STSJ Galicia 21/2018, 31 de Enero de 2018

JurisdicciónEspaña
Fecha31 Enero 2018
EmisorTribunal Superior de Justicia de Galicia, sala Contencioso Administrativo
Número de resolución21/2018

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.4

A CORUÑA

SENTENCIA: 00021/2018

- Equipo/usuario: IL

Modelo: N11600

PLAZA GALICIA S/N

N.I.G: 15030 33 3 2014 0000764

Procedimiento : PO PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015286 /2014 /

Sobre: ADMINISTRACION TRIBUTARIA Y FINANCIERA

De D./ña. CALVO CONSERVAS SLU

ABOGADO IRENE GUARDIOLA LAPUENTE

PROCURADOR D./Dª. MARIA FARA AGUIAR BOUDIN

Contra D./Dª. TRIBUNAL ECONOMICO-ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA

ABOGADO ABOGADO DEL ESTADO

PROCURADOR D./Dª.

PONENTE: D. JUAN SELLES FERREIRO

La Sección 004 de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia ha pronunciado la

SENTENCIA

Ilmos./as. Sres./as. D./Dª

JOSE M ª GOMEZ Y DIAZ CASTROVERDE, Presidente

JUAN SELLES FERREIRO

FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA

MARIA DEL CARMEN NUÑEZ FIAÑO

A Coruña, treinta y uno de enero de dos mil dieciocho.

Esta Sala ha visto el recurso contencioso-administrativo número 1286/2014, interpuesto por CALVO CONSERVAS SLU, representada por la procuradora MARIA FARA AGUIAR BOUDIN, dirigida por la letrada D.ª IRENE GUARDIOLA LAPUENTE, contra ACUERDO DE 14/03/14 DICTADO POR EL JEFE DE LA DEPENDENCIA

DE ADUANAS E IMPUESTOS ESPECIALES DE A CORUÑA E DUAS DE IMPORTACION. RECLAMACIONES NUM000 Y ACUMULADAS NUM001 A NUM002 Y NUM003 Y ACUMULADAS NUM004 A NUM005 . Es parte la Administración demandada el TRIBUNAL ECONOMICO- ADMINISTRATIVO REGIONAL DE GALICIA, representado por el ABOGADO DEL ESTADO.

Es ponente el Ilmo. Sr. D. JUAN SELLES FERREIRO, quien expresa el parecer del Tribunal.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Admitido a trámite el presente recurso contencioso-administrativo, se practicaron las diligencias oportunas y, recibido el expediente, se dio traslado del mismo a la parte recurrente para deducir la oportuna demanda, lo que se hizo a medio de escrito en el que, en síntesis, tras exponer los hechos y fundamentos de Derecho que se estimaron pertinentes, se acabó suplicando que se dictase sentencia declarando no ajustada a Derecho la resolución impugnada en este procedimiento.

SEGUNDO

Conferido traslado a la parte demandada, se solicitó la desestimación del recurso, de conformidad con los hechos y fundamentos de Derecho consignados en la contestación de la demanda.

TERCERO

Habiéndose recibido el asunto a prueba y declarado concluso el debate escrito, quedaron las actuaciones sobre la mesa para resolver.

CUARTO

En la sustanciación del recurso se han observado las prescripciones legales, siendo la cuantía del mismo de 821.029,66 euros.

FUNDAMENTOS JURIDICOS
PRIMERO

Se impugna en el presente procedimiento ordinario la resolución dictada por el Tribunal Económico Administrativo Regional de Galicia en fecha 14 de marzo de 2014, en la reclamación económico-administrativa número NUM003 y acumuladas a esta las reclamaciones números NUM004, NUM006, NUM007, NUM008

, NUM009, NUM004, NUM010, NUM011, NUM012, NUM013, NUM014, NUM015, NUM016, NUM017, NUM018 NUM005, interpuestas por D. Isidoro, en representación de CALVO CONSERVAS S.L. contra las dieciséis liquidaciones n° NUM019, NUM020, NUM021, NUM022, NUM023, NUM024, NUM025, NUM026, NUM027, NUM028, NUM029, NUM030, NUM031, NUM032, NUM033 y NUM034, dictada s por el Jefe de la Dependencia de Aduanas e Impuestos Especiales de A Coruña de la AEAT, siendo la de mayor cuantía de 73.330,37 € en concepto de Arancel (Tarifa exterior-Comunidad) e IVA a la importación, en relaci6n con los DUAS de importación n° NUM035, NUM036, NUM037, NUM038

, NUM039, NUM040, NUM041, NUM042, NUM043, NUM044, NUM045, NUM046, NUM047, NUM048, NUM049, NUM050 y NUM051 .

La cuestión aquí planteada ya ha sido resuelta por esta misma Sala y Sección en su reciente sentencia de 20 de diciembre de 2017 en sede del procedimiento ordinario 15200/2014 en la que era parte la misma mercantil CALVO CONSERVAS SL.

Decíamos allí:

" PRIMEIRO.- Os actos que se recorren son os acordos de 05.02.2014 e 14.03.2014 do TEAR que acollen, parcialmente, as reclamacións económico administrativas contra as liquidacións de Arancel (Tarifa ExteriorComunidad ) e IVE derivadas da importación ó longo dos anos 2007/08 de preparacións e conservas de atún ( posición arancelaría 16.04.14.16.45 ) de El Salvador, ó abeiro de certificados de orixe preferencial modelo FORM A, cun tipo arancelario do 0%.

La OLAF desenvolveu unha misión conxunta en El Salvador e concluiu que cantidades significativas de preparacións e conservas de atún exportadas á UE por Calvo Conservas Salvador e importadas por CALVO DISTRIBUCIÓN ALIMENTARIA SL no podían beneficiarse das rebaixas arancelarias no marco do Acordo SPG :

  1. dobre abanderamento dos buques Montelape e Montealegre ( Seychelles y El Salvador ) propiedade de Calvo Pesca e porcentaxe de tripulantes nacionais insuficiente, b) capturas por barcos alleos ó Grupo empresarial Calvo, e c) trazabilidade da materia prima para productos transformados: lombos de atún de Costa de marfil, Seychelles con certificados de orixe EUR.1 que non cumpren as esixencias do esquema SPG.

SEGUNDO

O recurso baséase en: a) actuacións de comprobación ( da OLAF ) por procedemento incorrecto e consecuencias sobre os medios de proba, b) recadación a posteriori, c) plena validez e eficacia dos FORMA, d) inconsistencia dos motivos de denegación dos beneficios arancelarios, e) desistencia da solicitude de condonación e f) xuros de mora indebidos

O letrado do Estado- con abundante cita de sentenzas do TXUE - rebate cadansúa pretensión do recorrente.

Verbo da 1ª cuestión.- O recorrente sostén que as actuacións ( e conclusións ) da OLAF realizadas ante as autoridades de El Salvador o foron ás costas da empresa subministradora ( Calvo Conservas El salvador SA ) e receptora da mercadoría ( Calvo Distribución Alimentaria SL ) o que infrinxe o seu dereito de defensa e os Regulamentos comunitarios 515/97 e 2185/96 e Comunicación da Comisión ó Consello e ó Parlamento Europeo 200/C348/03 ( sistema de alerta rápida ); tamén considera que se infrinxe o art. 94 do Regulamento CEE 2454/93 ( control a posteriori dos FORM-A ) - a iniciativa da investigación corresponderíalle ó estado de El Salvador e non á OLAF, e a quen lle correspondería anulalos Form-A ( as autoridades de El Salvador amosaron a súa non conformidade coas actuacións da OLAF e o 27.12.2010 emitiron un informe neste sentido trala investigación dos FOM-A discutidos ), o que carreta a falta de eficacia probatoria do informe da OLAF.

O letrado do Estado rebate dita pretensión: a) a aceptación inicial dos FORM-A non xera dereito xa que son susceptibles de comprobación a posteriori, b) a comprobación realizada pola OLAF está prevista no art. 94.6 Regulamento 2454/93 e STXUE 15.12.2011, c) falarmos dun réxime preferencial autónomo do que se deriva que as apreciacións do país exportador non vencella á UE SSTXUE 14.05.1996 e 08.11.2012, d) a normativa comunitaria - Regulamento UE 515/97 e Regulamento 2185/96- só prevé a audiencia ás autoridades nacionais e non ás empresas afectadas no curso da investigación sendo nos procedementos de recadación onde debe darse audiencia as empresas e e) plena validez dos informes da OLAF ( regulamento 1073/1999 e Regulamento CE 515/1997.

Adiantamos que consideramos que os argumentos do letrado do Estado reflicten a resposta correcta á cuestión suscitada; non existe dúbida posible da competencia da OLAF ( decisión 1999/352/CE e Regulamento CEE 2454/93 ) para investigala autenticidade dos certificados de orixe no SPG, cinguindo a controversia a un problema de procedemento: obriga ou non de que o procedemento se inicie a instancia do pais exportador.

Os arts. 94 e 122 do Regulamento CEE 2454/93 (LCEur 1994, 3180) establecen a posibilidade de que as autoridades comunitarias e, por tanto, por delegación destas a OLAF, poidan desenvolver procedementos de investigación en relación co cumprimento da normativa aplicable aos réximes arancelarios preferentes. Fundamentalmente, os procedementos de investigación diríxense a comprobar a autenticidade dos certificados de orixe e dos certificados de circulación de mercadorías. Os procedementos regulados nos arts. 94 e 122 do Regulamento CEE 2454/93 esixen a devolución dos certificados ao país que aparentemente os emitiu, a concesión dun primeiro prazo para que o país emisor conteste sobre a autenticidade, e a concesión dun segundo prazo se o primeiro requirimento non foi atendido.

Ademais do procedemento de investigación que se desenvolve a través dos trámites xa expostos, o parágrafo 6 do art. 94 e o parágrafo 5 do art. 122 do Regulamento CEE 2454/93 prevén a posibilidade de que o país beneficiario, por propia iniciativa ou a petición da Comunidade, leve a cabo a oportuna investigación cando existan indicios dunha transgresión do SPG ou das medidas arancelarias preferentes de carácter unilateral. A normativa di expresamente que nesta investigación pode participar a Comunidade. Os requisitos que se establecen para que a OLAF impulse unha investigación deste tipo e participe nela, son os seguintes:

  1. ) Que existan indicios de que as disposicións sobre os réximes arancelarios preferentes foron vulneradas. Estes indicios poden aparecer no curso dunha investigación xa iniciada con arranxo ao procedemento xeral ou como consecuencia de calquera outra información dispoñible.

  2. ) Que a investigación se inicie por propia iniciativa do país beneficiario da medida ou a petición da OLAF.

    Esta redacción é interpretada pola xurisprudenza concedéndolle facultades á OLAF para facer pescudas/inicialo procedemento pola súa conta; así así o determina a SAN 19.11.2007 : . O FD Terceiro da SAN do 19 de novembro de 2007 (PROV 2007, 352507) (número de recurso 438/2005 ) xustifica de forma pormenorizada porqué a OLAF ten competencia para iniciar unha investigación sobre o posible incumprimento do SPG....

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
2 sentencias
  • ATS, 3 de Octubre de 2018
    • España
    • 3 Octubre 2018
    ...la Sección cuarta de la Sala de lo Contencioso-administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia (sede A Coruña), en el recurso 15286/2014 , que desestima el recurso interpuesto por la citada entidad contra el acuerdo del Tribunal Económico-administrativo Regional de Galicia de 14......
  • Auto Aclaratorio TS, 16 de Enero de 2019
    • España
    • 16 Enero 2019
    ...la Sección cuarta de la Sala de lo contencioso-administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia (sede A Coruña), en el recurso 15286/2014 Por la representación procesal de la citada entidad se ha instado, por escrito presentado el día 16 de octubre de 2018, la aclaración y la sub......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR