el qual ha comparegut sota la representació del Procurador SR. ALFREDO MARTINEZ SANCHEZ, amb l'assistència del Lletrat SR. ANTONI SERRANO JOVELLS.
En la tramitació de les presents actuacions han estat observades les prescripcions legals de rigor.
Ha actuant com a Magistrat ponent l'Il·lm. Sr. Hèctor García Morago, el qual expressa el parer de la Sala.
Matèria: Urbanisme
ANTECEDENTS DE FET
Actuació administrativa impugnada. Parts. Pretensions. Normativa urbanística aplicable
A través de les presents actuacions les mercantils AIXOVABE S.L, MOLTREBE S.L i NOPUCMES S.L han impugnat els acords que apareixen publicats en el DOGC núm. 7258, de 30 de novembre de 2016, en els termes que segueixen:
EDICTE de 24 de novembre de 2016, sobre acords de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona referents al municipi de Castellar del Vallès.
La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona, en les sessions de 24 de maig i de 4 d'octubre de 2016, va adoptar, entre altres, els acords següents:
Exp.:2013/49994/ B
Pla d'ordenació urbanística municipal, del terme municipal de Castellar del Vallès
Acord de 4 d'octubre de 2016
Vist l'informe proposta dels Serveis Tècnics, i d'acord amb els fonaments que s'hi exposen, aquesta Comissió acorda:
-1 Donar conformitat al text refós del Pla d'ordenació urbanística municipal, de Castellar del Vallès, promogut i tramès per l'Ajuntament en compliment de l'acord d'aprovació definitiva de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 24 de maig de 2016.
-2 Publicar aquest acord, el d'aprovació definitiva de data 24 de maig de 2016 i les normes urbanístiques corresponents al DOGC, a l'efecte de la seva executivitat immediata, tal com indica l' article 106 del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer.
-3 Comunicar-ho a l'Ajuntament de Castellar del Vallès.
Acord de 24 de maig de 2016
Vist l'informe proposta dels Serveis Tècnics, i d'acord amb els fonaments que s'hi exposen, aquesta Comissió acorda:
-1 Aprovar definitivament el Pla d'ordenació urbanística municipal, de Castellar del Vallès, promogut i tramès per l'Ajuntament, i supeditar-ne la publicació al DOGC i consegüent executivitat a la presentació d'un text refós, per duplicat, verificat per l'òrgan que ha atorgat l'aprovació provisional de l'expedient i degudament diligenciat, que incorpori les prescripcions següents:
1.1 En relació amb els informes dels organismes sectorials, cal incorporar normativament l'obligació de redactar un Pla d'emergències en relació amb els usos existents per implantar nous usos dins la zona d'indefensió envers l'autoprotecció de 500 m respecte de l'empresa Panreac Quimica i implementar les mesures adequades per poder desenvolupar els nous usos per tal de donar compliment a l'informe de la Direcció General de Protecció Civil, el dia 23 de maig de 2014.
1.2 Cal eliminar la categoria BCIN de la fitxa de Can Pèlachs del Catàleg de béns a protegir del POUM, d'acord amb l'informe dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Cultura, del dia 19 de gener de 2015.
1.3 Cal completar l'article 206 de la normativa del POUM referent a la fitxa de regulació de les condicions d'ordenació, edificació i ús del Pla especial del riu Ripoll, indicant la necessitat de recaptar informe per part del Servei de Vies Locals de la Diputació de Barcelona, d'acord amb l'informe emès per aquest organisme el 29 de desembre de 2014.
1.4 Cal incorporar les prescripcions de l'informe de la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre de 17 de maig de 2016; així com també les prescripcions de l'informe de l'Autoritat del Transport Metropolità de 19 de maig de 2016 pel que fa al planejament derivat, projectes constructius i mesures de gestió corresponents.
1.5 Cal corregir la fitxa del PPU Can Bages d'acord amb la Modificació de Pla parcial aprovada l'any 2014.
1.6 Cal establir una regulació dels usos en la fitxa del PMU-04 Molí d'en Busquets que garanteixi l'adequació als valors ambientals de l'entorn tot regulant els usos compatibles vinculats en qualsevol cas a l'ús principal. D'altra banda, manca preveure una franja de protecció destinada a espais lliures respecte del riu Ripoll.
1.7 Cal eliminar el PMU-10 mantenint la qualificació de l'àmbit de sistema d'espais lliures.
1.8 Cal computar l'increment de sostre que es produeix en el pAD-08 com a sostre de nova implantació als efectes de la reserva d'HPO, sens perjudici que aquestes quedin cobertes en el conjunt d'actuacions del POUM; o bé corregir la fitxa de manera que el sostre vigent es correspongui amb el sostre proposat.
1.9 Cal mantenir la previsió de l'obligació del cessió del 40% del sector a delimitar en la cruïlla del carrer Solsonès amb la Ronda Tolosa en desenvolupament de la clau 10 de zona d'activitats econòmiques de reprogramació, regulat en l'article 158 de les normes del POUM.
1.10 Cal esmenar l'article 88 fent constar que el sistema d'espais lliures en sòl urbà només pot ésser de titularitat pública; així mateix seria convenient que el document del POUM realitzés un exercici de detecció i delimitació en relació amb els sistemes de cessió provinents de sectors que encara no han estat cedits i estableixi, si escau, els mecanismes de gestió necessaris a l'efecte de la seva obtenció.
1.11 Cal preveure normativament la cessió de l'increment d'aprofitament derivat de l'augment de densitat previst en la clau 6c.
-2 Es recomana reconsiderar l'ordenació del PAD-01 l'Arbreda per tal d'adequar el nou ús plurifamiliar a una tipologia més adequada.
-3 Indicar a l'Ajuntament que cal aportar la documentació vectorial de l'arxiu d'ordenació i les normes del POUM.
-4 Manifestar que el document de Pla d'ordenació urbanística municipal de Castellar del Vallès ha estat sotmès al tràmit ambiental preceptiu previst a l' article 115 del Reglament de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret 305/2006, de 18 de juliol, la qual cosa ha estat considerada, prèvia la seva resolució definitiva.
-5 Comunicar-ho a l'Ajuntament de Castellar del Vallès.
Per la representació processal de la part actora es va interposar el present recurs contenciós administratiu, i admès a tràmit i rebut l'expedient administratiu, li va ser lliurat i va deduir escrit de demanda, en el qual després de consignar els fets i fonaments de dret que va considerar d'aplicació, va concloure sol·licitant que es dictés Sentència estimatòria de la demanda articulada.
Conferit trasllat a les parts demandada i codemandada aquestes es van oposar a la demanda en els termes que seran de veure.
Rebudes les actuacions a prova, es van practicar les pertinents amb el resultat que consta a les actuacions i es va continuar el procés pel tràmit de conclusions succintes.
S'assenyalà per a votació i decisió el dia 1 de juliol de 2020.
Finalment, aquesta Sentència ha pogut ser ultimada i signada en data d'avui.
FONAMENTS DE DRET
Actuació administrativa impugnada. Parts. Pretensions. Normativa urbanística aplicable
A través de les presents actuacions les mercantils AIXOVABE S.L, MOLTREBE S.L i NOPUCMES S.L han impugnat els acords que apareixen publicats en el DOGC núm. 7258, de 30 de novembre de 2016, en els termes que segueixen:
...EDICTE de 24 de novembre de 2016, sobre acords de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona referents al municipi de Castellar del Vallès.
La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona, en les sessions de 24 de maig i de 4 d'octubre de 2016, va adoptar, entre altres, els acords següents:
Exp.: NUM000
Pla d'ordenació urbanística municipal, del terme municipal de Castellar del Vallès
Acord de 4 d'octubre de 2016
Vist l'informe proposta dels Serveis Tècnics, i d'acord amb els fonaments que s'hi exposen, aquesta Comissió acorda:
-1 Donar conformitat al text refós del Pla d'ordenació urbanística municipal, de Castellar del Vallès, promogut i tramès per l'Ajuntament en compliment de l'acord d'aprovació definitiva de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 24 de maig de 2016.
-2 Publicar aquest acord, el d'aprovació definitiva de data 24 de maig de 2016 i les normes urbanístiques corresponents al DOGC, a l'efecte de la seva executivitat immediata, tal com indica l' article 106 del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer.
-3 Comunicar-ho a l'Ajuntament de Castellar del Vallès.
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba