STSJ Galicia 115/2020, 27 de Febrero de 2020

JurisdicciónEspaña
Fecha27 Febrero 2020
Número de resolución115/2020

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4

A CORUÑA

SENTENCIA: 00115/2020

-Equipo/usuario: IL

Modelo: N11600

PLAZA GALICIA S/N

Correo electrónico: sala4.contenciosoadministrativo.tsxg@xustiza.gal

N.I.G: 15030 33 3 2019 0000387

Procedimiento: PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015192 /2019 /

Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA

De D./ña. Montserrat

ABOGADO DAVID VEIGA SOTELO

PROCURADOR D./Dª. MARIA FARA AGUIAR BOUDIN

Contra D./Dª. TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA

ABOGADO ABOGADO DEL ESTADO

PROCURADOR D./Dª.

NO NOME DE EL-REI

A Sección 004 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a

SENTENZA

Ilmos./as. Sres./as. D./Dª

MARIA DOLORES RIVERA FRADE PDTA.

JUAN SELLES FERREIROFERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA

MARIA DEL CARMEN NÚÑEZ FIAÑO

A CORUÑA, vinte e sete de dous mil vinte.

No recurso contencioso-administrativo que, co número 15192/2019, presentado por Dª Montserrat, representado polo procurador Sra. Aguiar Boudin, dirixido polo letrado Dº Veiga Sotelo, contra o acordo de 29.11.2018 do TEAR. É parte a Administración demandada o TEAR/CATASTRO, representado polo advogado do Estado.

É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA.

ANTECEDENTES

DE FEITO

PRIMEIRO

Admitiuse a trámite o recurso, e practicáronse as dilixencias oportunas, presentado o recorrente a súa demanda, na que solicitou que se acollera integramente o recurso.

SEGUNDO

Conferido traslado á parte demandada, solicitouse a desestimación do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de dereito consignados na contestación da demanda.

TERCEIRO

Recibíndose o asunto a proba e declarado concluso o debate escrito, quedaron as actuacións sobre a mesa para resolver.

CUARTO

Na sustanciación do recurso observáronse as prescricións legais, sendo a súa contía indeterminada.

FUNDAMENTOS XURIDICOS
PRIMEIRO

O acto que se recorre é o acordo de 29.11.2018 do TEAR que rexeita a reclamación económico administrativa contra o acordo da xerencia do Catastro: valor catastral do inmoble NUM000.

A recorrente alegara: falta de motivación, erro na superficie e na liña de delimitación do solo urbano, na superficie construida e que resultaban de aplicación varios coeficientes.

O TEAR rexeitou a súa pretensión.

SEGUNDO

A recorrente alega: a) erro do catastro na determinación da liña de delimitación do solo urbano/rústico, b) falta de motivación da valoración.

O letrado do Estado opón: a) falta de lexitimación activa, b) a ponencia de valores non foi obxecto de impugnación e ó tratarse dun acto administrativo non procede a súa impugnación indireta.

Verbo da causa de non admisión; o non uso, pola recorrente, do seu segundo nome, na reclamación administrativa e noutros documentos, non é motivo para dubidar de que falarmos da mesma persoa o coincidilo DNI e o enderezo, polo que é evidente que non estarmos ante persoas diferentes e, en consecuencia, a súa lexitimación debémola confirmar.

Dado que o letrado do Estado fundamenta toda a súa oposición, na natureza da ponencia de valores, e na imposibilidade da súa impugnación indirecta, debemos dicir ó respecto.

A resolución de 14.09.2017 do TEAC fai un resumo da historia da posibilidade de impugnar indirectamente as ponencias de valores; así recolle: Como se expuxo, expón a interesada no seu recurso non só a impugnación da valoración individualizada dos inmobles referenciados senón, tamén, a do propio relatorio de valores aprobada para ... da que trae causa. Respecto diso cabe aclarar, con carácter previo, que este Tribunal Central a partir da súa resolución do 21 de decembro de 1988 , seguindo a consolidada xurisprudencia do Tribunal Supremo na materia, viña admitindo reiteradamente que os interesados que non impugnasen en prazo o relatorio de valores, habendo por iso devido firme, podían posteriormente discutir os extremos contidos na mesma con ocasión da súa aplicación singular aos bens de que son titulares e a consecuente determinación do seu valor catastral. Para iso, invocábase o artigo 39, apartados 2 e 4, da Lei do 27 de decembro de 1956 ( RCL 1956, 1890) reguladora da Xurisdición contencioso-administrativa; norma que regulaba en termos practicamente idénticos aos do artigo 26 da Lei 29/1998, do 13 de xullo ( RCL 1998, 1741) , a chamada impugnación indirecta. Con todo, con motivo do recurso de casación núm. 5190/2011 interposto pola Administración Xeral do Estado, contra a sentenza ditada o 17 de maio de 2011 ( JUR 2011, 327294) , pola Sección Terceira da Sala do contencioso-administrativo do Tribunal Superior de Xustiza da Comunidade Valenciana, o Tribunal Supremo ditou sentenza do 11 de xullo de 2013 ( RJ 2013, 5504) na que, tras afirmar que "a Sala de instancia altera a natureza xurídica do Relatorio de Valores, considerándoa disposición de carácter xeral", conclúe que non cabe a aplicación do disposto no artigo 27.2 da Lei 29/1998, do 13 de xullo , reguladora da Xurisdición Contencioso-administrativa, conforme ao cal "Cando o Xuíz ou Tribunal competente para coñecer dun recurso contra un acto fundado na invalidez dunha disposición xeral for tamén para coñecer do recurso directo contra esta, a sentenza declarará a validez ou nulidade da disposición xeral" . Ante esta nova situación, este Tribunal Central na súa resolución do 12 de xuño de 2014 ( R. G. 4122/2011), "teniendo en cuenta que da sentenza do Tribunal Supremo invocada dedúcese que non cabe a aplicación analóxica do disposto na citada Lei 29/1998 ", realizou un cambio de criterio procedéndose a "inadmitir o recurso indirecto exposto contra o relatorio de valores debido a que é un acto administrativo de aplicación da normativa catastral que, neste caso, gañou firmeza unha vez concluído o prazo legalmente establecido para a interposición do recurso pertinente" . Non obstante o anterior, como sinala a Audiencia Nacional na súa recente sentenza do 17 de abril de 2017 ( JUR 2017, 102960) , recurso núm. 390/2015 , "en outubro do ano 2015 prodúcese un cambio nesta xurisprudencia e a nova orientación é sistematizada pola Sentenza do Tribunal Supremo do 25 de abril de 2016 ( RJ 2016, 2411) , recurso número 896/16 [sic], cuxos fundamento xurídico sexto reproducimos: "A xurisprudencia desta Sala sobre a cuestión suscitada pode resumirse nos seguintes termos: 1º) Conforme á Lei do Catastro Inmobiliario, a determinación do valor catastral de cada ben inmoble iníciase coa aprobación do Relatorio de Valores. Aprobación de Relatorio de Valores e asignación individualizada do valor catastral a cada inmoble, son actos que, estreitamente relacionados, posúen sustantividad propia, polo que o procedente é, en principio, que os reparos que se teñan contra o Relatorio de Valores fáganse respecto de devandito acto. 2º) Con todo, cando se individualiza cada valor catastral, e notifícase este, é cando o interesado pode valorar os posibles defectos ou vicios do Relatorio de Valores que non se manifestan máis que cando a mesma proxéctase sobre o ben inmoble particular, polo que non existe inconveniente xurídico algún que ao fío da fixación e notificación do valor catastral esténdase a impugnación a aqueles aspectos do Relatorio de Valores defectuosos en canto teñen incidencia na determinación individualizada do valor catastral . 3º) O Relatorio de Valores goza de presunción de certeza, polo que corresponde á parte recorrente desvirtuar a mesma asumindo a carga da proba para levar ao convencemento do órgano xurisdicional que se produciu unha incorrecta determinación do valor de mercado. Así o declaramos, entre outras, nas recentes sentenzas do 5 de outubro de 2015 ( cas. 3469/2013 ( RJ 2015 , 4563) ), 7 de outubro de 2015 ( cas. 1887/2013 ( RJ 2015 , 4850) ) e 20 de outubro de 2015 ( rec. de cas. 1352/2013 ( RJ 2015, 5121) )". Á vista deste cambio de criterio, esta Sala, á súa vez, procede a modificar a súa posición con abandono da doutrina da Sentenza do Tribunal Supremo do 21 de outubro de 2013 citada (por todas) , para aliñarse cos postulados expresados na doutrina vixente do Tribunal Supremo, que acaba de expoñerse". Visto o actual cariz da ordenación, este Tribunal Central procede novamente, como non podía ser doutra maneira, a realizar un cambio de criterio respecto ao mantido desde a citada sentenza do Tribunal Supremo do 11 de xullo de 2013 ( RJ 2013, 5504) para adecuarse á liña jurisprudencial sinalada. Así, admítese, como orixinariamente viña facendo, a impugnación indirecta dos relatorios de valores no momento de concretarse a asignación individual de valores, aínda que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR