8/2022 FORU LEGEA, martxoaren 22koa, Toki Inbertsioen Plana arautzen duena.

SecciónI. Nafarroako Foru Komunitatea

66. ALDIZKARIA - 2022ko apirilaren 1a 1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA 1.1. XEDAPEN OROKORRAK 1.1.1. Foru legeak eta legegintzako foru dekretuak 8/2022 FORU LEGEA, martxoaren 22koa, Toki Inbertsioen Plana arautzen duena. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

TOKI INBERTSIOEN PLANA ARAUTZEN DUEN FORU LEGEA.

AURKIBIDEA

Hitzaurrea

  1. TITULUA.–Xedapen orokorrak.

    1. artikulua. Xedea, helburua eta denbora eremua.

    2. artikulua. Toki Inbertsioen Plana: definizioa eta edukia.

    3. artikulua. Toki Inbertsioen Planaren urteko zuzkidura eta aurrekontu tratamendua.

    4. artikulua. Toki Inbertsioen Planaren zuzkidura ekonomikoaren banaketa.

    5. artikulua. Bateragarritasuna.

  2. TITULUA.–Inbertsioen programak eta toki programazioa.

    1. KAPITULUA.–Inbertsio programak.

    6. artikulua. Inbertsio Programen izaera.

    7. artikulua. Inbertsio motak.

    8. artikulua. Inbertsio finantzagarriak.

    9. artikulua. Uraren goi-horniduraren inguruko azterketak eta proiektuak.

    10. artikulua. Inbertsioen finantzaketaren gehieneko ehunekoak.

    11. artikulua. Inbertsioak sartzeko prozedura.

    12. artikulua. Inbertsioak erreserbako zerrendan sartzeko prozedura.

    2. KAPITULUA.–Toki programazioa.

    13. artikulua. Inbertsio motak.

    14. artikulua. Inbertsio finantzagarriak.

    15. artikulua. Inbertsioen finantzaketaren gehieneko ehunekoak.

    16. artikulua. Inbertsioak behin-behinean sartzeko prozedura.

    17. artikulua. Inbertsioak behin betiko sartzeko prozedura.

    18. artikulua. Zeharbideen urbanizaziorako inbertsioak sartzeko prozedura.

    19. artikulua. Eskaerak hautatu eta lehenestea.

    20. artikulua. Inbertsioak erreserbako zerrendan sartzeko prozedura.

    3. KAPITULUA.–Inbertsio programei eta toki programazioari buruzko xedapen komunak.

    21. artikulua. Inbertsioen betebehar orokorrak.

    22. artikulua. Proiektuak hobetzea eta aldatzea.

    23. artikulua. Hasiera baimena.

    24. artikulua. Larrialdiko prozedura.

    25. artikulua. Ekarpen ekonomikoaren ordainketa eta justifikazioa.

    26. artikulua. Ez-betetzeak eta diru-itzulketak.

    27. artikulua. Erakundeen ondorengotza eta titulartasun aldaketak.

    28. artikulua. Jarraipena.

  3. TITULUA.–Determinazio Libreko Programa.

    29. artikulua. Determinazio Libreko Programaren izaera.

    30. artikulua. Onuradunak eta zenbatekoen banaketa.

    31. artikulua. Jasotako ekarpenen kontrola.

    LEHEN XEDAPEN GEHIGARRIA.

    BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA.

    LEHEN XEDAPEN IRAGANKORRA.

    BIGARREN XEDAPEN IRAGANKORRA.

    XEDAPEN INDARGABETZAILE BAKARRA.

    AZKEN XEDAPENETAKO LEHENA.

    AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.

  4. ERANSKINA.–Zenbatekoen hasierako banaketa Inbertsio Programetan eta Toki Programazioan.

  5. ERANSKINA.–Zenbateko lagungarria kalkulatzeko oinarria eta gehieneko ekarpenaren mugak, toki erakunde bakoitzeko, Toki Programazioaren atalean.

  6. ERANSKINA.–Toki Programazioaren ataleko eskaerak hautatu eta lehenestea.

  7. ERANSKINA.–Determinazio Libreko Programako banaketa irizpideak.

  8. ERANSKINA.–Inbertsio Programei dagozkien jarduketen zerrenda.

    HITZAURREA

    Konstituzioaren 142. artikuluak ezartzen duenez, toki ogasunek behar adinako baliabideak izanen dituzte legeak udalbatzei esleitzen dizkien eginkizunak betetzeko eta, funtsean, beren tributuez eta Estatukoetan eta autonomia erkidegoetakoetan duten partaidetzaz hornituko dira.

    Nafarroako Foru Komunitateak eskumena du toki ogasunen arloan, Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoaren 46. artikuluaren arabera.

    Era berean, Toki Autonomiaren Europako Gutunak, 1985eko urriaren 15ekoak (Espainiak 1988ko urtarrilaren 20an berretsia), eskubidea aitortzen die toki erakundeei “behar adinako baliabide propioak izateko, eta haietaz libreki baliatzeko, beren eskumenak betetzean”, eta adierazten du, halaber, finantza baliabide horiek Konstituzioak edo legeak aurreikusitako eskumenen araberakoak izan beharko dutela.

    Nafarroako Toki Administrazioari buruzko uztailaren 2ko 6/1990 Foru Legeak toki ogasunei buruzko VIII. tituluan xedatzen duenez, 259. artikuluan zehazki, Nafarroako toki erakundeek dituzten eskumenak erabili eta haien esku utzitako helburuak bete ditzaten, toki ogasunei behar adina baliabide emanen zaizkie; Nafarroako toki araubide berekiko gaia den aldetik, baliabide horiek toki ogasunei buruzko foru lege baten bidez arautuko dira, hau da, mamitu eginen da Konstituzioaren 142. artikuluan, lehen aipatutakoan, jasotzen den finantza nahikotasunaren printzipioa.

    Horrez gain, Nafarroako Toki Administrazioari buruzko uztailaren 2ko 6/1990 Foru Legearen 260. eta 261. artikuluetan ezartzen da ezen toki ogasunen baliabide-iturriak izanen direla, besteak beste, beren tributu propioak eta Foru Komunitatekoetan eta Estatukoetan duten partaidetza.

    Horren inguruan, arauaren 61. artikuluak ezartzen du ezen, Nafarroako Gobernuak, hartarako gaikuntza ematen dion foru lege baten esparruan, inbertsio planak ezarriko dituela, toki erakundeekin lankidetzan aritzeko tresna gisa, Foru Komunitateko lurralde osoan nahitaezko udal zerbitzuak bermatzea helburu.

    Beste alde batetik, Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legearen hitzaurreak behin betiko finkatzen du Nafarroako Toki Ogasunen Funtsaren izaera, partaidetzazkoa eta dirulaguntzaz bestelakoa, Espainiako autonomia erkidegoen artean aitzindaria izan zen sistema bat ezarriz eta atzean utziz toki ordenamenduan ordura arte izandako toki ogasunen funtsen izaera, banaketa hutsera bideratua.

    Aipatutako 2/1995 Foru Legearen 123. artikuluak ezartzen du, batetik, Nafarroako toki erakundeek partaidetza izanen dutela Foru Komunitateko Ogasun Publikoaren zerga-sarreretan, toki erakundeek Nafarroako tributuetan parte hartzeko duten funtsaren zuzkiduraren bitartez, eta bestetik, funts horren urteko zuzkidura egituratzeko, transferentzia arrunten funts bat eta kapital-transferentzien funts bat ezarriko direla, ekonomia-jardueren gaineko zergaren erreformak eragindako diru-bilketaren galera konpentsatzeko urteko ekarpen batekin ere osatuta.

    Arau horren bosgarren apartatuak, xedatzen du ezen Kapital Transferentzien Funtsaren zuzkidurak 30.000.000 euroko zenbatekoa izanen duela 2022ko ekitaldirako eta, hurrengo ekitaldietarako, zenbatekoa aurreko ekitaldiko aurrekontuan Kapital Transferentzien Funts gisa jasotakoa izanen dela, gehituta aurreko ekaineko Nafarroako Foru Komunitatearen urtearteko KPI-Kontsumoko Prezioen Indizea; eta, halaber, kapital-transferentzietarako aurreikusitako zenbatekoaren banaketa (seigarren apartatua) eginen dela Toki Inbertsioen Planei buruzkoak diren kasuan kasuko foru legeetan zehazten den moduan.

    Toki erakundeek Nafarroako tributu diru-sarreretan izan beharreko parte-hartzeak, 123. artikuluan araututakoak, ez du galarazten funtsak beste ekarpen batzuk izatea, edo Nafarroako toki erakundeek Foru Komunitateko Administraziotik edo beste administrazio publiko batzuetatik finantzaketa osagarria jasotzea, halaxe xedatzen baita aipatutako artikuluaren hamargarren apartatuan.

    Gaur egun, 2017-2019 aldirako Toki Inbertsioen Plana arautzen duen 18/2016 Foru Legearen indarraldia luzatuta dago arau berri bat egin arte, eta, beraz, foru lege berri bat onetsi beharra dago, toki erakundeek Nafarroako tributuetan parte hartzeko duten funtsaren zenbatekoa, kapital transferentziei dagokiona, nola banatu arau dezan, Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legearen 123. artikuluaren seigarren apartatuan xedatutakoa betez.

    Foru lege honen oinarrian dauden printzipioak hauek dira: lurralde kohesioa, toki autonomia, administrazioen arteko lankidetza eta leialtasuna.

    Arauaren egituran daude atariko bat, hiru titulu, bi xedapen gehigarri, bi xedapen iragankor, xedapen indargabetzaile bat eta bi azken xedapen; horrez gain, bost eranskin ditu. I. tituluan foru legearen xedapen orokorrak biltzen dira eta, zehazki, haren helburua, xedea eta denbora-eremua, Toki Inbertsioen Planaren definizioa eta edukia, urteko zuzkidura eta aurrekontu tratamendua, haren banaketa ekonomikoa eta beste laguntzekiko bateragarritasuna.

    Alde horretatik, nabarmendu beharra dago Toki Inbertsioen Plana, definizioz, azpiegiturak eta zuzkidurak jarri, hobetu eta berritzeko inbertsioen multzoa dela, hiru atal handi hauetan banatuta: Inbertsio Programak, Toki Programazioa eta Determinazio Libreko Programak.

    Inbertsio Programaren atalean sartzen dira toki administrazioaren arloko eskumena duen zuzendaritza nagusiak proposatutako inbertsioak, uraren ziklo integralaren plan gidariei eta Nafarroako Hondakin Planari dagozkionak hain zuzen ere.

    Plan gidari horiek nahitaez bete beharrekoak dira eta tokiz gaindiko interesa dute.

    Toki Programazioaren atalean, berriz, toki erakundeek eskatutako inbertsioak daude, arlo hauetakoak: hornidurako, saneamenduko eta euri-uretako sareak; zoladura-lanak sareekin; zoladura-lanak sarerik gabe; zeharbideen urbanizazio-lanak eta toki zuzkidurak.

    Azkenik, Determinazio Libreko Programan sartuta daude toki erakunde onuradunek beraiek erabakitzen dituzten inbertsioak toki autonomiaz baliatuz.

    Foru legean arautzen da 2022, 2023, 2024, 2025, 2026, 2027 eta 2028ko ekitaldietarako Toki Inbertsioen Planaren denbora programazioa, horrek galarazi gabe lehen xedapen iragankorrean xedatutakoa, arauaren indarraldia luzatzen baitu Toki Inbertsioen Plana arautzen duen foru lege berri bat onetsi arte; horrek aukera ematen du denbora plangintza eta jarduketa berriak egiteko Inbertsio Programen, Toki Programazioaren eta Determinazio Libreko Programen ataletan.

    Inbertsio Programak eta Toki Programazioa hiru edo lau urterako planifikatuko dira, eta Determinazio Libreko Programak, aldiz, urteroko banaketa izanen du.

    Toki Inbertsioen Planerako zuzkidura 30 milioi eurokoa izanen da 2022ko ekitaldirako, eta hurrengo ekitaldietan gehitu eginen da Nafarroako Foru Komunitatearen aurreko ekaineko urtearteko KPI-Kontsumoko Prezioen Indizearen arabera, jarraiturik Nafarroako Toki Ogasunei buruzko martxoaren 10eko 2/1995 Foru Legeko 123. artikuluak kapital-transferentzien funtserako...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR