STSJ Islas Baleares 291/2020, 11 de Septiembre de 2020

JurisdicciónEspaña
Fecha11 Septiembre 2020
Número de resolución291/2020

T.S.J.ILLES BALEARS SALA SOCIAL

PALMA DE MALLORCA

SENTENCIA: 00291/2020

Equipo/usuario: AAA

NIG: 07040 44 4 2019 0001987

Modelo: N31350

TIPO Y Nº DE RECURSO: RSU RECURSO SUPLICACION 0000117 /2020

JUZGADO DE ORIGEN/ AUTOS: PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0000389 /2019 JDO. DE LO SOCIAL nº 005 de PALMA DE MALLORCA

Recurrente/s: PALMAACTIVA AGENCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L´AJUNTAMENT DE PALMA

Abogado/a: LETRADO AYUNTAMIENTO

Recurrido/s: Rosa

Abogado/a: CATALINA RIERA FEMENIAS

Ilmos. Sres.:

D. Antoni Oliver Reus, presidente

D. Alejandro Roa Nonide

D. Víctor Manuel Casaleiro Ríos

En Palma de Mallorca, a 11 de septiembre de 2020 .

Esta Sala ha visto el recurso de suplicación n.º 117/2020, formalizado por la letrada Dª María Luisa Ginard Nicolau, en nombre y representación de Palma Activa Agencia de Desenvolupament Local, contra la sentencia

n.º 390/19 de fecha 20/11/2019, dictada por el Juzgado de lo Social n.º 5 de Palma de Mallorca, en sus autos demanda n.º 389/19, seguidos a instancia de Dª Rosa, frente a la Agencia de desenvolupament Local Palmaactiva, representada por la letrada D. María Luisa Ginard Nicolau, en materia de fijeza laboral, siendo magistrado-ponente el Ilmo. Sr. D. Víctor Manuel Casaleiro Ríos, y deduciéndose de las actuaciones habidas los siguientes

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

La única instancia del proceso en curso se inició por demanda y terminó por sentencia, cuya relación de hechos probados es la siguiente:

  1. - En el BOIB de 9 de diciembre de 2008 se publicó la resolución de urgencia de la Presidenta del Institut Municipal de Formació, Ocupaciò i Foment (IMFOF) de fecha 19 de noviembre de 2008 que aprobó la convocatoria de pruebas selectivas mediante el procedimiento de concurso oposición para entrar a formar parte de una bolsa de candidatos a cubrir de forma interina los puestos de trabajo vacantes que se produjeran en los grupos profesionales de Técnico Superior en Comunicación, Auxiliar Administrativo de Formación, Auxiliar Administrativo de Ocupación, Auxiliar Administrativo de Promoción Económica y Auxiliar Administrativo de Recursos Humanos. La convocatoria estaría regida por las bases generales del IMFOF publicadas en el BOIB de 19 de noviembre de 2005 y las específicas que constan en autos, acompañadas junto con la demanda, en el acontecimiento nº 9 del expediente electrónico.

  2. - Las bases específicas la convocatoria disponen:

    REQUISITS:

    1) Títol de Graduat Escolar, Formació Professional de Primer Grau, branca administrativa. 2) Coneixement de llengua catalana: Nivell B.

    PROCÉS DE RECLUTAMENT I SELECCIÓ:

    Publicació d'anunci en el Butlletí Oficial de Ia Comunitat Autónoma de les Illes Balears (BOIB), així com al tauler d'anuncis de les oficines de I'IMFOF de Ia CONVOCATÓRIA PÚBLICA per al reclutament de candidats. El termini per presentar sol licituds és de 15 DIES NATURALS DES DE LA PUBLICACIÓ DE

    AL'ANUNCI AL BOB.

    Un cop expirat el termini de presentació d'instàncies, es dictarà, en el termini màxim d'un mes, resolució que declari aprovades les Ilistes dels aspirants admesos i les dels exclosos. La relació dels admesos i exclosos s'exposarà en el tauler d'anuncis d'aquest Institut. Hi constarà el número de document nacional d'identitat i Ia causa de no admissió, i s'hi establirà un termini de tres dies per esmenar-ne errors. AI mateix anunci s'indicaran el Iloc, Ia data i l'hora d'inici dels exercicis.

    Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de Ia persona interessada.

    Si algun aspirant no figurava a Ia Ilista d'admesos ni a Ia d'exclosos, es procedirà conforme el que disposen les bases generals de I'IMFOF per als processos de selecció de personal fixe.

    Un cop començades les proves selectives, no serà obligatària Ia publicació dels successius anuncis de Ia realització de les proves restants en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

    Des de l'acabament d'una prova fins el començament de Ia següent hauran de transcórrer setantadues hores com a mínim i quaranta cinc dies com a màxim.

    Categoria del tribunal: tercera.

    El procés de selecció consta de dues fases:

    PRIMERA FASE: OPOSICIÓ

    Puntuació màxima de les dues proves serà de 25 punts. Les proves seran de tipus teôric i pràctic.

    Ir. Exercici

    Consistirà en una prova de nivell B de català a realitzar en un temps màxim d'una hora. Aquesta prova no te puntuació i es qualificarà com a apte o no apte. La presentació del Certificat de nivell B o superior eximeix de Ia realització de Ia prova.

    2n. Exercici

    Està integrat per dues proves. Primera: realització durant un període màxim d'una hora d'una prova escrita sobre l'entorn corporatiu de I'IMFOF: Estatuts, estructura i funcions de les Àrees i Serveis (puntuació màxima : 10 punts ); segona: realització prova teôric/pràctica, durant un període màxim de dues hores, sobre una matària relacionada amb les funcions del lloc de feina ( puntuació màxima : 15 punts).

    Ambdues proves es realitzaran de forma consecutiva en el mateix dia, amb una interrupció de 30 minuts. La puntuació total serà de 25 punts i serà eliminatària en el seu conjunt si no supera la puntuació mínima de 12.5.

    SEGONA FASE: CONCURS

    A la fase de Concurs, que no serà eliminatària i que es qualificarà sobre un màxim de 28 punts, es durà a terme la valoració dels mêrits al legats i acreditats documentalment pels candidats, de conformitat amb l'escala següent:

    1. EXPERIÊNCIA PROFESSIONAL

    2. Es valorarà fins a un màxim de 18 punts l'experiància professional dels participants i d'acord amb el següent barem:

      1.1. Serveis efectius prestats a Administracions Públiques, en tasques relacionades en les funcions prôpies de la plaça convocada, a raó de 0.10 punts per mes treballat. Màxim 10 punts.

      1.2. Serveis prestats a l'empresa privada, en places d'igual categoria i en funcions semblants a les de la plaça convocada, a raó de 0.06 punts per mes treballat i fins a un màxim de 8 punts.

    3. FORMACIÓ

      Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, la formació professional dels participants, i conforme al següent barem:

      2.1. Per titulacions acadàmiques oficials distintes a les exigides per a accedir a la categoria i relacionades amb les funcions que es desenvolupen a I'IMFOF, i fins a un màxim de 3 punts, segons la taula següent:

      Llicenciatura, doctorat, Màster o tercer cicle universitari: 2 punts.

      Diplomatura universitària, Titulació de grau mitjà, post grau de tercer cicle: 1 punt.

      Formació professional: De segon grau: 0.50 punts

      De primer grau: 0.25 punts

      2.2. Cursos de formació i perfeccionament amb continguts relacionats amb les funcions de la plaça que es convoca, o relacionats amb l'entorn ofimàtic necessari per al seu desenvolupament, fins a un màxim de 4 punts, i segons l'escala següent:

      De 10 a 19 hores : 0.05 punts

      De 20 a 59 hores: 0.10 punts

      De 60 a 99 hores: 0.30 punts

      De 100 a 199 hores: 0.50 punts

      De 200 hores endavant: 0.80 punts

      La puntuació màxima per a cursos relacionats amb l'entorn informàtica serà d' 1 punt. Els cursos amb data d'emissió de títol de més de 10 anys, comptadors per anualitats completes des de la data de presentació de la sol licitud es valoraran al 50% dels anteriors.

      2.3. Altres mêrits a considerar pel tribunal, en especial l'elaboració i publicació d'estudis i les activitats de transmissió de coneixements, a raó de 0.1 punt per mérit i fins a un màxim de 1 punt.

      2.4. Coneixements d'idiomes. Fins a un màxim de 2 punts.

      Coneixements de llengua catalana superiors als exigits per accedir a la plaça que es convoca i fins a un màxim d' 1 punt, segons l'escala següent:

      Títol de nivell mitjà (nivell C): 0.25 punts

      Títol de nivell superior (nivell D): 0.50 punts

      Títol de nivell Llenguatge Administratiu (nivell E): 0.5 punts

      Coneixement de llengües estrangeres, fins a un màxim d' 1 punt. Sols es valoraran els títols o certificacions expedides per centres oficials.

      FORMA D'ACREDITACIÓ DELS REQUISITS I DELS MÉRITS:

      La documentació acreditativa dels màrits i requisits al legats es presentarà en la forma prevista a les bases generals de I'IMFOF per als processos de selecció per a personal fixe. No podran ser objecte de valoració ni tinguts en compte, segons el cas, els màrits o requisits al legats que no es posseeixin a la finalització del termini de sol licituds ni aquells que no siguin acreditats. No s'admetrà cap documentació referida a màrits un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies.

    4. TITULACIÓ EXIGIDA I ALTRES TITULACIONS:

      S'ha de presentar fotocópia acarada de la titulació exigida a la convocatôria o, en el seu cas, certificat oficial que acrediti específicament tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol en qüestió. No es tindran en compte les simples relacions o certificacions d'assignatures, blocs de notes o àrees aprovades.

    5. CONEIXEMENT DE LA LLENGUA CATALANA:

      Es presentarà el certificat emês per la Junta Avaluadora de Català o declarat equivalent per la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, que correspongui com a mínim al nivell de coneixements fixat per a la plaça objecte de la convocatôria.

    6. FORMACIÓ:

      Els mêrits relatius a la formació s'han de justificar mitjançant fotocópies acarades acreditatives de les titulacions i estudis cursats.

      En els casos de cursos de formació i perfeccionament, s'acreditarà mitjançant fotocópia acarada del diploma o certificat d'assistància emàs pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació expressa de la durada del mateix.

    7. EXPERÊNCIA LABORAL:

      L'experiência professional a l'Administració Pública, es podrà acreditar mitjançant certificació oficial, emesa per l'ôrgan competent, on consti: temps treballat, categoria professional, vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí, contractat laboral, etc.) i tasques desenvolupades. També es podrà acreditar mitjançant la presentació de fotocópies acarades dels nomenaments o contractes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR