STSJ Galicia 36/2020, 30 de Diciembre de 2019
Ponente | PILAR YEBRA-PIMENTEL VILAR |
ECLI | ES:TSJGAL:2019:7273 |
Número de Recurso | 1612/2019 |
Procedimiento | Recurso de suplicación |
Número de Resolución | 36/2020 |
Fecha de Resolución | 30 de Diciembre de 2019 |
Emisor | Sala de lo Social |
TSJ SALA DO SOCIAL A CORUÑA
PLAZA DE GALICIA S/N
15071 A CORUÑA
Tfno: 981-184 845/959/939
Fax: 881-881133/981184853
NIG: 27028 44 4 2016 0003062
Equipo/usuario: IG
Modelo: 402250
RSU RECURSO SUPLICACION 0001612 /2019 -GA
Procedimiento origen: PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0000993 /2016
Sobre: RECLAMACION CANTIDAD
RECURRENTE/S D/ña EMPRESA PUBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, S.A. (SEAGA)
ABOGADO/A: PAULA CARPINTERO GAMALLO
PROCURADOR:
GRADUADO/A SOCIAL:
RECURRIDO/S D/ña: Martin
ABOGADO/A: GERMAN VAZQUEZ DIAZ
PROCURADOR:
GRADUADO/A SOCIAL:
ILMO SR. D. EMILIO FERNÁNDEZ DE MATA
ILMA SRª Dª PILAR YEBRA-PIMENTEL VILAR
ILMA SRª Dª RAQUEL NAVEIRO SANTOS
En A CORUÑA, a treinta de diciembre de dos mil diecinueve.
Tras haber visto y deliberado las presentes actuaciones, la T.S.X.GALICIA SALA DO SOCIAL, de acuerdo con lo prevenido en el artículo 117.1 de la Constitución Española,
EN NOMBRE DE S.M. EL REY
Y POR LA AUTORIDAD QUE LE CONFIERE
EL PUEBLO ESPAÑOL
ha dictado la siguiente
S E N T E N C I A
En el RECURSO SUPLICACION 0001612/2019, formalizado por la Letrada Dª Paula Carpintero Gamallo, en nombre y representación de la EMPRESA PUBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, S.A. (SEAGA), contra la sentencia número 386/2018 dictada por XDO. DO SOCIAL N. 3 de LUGO en el procedimiento ORDINARIO 0000993/2016, seguidos a instancia de D. Martin frente a la EMPRESA PUBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, S.A. (SEAGA), siendo Magistrado-Ponente el/la Ilmo/a Sr/Sra D/Dª PILAR YEBRA-PIMENTEL VILAR.
De las actuaciones se deducen los siguientes:
D/Dª Martin presentó demanda contra la EMPRESA PUBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, S.A. (SEAGA), siendo turnada para su conocimiento y enjuiciamiento al señalado Juzgado de lo Social, el cual, dictó la sentencia número 386/2018, de fecha veintisiete de diciembre de dos mil dieciocho.
En la sentencia recurrida en suplicación se consignaron los siguientes hechos expresamente declarados probados: Primeiro .- Martin, maior de idade, presta servizos para EMPRESA PÚBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, SA (SEAGA) dende o 25 de febreiro de 2016 ata o 4 de xullo de 2016 e dende o 5 de xullo de 2016 ata o 4 de novembro de 2016, coa categoría profesional de capataz e soldada mensual de 1678,98 euros con inclusión da parte proporcional de pagas extraordinarias. Segundo - No período de febreiro de 2016 a outubro de 2016 Martin investiu a cantidade total de 743,50 euros en concepto de dietas. Asemade, o traballador realizou entre o 5 de xullo de 2016 e o 4 de novembro de 2016 un total de 164,15 horas extraordinarias. Todo o anterior segundo o desglose que se efectúa nos feitos 2º e 4º da demanda e que se dá por integramente reproducido. Martin gastou 10 euros o 14 de xullo ao pagar unha copia de chaves e o 25 de febreiro de 2016 acudiu a un curso de formación, debendo trasladarse no seu vehículo propio dende Lugo a Santiago de Compostela (ida e volta). Terceiro .- EMPRESA PÚBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, S.A. (SEAGA) é unha sociedade mercantil pública autonómica, que ten a consideración de medio propio e instrumental e de servizo técnico da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia e das entidades instrumentais do sector público.
O seu obxecto social é o seguinte: a) A realización de todo tipo de actuacións, obras, traballos e prestación de servizos en materias agrícolas, gandeiras, forestais, acuícolas, pesqueiras, marisqueiras, de desenvolvemento rural, de conservación e protección do medio natural e ambiental, así como as necesarias para o mellor uso e xestión dos recursos naturais, e para a mellora dos servizos e recursos públicos. b) A prevención e loita contra os incendios forestais, en particular, e, en xeral, contra as pragas e enfermidades vexetais e animais.
-
Aquelas actividades, obras e servizos que requiran as intervencións de carácter urxente, estando obrigada a participar e actuar por encargo dos poderes adxudicadores, dos cales é medio propio instrumental, en tarefas de emerxencia de todo tipo, en especial as intervencións en catástrofes ambientais ou en crises ou necesidades de carácter agrario, pecuario, forestal ou marítimo. Desenvolver tarefas de prevención de riscos e emerxencias de todo tipo e a realizar actividades de formación e información pública en supostos de interese público e, en especial, para a prevención de riscos, catástrofes ou emerxencias. d) A actividade agrícola, gandeira, animal, forestal, da pesca, do marisqueo, da acuicultura e da comercialización dos seus produtos; a administración e xestión de predios agrarios, pecuarios, montes; centros agrarios, forestais, pesqueiros, acuícolas, marisqueiros, ambientais ou de conservación da natureza, así como de espazos e de recursos naturais. e) A promoción, investigación, desenvolvemento, innovación e adaptación de novas técnicas, equipamentos e sistemas de carácter agrario, forestal, pesqueiro e marisqueiro, ambiental, de acuicultura, de protección da natureza, para o uso sustentable dos recursos, e, en especial, a elaboración, por iniciativa propia ou por instancia de terceiros, de estudos, plans, proxectos e calquera tipo de consultoría e de asistencia técnica e formativa en materia de prevención de lumes forestais e de xestión de situacións derivadas dos incendios forestais. f) A planificación, organización, investigación, desenvolvemento, innovación, xestión, administración e supervisión de calquera tipo de servizos gandeiros, veterinarios, de seguridade e sanidade animal e alimentaria. g) A recolla, transporte, almacenamento, transformación, valorización, xestión e eliminación de produtos, subprodutos e residuos de orixe animal, vexetal e mineral. h) A realización de tarefas ou actividades complementarias ou accesorias ás citadas anteriormente, estando obrigada a satisfacer as necesidades dos poderes adxudicadores, dos cales é medio propio instrumental, na consecución dos seus obxectivos de interese público mediante a realización, por encomenda deles da planificación, organización, investigación, desenvolvemento, innovación, xestión, administración e supervisión de calquera tipo de asistencias e servizos técnicos nos ámbitos sinalados anteriormente, ou mediante a adaptación e aplicación da experiencia e
coñecementos desenvolvidos nos ditos ámbitos a outros sectores da actividade administrativa. A empresa non ten convenio colectivo. Cuarto .- Martin formulou unha demandade reclamación de cantidade que foi parcialmente acollida pola sentenza do 31 de marzo de 2017 ditada polo Xulgado do Social núm. 1de Lugo. Quinto .- O 21 de decembro de 2016 celebrouse o acto de conciliación ante o SMAC, sen avinza..
En la sentencia recurrida en suplicación se emitió el siguiente fallo o parte dispositiva: Acollo a demanda formulada por Martin contra SEAGA de tal xeito que SEAGA deberá aboar a Martin a cantidade de 3476,70 euros (sobre os que se reportarán so xuros do 10 por cento) e de 795,3 euros (sobre os que se reportarán os xuros ordinarios)..
Frente a dicha sentencia se anunció recurso de suplicación por EMPRESA PUBLICA DE SERVIZOS AGRARIOS GALEGOS, S.A. (SEAGA) formalizándolo posteriormente. Tal recurso fue objeto de impugnación por la contraparte.
Elevados por el Juzgado de lo Social de referencia los autos principales, a esta Sala de lo Social, tuvieron los mismos entrada en esta T.S.X.GALICIA SALA DO SOCIAL en fecha 8/04/2019.
Admitido a trámite el recurso se señaló el día 30/12/2019 para los actos de votación y fallo.
A la vista de los anteriores antecedentes de hecho, se formulan por esta Sección de Sala los siguientes,
Frente a la sentencia de instancia que estima la demanda interpuesta por el actor frente a SEAGA y condena a Seaga a abonar al actor la cantidad de 3.476,70 euros (sobre los que se aplicaran los intereses del 10%), y de 795,3 euros sobre los que se aplicarán los intereses ordinarios.
Se alza en suplicación la representación letrada de la Empresa Pública de Servicios Agrarios Galegos SA interponiendo recurso, en base a dos motivos, correctamente amparados en los apartados b) y c) del artículo 193 de la LRJS pretendiendo en el primero la revisión fáctica y denunciando en el segundo infracciones jurídicas.
La representación letrada de la empresa Pública de Servicios Agrarios galegos SA en el primer motivo del recurso correctamente amparado en el aparado b) del artículo 193 de la LRJS pretende la revisión fáctica y en concreto pretende las siguientes revisiones:
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- En primer lugar interesa la Adición de un nuevo HDP a conmutación del 3 y que llevaría el ordinal 4 (HDP4) con el siguiente texto: "D. Martin prestó servicios durante el tiempo que resulta de los partes diarios de asistencia obrantes en los folios de 156 a 180 de los autos.
Los días en que dichos partes se hace constar en el recuadro de "observación" la palabra "Guardia" esta era de disponibilidad, en los cuales se presta servicios la jornada habitual de 8 horas, permaneciendo las 16 horas restantes localizable mediante el teléfono."
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- En segundo lugar interesa la Modificación del HDP 2 y que se suprima el mismo y se sustituya por otro con el siguiente texto: "En el periodo comprendido de febrero de 2016 a octubre de 2016 Martin devengo la cantidad de 743,50 en concepto de comidas".
Martin Gesto 10 euros el 14 de julio al pagar una copia de llaves y el 25 de febrero de 2016 acudió a un curso de formación, debiendo trasladarse en su vehículo propio desde Lugo a Santiago de Compostela (ida y vuelta).
Con carácter previo al estudio del indicado motivo, hemos de dejar sentados los requisitos que la Sala de lo Social del Tribunal Supremo viene exigiendo para admitir con éxito la reforma fáctica, doctrina plasmada en sentencias de 11 de junio de...
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