STSJ Galicia , 8 de Julio de 2019

PonenteJOSE ELIAS LOPEZ PAZ
ECLIES:TSJGAL:2019:4284
Número de Recurso782/2019
ProcedimientoSocial
Fecha de Resolución 8 de Julio de 2019
EmisorSala de lo Social

T.S.X. GALICIA SALA DO SOCIAL A CORUÑA

SECRETARIA SRA. BARRIO CALLE-BPB

PLAZA DE GALICIA S/N

15071 A CORUÑA

Tfno: 981-184 845/959/939

Fax: 881-881133/981184853

NIG: 36057 44 4 2018 0001092

RSU RECURSO SUPLICACION 0000782 /2019

Procedimiento origen: PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0000216 /2018

RECURRENTE/S: CONSORCIO GALEGO DE SERVIZOS DE IGUALDADE E BENESTAR LETRADO DE LA COMUNIDAD

RECURRIDO/S: Eulalia Fátima

ILMO. SR. D. JOSÉ ELÍAS LÓPEZ PAZ

PRESIDENTE

ILMO. SR. D. LUIS F. DE CASTRO MEJUTO

ILMO. SR. D. RICARDO RON LATAS

En A CORUÑA, a ocho de julio de dos mil diecinueve.

La Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Galicia, compuesta por los Sres. Magistrados citados al margen y

EN NOMBRE DEL REY

ha dictado la siguiente

SENTENCIA

En el recurso de Suplicación número 782/2019 interpuesto por CONSORCIO GALEGO DE SERVICIOS DE IGUALDADE E BENESTAR contra la sentencia del JDO. DE LO SOCIAL nº 2 DE VIGO, siendo Ponente ILMO. SR.

D. JOSÉ ELÍAS LÓPEZ PAZ.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Que según consta en autos se presentó demanda por Dña. Eulalia en reclamación de Otros Dchos. Laborales, siendo demandado el Consorcio Galego de Servicios de Igualdade e Benestar. En su día se celebró

acto de vista, habiéndose dictado en autos núm. 216/18 sentencia con fecha 20 de noviembre de 2018 por el Juzgado de referencia que estimó la demanda formulada.

SEGUNDO

Que en la citada sentencia se declaran como hechos probados los siguientes: "PRIMEIRO.- A demandante, Dona Eulalia, con DNI NUM000, ven prestando servizos, como persoal laboral temporal para o Consorcio Galego de Servizos da Igualdade e do Benestar da Xunta de Galicia. A demandante iniciou a relación laboral coa demandada en virtude dun contrato de duración determinada a tempo completo concertado na data 27/11/2007 para a realización da obra ou servizo determinado "Desenvolvemento do lI Plan Galego de Inclusión Sociolaboral". A demandante foi dada de alta no sistema da Seguridade Social na data 27/11/2007 e no contrato determinouse que a duración do mesmo sería ata a fin da obra. A categoría da demandante era a de Técnica Superior de Coordinación e o centro de traballo determinouse na localidade de Santiago de Compostela (feitos non controvertidos, expediente administrativo). SEGUNDO.- A demandante desenvolveu dende o seu inicio e segue a desenvolver as súas tarefas de Técnica Superior de Coordinación nos Servizos Centrais de Santiago de Compostela (feito non controvertido). TERCEIRO.- A demandante presta os seus servizos como Técnico Superior de Coordinación do II Plan de Inclusión Sociolaboral nos Servizos Centrais do Consorcio Galego de Servizos da Igualdade e do Benestar. As súas funcións inclúen as seguintes: Elaboración do Manual do II Plan de Inclusión citado; coordinación técnica e dinamización dos equipos de intervención comarcais dependentes do Consorcio no marco de desenvolvemento do I1 Plan Galego de Inclusión Social; avahar propostas e coordinar acción de formación que se realicen dende os equipos de intervención comarcal; promover a implantación do II Plan Galego de Inclusión Social e a aplicación transversal dos criterios establecidos par a intervención dos equipos de inclusión sociolaboral; busca de recursos idóneos en todos os ámetos descritos no II Plan Galego de Inclusión Social, nas áreas de educación, saúde, emprego, formación, vivenda, concliación da vida laboral e familiar, participación social e facilitación das autuacións transversais; elaboración de protocolos de colaboración e organización de reunións con representantes doutros departamentos da Xunta de Galicia eo outros organismos oficiais; accións de motivación, mediación e coordinación ó persoal que traballe nos equipos de inclusión social do propio Consorcio Galego e dos Concellos que conten con convenio; deseño, elaboración e aplicación dunha metodoloxía de avaliación interna continua axustada ás demandadas do Fondo Social Europeo e das diversas Consellerías da Xunta de Galicia; reprogramación e asesoramento continuo para a realización dos axustes precisos segundo os resultados determinados pola avaliación interna (certificado do Xerente do Consorcio Galego de Servizos da Igualdade e Benestar achegado no expediente administrativo). CUARTO.- O II Plan Galego de Inclusión Sociolaboral rematou no ano 2013. A traballadora continúa na data da vista oral a realizar as mesmas funcións e coa mesura categoría (feítos non controvertidos). QUINTO.- Esgotouse a vía administrativa previa."

TERCERO

Que la parte dispositiva de la indicada resolución es del tenor literal siguiente: XULGO: ESTIMO a pretensión da demanda formulada por Dona Eulalia contra Consorcio da Igualdade e do Benestar da Xunta de Galicia. DECLARO que Dona Eulalia ten a consideración de traballadora indefinida non fixa do Consorcio da Igualdade e do Benestar da Xunta de Galicia. CONDENO á demandada a estar e pasar polo contido desta declaración."

CUARTO

Contra dicha sentencia se interpuso recurso de Suplicación por la parte demandada no siendo impugnado de contrario. Elevados los autos a este Tribunal, se dispuso el paso de los mismos al Ponente.

FUNDAMENTOS DE DERECHO
PRIMERO

La sentencia de instancia, estima la demanda presentada por la actora contra el Consorcio da Igualdade e do Benestar da Xunta de Galicia, declarando que la demandante tiene la consideración de trabajadora indefinida no fija del referido Consorcio, condenando a dicha Entidad demandada a estar y pasar por dicha declaración. Esta decisión es impugnada por la Sra. Letrada del Consorcio Galego de Igualdad e Benestar Social al objeto de obtener su revocación y de que se desestime la demanda de la actora, articulando al efecto y por el cauce de los apartados b ) y c) del artículo 193 de la Ley Reguladora de la Jurisdicción Social, tres motivos de recurso, destinando el primero a la revisión de los hechos declarados probados, y los dos restantes a examinar la infracción de normas sustantivas o de la jurisprudencia.

SEGUNDO

La revisión interesada se ciñe, exclusivamente, a la modificación del hecho probado sexto para que se sustituya el mismo por otro con la redacción siguiente: "O II Plan de Inclusión Social foi encomendado o Consorcio pola Consellería competente en materia de servicios socias da Xunta de Galicia a través dos correspondentes convenios de colaboración ao longo dos exercicios 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 e 2015. No que atane os anos 2014 e 2015 por resultar de aplicación a regra nº 2, do Fondo Social Europeo, isto é a posibilidade se seguir empregando os devanditos fondos ata dous anos despois do período para o que foi inicialmente asinado, o que supuxo a prórroga do desenvolvemento das actuacións no marco da inclusión

social. O convenio subscrito no 2015 recolle na súa claúsula 5ª. entre as obrigas do Consorcio que o mesmo axustarase na execución das accións aos obxectivos establecidos na Estratexia de Inclusión Social de Galicia 2014/2020. Todo iso para dar continuidade aos obxectivos marcados no Plan de Inclusión Social facendo coincidir a vixencia do Plan coas programacións temporais dos fondos estruturais (2000l2006, 2007l2013 e 2014/2020)".

La Sala acoge la revisión interesada porque así resulta de la documental que se cita en su apoyo, sin que además la Sala pueda desconocer sus propias resoluciones, y es que en otras Sentencias precedentes de este TSJ se declaró la vigencia del referido Plan, no quedando acreditada su finalización en el año 2013, tal como se declara en el hecho probado cuarto.

TERCERO

Al amparo del artículo 193.c), de la LRJS, la Entidad recurrente articula un segundo motivo de recurso destinado a la censura jurídica, denunciando la inaplicación de lo previsto en el art. 15.1. a) del ET, y art. 2 c) del Real decreto 2546/94 ; art. 6.4 do Código civil y jurisprudencia que se cita. Argumenta, en síntesis, que dado que concurren los requisitos para la celebración de un contrato temporal, pues el contrato de obra suscrito tiene autonomía y sustantividad de la obra o servicio objeto del contrato dentro de la actividad de la empresa, con cita de la STS 25 de noviembre de 2002, señalando que la obra está suficientemente identificada, por estar ligada a la duración del Plan a la encomienda de servicios realizada por la Administración Autonómica al Consorcio, y que tiene vigencia hasta el año 2020. Y cita Sentencias de este TSJ y del Tribunal Supremo que ya ha resueltos supuestos idénticos al presente.

Según los hechos probados, que se reproducen en los antecedentes de la presente resolución, la parte actora que es técnico superior celebró un contrato por obra o servicio con la demandada cuyo objeto fijado en el contrato era "Desenvolvemento do lI Plan Galego de Inclusión Sociolaboral" -hecho probado primero-; plan que se desarrolló a través de los convenios suscritos entre la demandada y la Vicepresidencia de la Xunta de Galicia. Las actividades desarrolladas por la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
2 sentencias
  • STSJ Galicia 5027/2022, 8 de Noviembre de 2022
    • España
    • 8 Noviembre 2022
    ...para la ejecución de los Planes encomendados al Consorcio, los cuales no han concluido. Cita a tal efecto la STSJ de Galicia de 8 de julio de 2019, rec. 782/2019. Señala asimismo la infracción el art. 10.4 y 70.1 del EBEP argumentando que no procedería la transformación de la contratación t......
  • STSJ Galicia 2511/2020, 25 de Junio de 2020
    • España
    • 25 Junio 2020
    ...y que la actividad del actor siempre se ha ejecutado en concordancia con el objeto contractual. Invoca a tal efecto la sentencias del TSJ de Galicia de 8 de julio de 2019, rsu 782 /2019 y la de 26 de septiembre de 2019, rec. La parte impugnante se opone señalando que no se trata del mismo p......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR